Gå til innhold

Bloggen «Om influencere» av Asti


KonemorGunda

Anbefalte innlegg

Gjest Loffeliten

Veldig synd at en så saklig debattant som Asti forsvinner fra KG - men fullt forståelig, med tanke på hvordan trådene på Rampelyset modereres. Vi andre får være gode på å linke til Astis blogg når vi diskuterer bloggere på KG, da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Aricia skrev:

@Attic :helen:

Har jeg forstått det riktig, at man må klikke seg inn på en blogg hvis man velger å sitere noe derfra? Slik at hvis man tar for seg noe som er kritikkverdig, fra en blogg så generer man klikk til den aktuelle bloggen? Pga de reglene om sitering fra KG? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Emmy_H skrev:

Har jeg forstått det riktig, at man må klikke seg inn på en blogg hvis man velger å sitere noe derfra? Slik at hvis man tar for seg noe som er kritikkverdig, fra en blogg så generer man klikk til den aktuelle bloggen? Pga de reglene om sitering fra KG? 

Jepp. Det var vel essensen, ja. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98

Ufattelig bra at noen kaster lys på brudd på markedsføringsloven, eksponering av barn og ensporet fokus. Jeg håper nå at bloggen identifiserer og finner lovbruddene, og at dette blir gjort noe med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at Asti belyser problemene på KG. Skulle ønske jeg hadde samme pondus, men får jo ikke lov å slette meg herfra engang. Hotel California :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vitting skrev:

Flott at Asti belyser problemene på KG. Skulle ønske jeg hadde samme pondus, men får jo ikke lov å slette meg herfra engang. Hotel California :P

You can check out any time you like - but you can never leave.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, pøbelsara skrev:

You can check out any time you like - but you can never leave.

😂😂😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Lærke skrev:

En blogger som skriver blogg om andre bloggere? Da er man litt vel mye interessert i blogging;) 

Asti er interessert i rettferdighet, noe "blogglandia" har klart å snike seg unna ganske lenge. Hun(han?) tar opp viktige samfunnsproblemer som at bloggere får lov å omgås norsk lov, herunder ganske alvorlige saker som Caroline Berg Eriksens gjentatte brudd på alkoholreklameloven (https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen) og f.eks grove brudd på personvernet av Anne Brith (https://www.dn.no/medier/blogg/bloggere/sosiale-medier/toppblogger-forsokte-a-lokke-bloggpoliti-i-internettfelle/2-1-475466)

Asti er opptatt av samfunnsdebatten "hvorfor får bloggere friheter resten av samfunnet ikke har", barns rettigheter i reklamesammenheng, og andre svært viktige temaer. Å "avspise" denne viktige samfunnsrøsten med et slags syrlig stikk om at man har "fritidsproblemer" ("litt vel mye interessert i"), er å være ignorant til hva Asti faktisk foretar seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vitting skrev:

Flott at Asti belyser problemene på KG. Skulle ønske jeg hadde samme pondus, men får jo ikke lov å slette meg herfra engang. Hotel California :P

Hvorfor kan du ikke slette deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, Lærke skrev:

Ok. Skjønner raskt at dette er en blogger man ikke skal si så mye om. Kritikk av bloggere er forbeholdt de andre bloggerne;) 

*trekker meg stille ut igjen* 

Kritikk av bloggere er legitimt når det er noe å kritisere. Hvis Asti begynner å reklamere for firmaer med alkohol innblandet, hvis Asti begynner å utlevere barnet sitt med info om bleievaner, bilder av sykdomsdager i senga, utlevering og bilder av barnerom, informasjon om barnets vorter og hemoroider, utlevering av leserenes IP-adresser og ringer til leserenes arbeidsgivere for å fortelle at leseren er et troll hvis det stilles kritiske spørsmål til driften av bloggfirmaet - da er du på riktig sted og i riktig gruppe. Ingen er interessert i å lese om andres meninger om andre mennesker i form av "fritidsproblemer" eller om hvorvidt det er for tidlig eller for seint med julepynt. Kritikk der kritikk er riktig, og med så mange bloggere som bryter norges lov så er det helt korrekt å kritisere dem. Kan ikke se at Asti har brutt norsk lov, ser kun at du kritiserer han/henne for å "bry seg litt vel mye" om bloggere.... lite konstruktivt. Hvis du har annen info så fyr løs 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Macimba skrev:

Hvorfor kan du ikke slette deg?

Fordi jeg har en advarsel som ikke utløper før en gang til neste år, og så lenge man har en advarsel aktiv, så får man ikke slettet seg. Advarselen kom selvfølgelig ut av det blå, så ja. Umulig å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Vitting skrev:

Fordi jeg har en advarsel som ikke utløper før en gang til neste år, og så lenge man har en advarsel aktiv, så får man ikke slettet seg. Advarselen kom selvfølgelig ut av det blå, så ja. Umulig å forholde seg til.

Da kan man kanskje oppføre seg som en idiot sånn at man blir kastet ut, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Macimba skrev:

Da kan man kanskje oppføre seg som en idiot sånn at man blir kastet ut, eller? 

Ønsker å få slettet brukeren min, ikke bli utestengt. Det er en forskjell :) Og det får du ikke før du er "plettfri", noe man ikke kan være så lenge man forsøker å finne rettferdighet i blogglandia vs. kvinneguidens moderasjonsteknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...