Gå til innhold

Noen dårlige mennesker her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode ord😊 Godt å se at noen faktisk skjønner hva jeg snakker om. Blir selv helt skremt over hva folk får til å lite av seg. 

Anonymkode: 2900c...94a

❤️😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, hind skrev:

Når folk blir behandlet dårlig av alle hele livet handler det ikke om å være uheldig. Da er det noe de gjør galt. De gjør det neppe bevisst og de kan selvfølgelig være flotte mennesker, men de setter seg i en posisjon der mennesker lett kan utnytte dem, eller de tiltrekker seg feil type mennesker fordi de ikke har lært seg å kjenne igjen skadelige mønstre. Mange klarer ikke å stå opp for seg selv og sette grenser. De blir sinte og kjempefrustrerte men klarer likevel ikke å sette foten ned. Det MÅ de hvis det skal bli en forandring, og gjør de det ikke blir de bitre og utbrente før eller senere. Det virker som ts er i ferd med å bli bitter. 

Jeg har ikke sagt at jeg blir behandlet dårlig av alle her i verden, men både jeg og flere jeg kjenner har opplevd det. Og man ser jo slike rundt seg hele tiden. Det er så mange søplemennesker som ikke eier oppdragelse. Jeg er ikke bitter over noenting, jeg er bare dritlei dårlige mennesker. 

Anonymkode: 2900c...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hind skrev:

Fordi du virker å ha lett for å dømme andre. Hva vet du om hvor lett alt kommer til dem, egentlig? Er du sikker på at det stemmer? Jeg tror det er få som oppfører seg som drittsekker og likevel opplever at alt kommer rekende på en fjøl, og at man ikke lar seg pelle på nesa betyr ikke at man er et dårlig menneske. 

Jeg driver ikke å dømmer noen her nei, jeg snakker av erfaring. Folk som har bevist flere ganger at dem er dårlige mennesker. Driver ikke å slenger rundt med synsing og ting jeg bare tror. Sier ikke at folk med bein i nesa er dårlige mennesker, jeg sier at folk som ikke klarer å oppføre seg ordntlig mot andre er dårlige mennesker. Og jeg er lei av at slike skal danse gjennom livet. 

Anonymkode: 2900c...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du hatt tydelige grenser, så hadde du heller ikke latt deg utnytte. Bestem deg, har du bein i nesa eller lar du deg utnytte av andre? 

Anonymkode: 115dc...35a

Jeg har tydelige grenser og lar meg ikke utnytte, det vil jo ikke si at jeg er fritatt fra å møte på dårlige mennesker. Herregud

Anonymkode: 2900c...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt at jeg blir behandlet dårlig av alle her i verden, men både jeg og flere jeg kjenner har opplevd det. Og man ser jo slike rundt seg hele tiden. Det er så mange søplemennesker som ikke eier oppdragelse. Jeg er ikke bitter over noenting, jeg er bare dritlei dårlige mennesker. 

Anonymkode: 2900c...94a

Det at du kaller et menneske for "søppelmenneske" sier så ufattelig mye om deg som person og hvordan du egentlig føler og tenker. Du oppfører deg ganske så bitter i denne tråden. At du ikke evner å se det selv er for meg et mysterium. 

Det at du i det hele tatt sier at et menneske er dårlig og at du kjenner mange, sier også en god del om deg. Det er nemlig ufattelig stygt sagt. 

Anonymkode: 8f7ea...ae3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å gå inn på rampelys tråden, så lærer du fort. Jeg var en tur innom og leste, og forsvant i en svingdør ut igjen. Grusomt hvordan mennesker oppfører seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at du kaller et menneske for "søppelmenneske" sier så ufattelig mye om deg som person og hvordan du egentlig føler og tenker. Du oppfører deg ganske så bitter i denne tråden. At du ikke evner å se det selv er for meg et mysterium. 

Det at du i det hele tatt sier at et menneske er dårlig og at du kjenner mange, sier også en god del om deg. Det er nemlig ufattelig stygt sagt. 

Anonymkode: 8f7ea...ae3

Jeg kaller en spade for en spade. Er ingenting galt i å kalle folk søppel om dem oppfører seg som søppel. Søppel = dårlig. Hvorfor er det stygt å kalle et menneske dårlig? Om dem har en stygg personlighet og oppfører seg stygt mot andre så er dem jo dårlige mennesker. At du peker fingeren mot meg som du overhode ikke kjenner på noen som helst måte sier aller mest om deg desverre. Jeg snakker hvertfall om erfaring, sitter ikke å spinner opp ting om folk uten hold. 

Anonymkode: 2900c...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kaller en spade for en spade. Er ingenting galt i å kalle folk søppel om dem oppfører seg som søppel. Søppel = dårlig. Hvorfor er det stygt å kalle et menneske dårlig? Om dem har en stygg personlighet og oppfører seg stygt mot andre så er dem jo dårlige mennesker. At du peker fingeren mot meg som du overhode ikke kjenner på noen som helst måte sier aller mest om deg desverre. Jeg snakker hvertfall om erfaring, sitter ikke å spinner opp ting om folk uten hold. 

Anonymkode: 2900c...94a

Du skrev "dem er falske, ilojale, utnytter andre, mobber, sprer rykter, snakker dritt".. vell det du holder på med i denne tråden kan klassifiseres som mobbing og du snakker dritt. Så igjen, gratulerer, du har klart å bli et "dårlig menneske". 
Det å kalle et menneske for søppel er ikke det samme som å kalle en spade for spade. Det er frekt og stygt! Spesielt når du snakker om relativt normale folk. Er det snakk om seriemordere så hadde jeg forstått ordbruken som søppel. Er alle disse du har erfaring med mordere? Voldtektsmenn? Tviler, så jo, det at du betegner et menneske for søppel er stygt og det gjør faktisk deg til et dårligere menneske. Men så var det jo det du trengte hjelp til og lagde denne tråden til. Om du ikke tåler å få høre fakta så skulle du ikke ha spurt om hjelp i utgangspunktet. For du var tydeligvis ikke klar for sannheten. 

Anonymkode: 8f7ea...ae3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et menneske som vet å komme meg opp og frem i verden (veldig mye har gått over forventning både i kjærlighet, karriere og annet), men jeg føler det er fordi
- Jeg fokuserer på muligheter og det positive.
- Jeg er uredd og tør å gripe muligheter, og tro på at jeg skal klare det
- Jeg forsøker å se det positive i mennesker og løfte frem andre
- Jeg tar sjelden eller aldri offerrollen

Og jeg vil si at jeg ser veldig få slemme mennesker, som du kaller det. Jeg føler verden er full av snille, ressursterke og spennende mennesker. Selvfølgelig kan en og annen ha en dårlig agenda, men da styrer man unna eller lærer å håndtere det. 

Livet er ikke alltid en lek for meg heller, da jeg opplever utfordringer som andre. Men med et positivt livssyn og gode mennesker rundt meg, så blir det mye lettere å takle og gå videre.

Jeg ser ikke at TS må bli ond for å få det bedre, ville heller sagt at hun burde jobbe med seg selv for å klare å møte verden med positivitet og et åpnere sinn.
 

Anonymkode: 488c7...f93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev "dem er falske, ilojale, utnytter andre, mobber, sprer rykter, snakker dritt".. vell det du holder på med i denne tråden kan klassifiseres som mobbing og du snakker dritt. Så igjen, gratulerer, du har klart å bli et "dårlig menneske". 
Det å kalle et menneske for søppel er ikke det samme som å kalle en spade for spade. Det er frekt og stygt! Spesielt når du snakker om relativt normale folk. Er det snakk om seriemordere så hadde jeg forstått ordbruken som søppel. Er alle disse du har erfaring med mordere? Voldtektsmenn? Tviler, så jo, det at du betegner et menneske for søppel er stygt og det gjør faktisk deg til et dårligere menneske. Men så var det jo det du trengte hjelp til og lagde denne tråden til. Om du ikke tåler å få høre fakta så skulle du ikke ha spurt om hjelp i utgangspunktet. For du var tydeligvis ikke klar for sannheten. 

Anonymkode: 8f7ea...ae3

Må man være et dårlig menneske for å mislike personer som har påført en skade psykisk eller fysisk?

Jeg synes ikke Ts virker som en dårlig person. Jeg tror hun er god❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er et menneske som vet å komme meg opp og frem i verden (veldig mye har gått over forventning både i kjærlighet, karriere og annet), men jeg føler det er fordi
- Jeg fokuserer på muligheter og det positive.
- Jeg er uredd og tør å gripe muligheter, og tro på at jeg skal klare det
- Jeg forsøker å se det positive i mennesker og løfte frem andre
- Jeg tar sjelden eller aldri offerrollen

Og jeg vil si at jeg ser veldig få slemme mennesker, som du kaller det. Jeg føler verden er full av snille, ressursterke og spennende mennesker. Selvfølgelig kan en og annen ha en dårlig agenda, men da styrer man unna eller lærer å håndtere det. 

Livet er ikke alltid en lek for meg heller, da jeg opplever utfordringer som andre. Men med et positivt livssyn og gode mennesker rundt meg, så blir det mye lettere å takle og gå videre.

Jeg ser ikke at TS må bli ond for å få det bedre, ville heller sagt at hun burde jobbe med seg selv for å klare å møte verden med positivitet og et åpnere sinn.
 

Anonymkode: 488c7...f93

Jeg sier ingen steder at folk som kommer seg opp og fram her i livet er dårlige mennesker. Jeg kjenner mange som er både lykkelige og fremgangsrik samtidig som dem er fine mennesker. Det jeg sier er at det er altfor mange som bøller seg frem i livet ved å kun tenke meg meg meg, er egoistiske, driter fullstendig i andre rundt seg og trør over andre for å oppnå det dem ønsker. Jeg er positiv og åpen for verden på alle måter, men det må gå an å si det som er fakta. 

Anonymkode: 2900c...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for gode ord😊 Godt å se at noen faktisk skjønner hva jeg snakker om. Blir selv helt skremt over hva folk får til å lite av seg. 

Anonymkode: 2900c...94a

Det er nok mange som skjønner hva du snakker om, men du liker dårlig at enkelte av oss mener du selv bør ta noen grep og stiller spørsmåltegn ved oppførselen din. Du bruker ord som "søplemennesker" og "drittfolk". Da sier det seg selv at ikke alle svarene du får holder en vennlig og kjærlig tone. Jeg blir ærlig talt litt skremt av hva du lirer av deg. Hvis du er sånn i virkeligheten også kan det være forklaringen på hvorfor folk ikke er snille mot deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 11.12.2018 den 22.17, hind skrev:

Når folk blir behandlet dårlig av alle hele livet handler det ikke om å være uheldig. Da er det noe de gjør galt. De gjør det neppe bevisst og de kan selvfølgelig være flotte mennesker, men de setter seg i en posisjon der mennesker lett kan utnytte dem, eller de tiltrekker seg feil type mennesker fordi de ikke har lært seg å kjenne igjen skadelige mønstre. Mange klarer ikke å stå opp for seg selv og sette grenser. De blir sinte og kjempefrustrerte men klarer likevel ikke å sette foten ned. Det MÅ de hvis det skal bli en forandring, og gjør de det ikke blir de bitre og utbrente før eller senere. Det virker som ts er i ferd med å bli bitter. 

Jeg ser hva du mener. Jeg tenker ikke nødvendigvis at de har gjort noe galt. Mulig er det et mønster ja. Prøver å øve meg på å si «nei» og heller fjerne meg fra situasjonen.

Er forresten ikke TS, om du lurte😊

Endret av Kjærlighetsbarn98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg ser det nå har forståelsen av hva som er ment som kjipe mennesker av Ts blitt tolket veldig forskjellig i denne tråden. Det er nemlig stooor forskjell på det å "ikke la seg pelle på nesa" og det å aktivt mobbe, ta makt over og manipulere andre mennesker. Den første står gjerne ofte opp mot den andre her.

Det er ikke uten grunn at vi har begreper som narsissisme, sosiopati og psykopati i denne verden - og dette er ikke nødvendigvis kriminelle ala bankaranere, voldtektspersoner og mordere, men de er definitivt mennesker som er til skade for andre (og seg selv) psykisk og/eller fysisk, noen er kjipe åpentlyst andre driver mer skjult. Og de ble sånn fordi andre var slemme mot dem. 

Også er det jo slik da at langt i fra alle som opplever dritt blir slik, og mennesker som tilsynelatende har hatt et godt liv kan også bli skikkelig kjipe, ofte gjerne da pga. emosjonelt svik i det skjulte. Og mange igjen opplever det motsatte, at de holder på kjærligheten, men lar seg bli overkjørt og tråkka på. Som en annen var inne på her, -de aller fleste havner på midten. Og det er de som har opplevd rimelige forhold, blitt sett og hørt, og hatt foreldre med en viss selvrefleksjon som erkjenner sine feil og som gir sine barn både frihet og ansvars/mestringsfølelse. Altså ikke driver hverken med storstilt neglisjering og/eller overformynderi. 

Vi som sitter med erfaringer skal ikke måtte unnskylde de som mobber og skader, vi skal ikke være med på å rettferdiggjøre handlinger som skader oss selv eller andre. Det beste er jo avstand, for så å bli flinkere på å stå i sitt eget. Men personlig synes jeg og det må være greit å få lov til å poppe hull i ballongen i blant, selv om det kommer i en nøytral setting som på nett istedet for face to face med den det gjelder (som kan være farlig i tillegg!) 

 

Anonymkode: 7af3e...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bli et dårlig menneske. Du må bare lære deg selvhevdelse. Det er vanskelig, men kan trenes opp. Kjenn deg selv og trekk opp dine egne grenser. Ikke la deg overkjøre. Jeg ville vært mer som deg. Jeg hevder meg selv for fort, nærmest aggressivt, og støter på den måten mennesker fra meg. Det er ensomt å ikke være så god til å være raus.

Anonymkode: 2de1a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt TS, og her i tråden ser det ut som det befinner seg noen av disse du snakker om. De skjønner det bare ikke selv, dessverre. 

Anonymkode: d8c6e...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/11/2018 at 7:44 PM, AnonymBruker said:

Virker som du føler deg truffet her. Jeg tenker ikke det verste om folk nei, faktisk tenker jeg godt om alle til det motsatte er bevist. Disse menneskene jeg snakker om er folk jeg kjenner og har erfart er bedritne.  Og det er ikke bare meg dem er bedritne mot, det er mot alle. Dem er rett og slett dårlige mennesker. Men livet ser ut til å være en dans på roser. 

Anonymkode: 2900c...94a

En dans på roser...nei, de som oppfører seg sånn er noen av de mest ulykkelige menneskene du finner og har det slått deg at det kanskje egentlig er seg selv de vil ødelegge når alt kommer til alt?

Anonymkode: 83fd2...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...