Gå til innhold

Jeg har ødelagt min brors bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De hadde ikke trengt å finne nytt av alt, om de flyttet bryllupet et par måneder kunne de sikkert klart å endre dato på det meste. Kanskje noen ting de måtte finne nytt, men den verste planleggingen ville vel alt vært gjort. 

Kanskje sannheten er at en av de har fått kalde føtter, og bruker denne muligheten til å gi seg selv mer tenketid.

Anonymkode: 6b54a...603

Det kommer jo helt an på hvor og når bryllupet står. Har man leid lokale i en del områder, og avlyser et bryllup som skulle stått i månedene april til september, så er det bare å glemme å få ny dato før i vinterhalvåret eller neste sommer (noen lokaler er også opptatt sommeren 2020 allerede), fordi mai-august er helt fullbooket. Det gjelder mange kirker og de aller fleste lokalene med matservering. Må man flytte bryllupet med opptil et år, eller ha det i vintersesongen istedenfor sommersesongen, så er det veldig mye som ikke «bare kan flyttes». Det er selvfølgelig mulig å få det til raskere om man går bort fra å ha maten og lokalet fra samme sted, men da endres jo også kriteriene for planlegging ganske mye. Det er ingen umulig oppgave, men for ganske mange par er det veldig vrient å få et så godt som likt bryllup noen uker senere. 

Sånn ellers, til TS: Sånn situasjonen har blitt så må du få snakket ut med din bror. Om alt er avlyst så er det lite å gjøre med, men om de ikke har kommet så langt enda, så ville jeg nok forsøkt å overtale foreldrene mine til å velge bryllupet fremfor fødselen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Det har seg slik at jeg hadde en tøff fødsel sist, og derfor ønsker mine foreldre å prioritere min fødsel fremfor hans bryllup. De ønsker ikke å holde et bryllup hvor ingen i hans nærmeste familie stiller. 

At det ble avlyst istede for flyttet var fordi de ikke ønsket å planlegge bryllupet på nytt igjen. Forstår at det er tungvint å finne alt på nytt av fotograf, lokale, servitører, stylist etc. 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Hvorfor ventet du da så lenge med å fortelle det?

Anonymkode: 5e774...9c1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, du skulle vel kanskje ha fortalt det med en gang du ble gravid tatt i betraktning at du hadde så vanskelig fødsel siste gang. Den stakkars broren din kan jo ikke gjøre en skit uten at alt skal handle om deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring han?

Kan jo være at de har lyst å flytte bryllupet av andre grunner og.

Anonymkode: cb840...987

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, du burde jo sagt at du var gravid før, så kunne de fått mulighet til å planlegge rundt det. Du visste jo termindato, du hadde ikke trengt å vite noe om hvilken dato de hadde valgt, men det hadde gjort alt lettere for alle parter. Å få vite i ettertid, etter at alt er planlagt, avtalt og styrt med, at du har sittet med en slik nyhet uten å si noe, har nok tatt piffen helt ut av dem.... Det er ikke så enkelt å bare flytte dato etter at mange avtaler allerede er gjort, i praksis må de planlegge helt på nytt. 

Anonymkode: 16626...10c

For noe tull. Broren kunne da giftet seg uansett! 

Anonymkode: f3f80...038

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Broren kunne da giftet seg uansett! 

Anonymkode: f3f80...038

Uten egne foreldre tilstede, fordi de syns søstra er viktigere?

Anonymkode: e549b...4a7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, FrodeF skrev:

Dette ble litt mye meg og veldig mye drama. 

Sikker på at han har avlyst og ikke bare utsatt /flyttet dato? 

Enig med du Frode. 

Jeg tenker at hvis dette var årsaken så har de nok valgt å utsette, ikke avlyse bryllupet. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Det har seg slik at jeg hadde en tøff fødsel sist, og derfor ønsker mine foreldre å prioritere min fødsel fremfor hans bryllup. De ønsker ikke å holde et bryllup hvor ingen i hans nærmeste familie stiller. 

At det ble avlyst istede for flyttet var fordi de ikke ønsket å planlegge bryllupet på nytt igjen. Forstår at det er tungvint å finne alt på nytt av fotograf, lokale, servitører, stylist etc. 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Planlegge på nytt igjen??? 

Hvem planlegger et bryllup ferdig et halvt år i forveien? 

Skikkelig dramamakere. 

Vil en gifte seg så gifter en seg til tross for "blemmer" underveis. 

Skjønner heller ikke at folk reagerer på det å vente 12 uker på å annonsere en graviditet, dette er da helt normalt å si etter 12 uker eller etter at det begynner å vise. 

Endret av Forundret..
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten egne foreldre tilstede, fordi de syns søstra er viktigere?

Anonymkode: e549b...4a7

Da er det foreldrene som er problemet, ikke TS. Er gravid selv og jeg forventer ikke at noen skal tilpasse noe som helst for meg, har inntrykket av at ts tenker på samme måten. 

Anonymkode: f3f80...038

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Sånn som jeg kjenner/vet at familier tenker så er det ikke umulig at det er mye bitterhet ute og går, og flere som vil beskylde TS for å nettopp ha ødelagt sin bror bryllup ved å være så uforskammet frekk å bli gravid og ha termin akkurat når de hadde tenkt til å ha bryllup, akkurat som om hun gjorde det med vilje liksom.

Det er familie i et nøtteskall.

Anonymkode: 8adcf...f4b

Kondolerer med din familie, her hadde det ikke vært et problem hverken den ene eller andre veien 😋

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann. Hadde det vært pga fødselen din så hadde han vel snakket med deg først? Jeg fikk satt i gang min fødsel 1 uke før for at jeg ikke skulle sitte der alene i 2 uker etter fødeslen. 

Anonymkode: 1a813...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dine foreldre bidra med under fødselen?? Har dere ikke gynekologer og jordmødre der dere bor? Du har ingen mann heller??

Anonymkode: 77b3c...ef4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal dine foreldre bidra med under fødselen?? Har dere ikke gynekologer og jordmødre der dere bor? Du har ingen mann heller??

Anonymkode: 77b3c...ef4

Dette tenkte jeg og..  skal de være med på fødselen???

Anonymkode: dc0ae...4b0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slikt skjer. Det er ikke sikkert at det er avlyst fordi du er gravid. Sa de det? Uansett er det hans valg å avlyse. Jeg syntes foreldrene dine burde dratt i bryllup uansett om fødselen var vanskelig. Det er ikke de som skal føde. Du har jo mannen din tilstede. 

Det beste ville vel vært å fortalt han det med en gang. Du kunne sagt noe som "Jeg er gravid, så det kan være at jeg ikke kan komme på den datoen dere vil gifte dere på." Da hadde han i alle fall visst om det før han sendte ut invitasjoner. 

Anonymkode: bbfd1...406

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er unødvendig av din bror å avlyse bryllupet sitt fordi du skal føde. jeg hadde virkelig aldri tillatt min bror å avlyse en så stor og viktig dag i livet sitt fordi jeg skulle føde et barn. Jeg hadde da hatt mannen min og alle de flinke og gode jordmødrene der sammen med meg. 

Jeg hadde heller aldri godtatt at mine foreldre skulle ha droppet bryllupet til min bror som de har visst om så lenge fordi jeg kanskje kan ha en tøff fødsel 🤷🏼‍♀️ Hva skal foreldrene dine der? De kan vel komme opp dagen etter bryllupet? 

Men at du har ødelagt bryllupet er vel å ta litt hardt i.. men jeg hadde tatt en telefon til broren min og røsket opp i dette.

Anonymkode: 61a93...c20

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.12.2018 den 17.53, AnonymBruker skrev:

Ts her

Det har seg slik at jeg hadde en tøff fødsel sist, og derfor ønsker mine foreldre å prioritere min fødsel fremfor hans bryllup. De ønsker ikke å holde et bryllup hvor ingen i hans nærmeste familie stiller. 

At det ble avlyst istede for flyttet var fordi de ikke ønsket å planlegge bryllupet på nytt igjen. Forstår at det er tungvint å finne alt på nytt av fotograf, lokale, servitører, stylist etc. 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Her er det eventuelt foreldrene sine han bør bli sur på. Prioritere datterens fødsel er helt idiotisk. De skal neppe være med på fødselen, slik at de i verste fall ikke får kommet på besøk umiddelbart etter fødselen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ts her

En liten opptatering. De kom ikke på besøk til foreldrene våre i jula, planen var egentlig at de skulle komme i går men ringte og avlyste, de bor såpass langt unna at planen var at de skulle være til over nyttår men de ble hjemme. Bryllupet er avlyst. Jeg har enda ikke snakket med han da jeg ville snakke med de når de kom på besøk... 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

En liten opptatering. De kom ikke på besøk til foreldrene våre i jula, planen var egentlig at de skulle komme i går men ringte og avlyste, de bor såpass langt unna at planen var at de skulle være til over nyttår men de ble hjemme. Bryllupet er avlyst. Jeg har enda ikke snakket med han da jeg ville snakke med de når de kom på besøk... 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Da må du jo ringe da, før forholdet deres er ødelagt for alltid. 

Legg deg flat, selv om du aldri mente noe vondt med noe.. Noen ganger er det eneste måten å redde en relasjon på. Be om unnskyldning, forklar at du gjorde det i beste hensikt og at du ikke har bedt dine foreldre om å bli hjemme med deg, de har valgt det fordi de frykter for din helse og ditt liv.

Anonymkode: d62a6...24b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...