Gå til innhold

Jeg har ødelagt min brors bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt knust! Jeg har akkurat fått høre at min bror har avlyst bryllupet sitt! 

I sommer ble det annonsert at min bror skulle gifte seg neste år, med verdens søteste jente! Ikke lenge etter ble jeg ved et uhell gravid, med termin til sommeren. Jeg valgte å drøye det til uke 12 med å si noe, I tillegg til at jeg ikke ville komme i veien for planleggingen deres. 

Bryllupet er planlagt og invitasjonene ble sendt ut, og jeg annonserte graviditeten. 

Jeg hørte aldri noe mer før plutselig min mor ringer og forteller at de har avlyst bryllupet, på grunn av at jeg har termin 4 dager før bryllupet skal stå. Jeg synes dette er helt forferdelig, men jeg forstår at min bror ønsker å ha sin søster og foreldre i sitt eget bryllup. (vi bor på Vestlandet og bryllupet finner sted 6 timer unna) 

Jeg har kjempe dårlig samvittighet for dette, og lurer på om noen av dere har noen tips til hva jeg kan gjøre. Jeg gruer meg til å møte de i jula og jeg klarer ikke glede meg til jul pga jeg er så nervøs. 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo han som har avlyst bryllupet da.Å være gravid er stas,gled deg over det og gled deg over at din bror ønsker å legge til rette for at du også kan komme i bryllupet hans.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr

Men kjære deg, man kan flytte en bryllups dato uten problemer, men man kan ikke gjøre det samme med en fødsel. Her krisemaksimerer du uten grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sacramone skrev:

det er din bror... ring han og ta en prat da vel!?

Dette! 

Endret av Sofus21
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm.. Du har ikke ødelagt bryllupet hans, du ble gravid. Sånt skjer. De valgte å utsette, deres valg. Foreldrene deres kunne da vel dratt i bryllupet selv om du kanskje ikke kunne.

Ingen grunn til dårlig samvittighet, graviditet er stort sett ikke noe en kan planlegge veldig nøyaktig uansett. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn som jeg kjenner/vet at familier tenker så er det ikke umulig at det er mye bitterhet ute og går, og flere som vil beskylde TS for å nettopp ha ødelagt sin bror bryllup ved å være så uforskammet frekk å bli gravid og ha termin akkurat når de hadde tenkt til å ha bryllup, akkurat som om hun gjorde det med vilje liksom.

Det er familie i et nøtteskall.

Anonymkode: 8adcf...f4b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan flytte en bryllupsdatoen, man kan ikke flytte en fødsel. Snakk med broren din, du skal IKKE ha dårlig samvittighet for at du er gravid. 

Anonymkode: b17a9...612

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ginny skrev:

Øhm.. Du har ikke ødelagt bryllupet hans, du ble gravid. Sånt skjer. De valgte å utsette, deres valg. Foreldrene deres kunne da vel dratt i bryllupet selv om du kanskje ikke kunne.

Ingen grunn til dårlig samvittighet, graviditet er stort sett ikke noe en kan planlegge veldig nøyaktig uansett. 

Jeg ler! 

Du kan liksom ikke knipe igjen heller, bryllupet kan de ta neste år

Endret av Sofus21
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å "ødelegge" var vel litt hardt å ta i. Bryllupet har jo ikke stått enda engang. Jises. 

Anonymkode: 1c23d...9ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Det har seg slik at jeg hadde en tøff fødsel sist, og derfor ønsker mine foreldre å prioritere min fødsel fremfor hans bryllup. De ønsker ikke å holde et bryllup hvor ingen i hans nærmeste familie stiller. 

At det ble avlyst istede for flyttet var fordi de ikke ønsket å planlegge bryllupet på nytt igjen. Forstår at det er tungvint å finne alt på nytt av fotograf, lokale, servitører, stylist etc. 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kommer det ikke frem om det er noe bitterhet i bildet her, men jeg tenker ut i fra det du skriver at du ikke har ødelagt noe. Det har du for så vidt ikke gjort om det er bitterhet i bildet heller. Det er broren din og hans forlovede som har valgt å avlyse/utsette bryllupet. At du ble gravid og tilfeldigvis har termin i dagene rundt bryllupet, er ikke noe du kan styre. Man vet ikke når man blir gravid uavhengig av om man prøver å bli gravid eller ikke. 

Her tenker jeg at du bør snakke med broren din uansett hva bakgrunnen for dine følelser er. Du opplever å ha ødelagt bryllupet - prat med broren din om det. Kanskje er det andre grunner til at bryllupet er avlyst/utsatt? Jeg tror vi ofte har lett for å legge for mye skyld på oss selv, meg selv inkludert. Ofte ser virkeligheten litt annerledes ut enn vi tror. Men det får man aldri vite om man ikke snakker om det. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Det har seg slik at jeg hadde en tøff fødsel sist, og derfor ønsker mine foreldre å prioritere min fødsel fremfor hans bryllup. De ønsker ikke å holde et bryllup hvor ingen i hans nærmeste familie stiller. 

At det ble avlyst istede for flyttet var fordi de ikke ønsket å planlegge bryllupet på nytt igjen. Forstår at det er tungvint å finne alt på nytt av fotograf, lokale, servitører, stylist etc. 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Var alt klart nesten 7 måneder før festen? 

Anonymkode: f5d9b...d10

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo det er litt pussig at du ikke tok en liten telefon til din bror for å gi et hint om at de burde legge bryllupet sitt til et tidspunkt som ikke kom i klemme med fødselen din. 

Men nå er bryllupet avlyst, og for at det ikke skal bli såre følelser mellom dere bør du ta en telefon til broren din for å snakke ut.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt ærlig, du burde jo sagt at du var gravid før, så kunne de fått mulighet til å planlegge rundt det. Du visste jo termindato, du hadde ikke trengt å vite noe om hvilken dato de hadde valgt, men det hadde gjort alt lettere for alle parter. Å få vite i ettertid, etter at alt er planlagt, avtalt og styrt med, at du har sittet med en slik nyhet uten å si noe, har nok tatt piffen helt ut av dem.... Det er ikke så enkelt å bare flytte dato etter at mange avtaler allerede er gjort, i praksis må de planlegge helt på nytt. 

Anonymkode: 16626...10c

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, du burde jo sagt at du var gravid før, så kunne de fått mulighet til å planlegge rundt det. Du visste jo termindato, du hadde ikke trengt å vite noe om hvilken dato de hadde valgt, men det hadde gjort alt lettere for alle parter. Å få vite i ettertid, etter at alt er planlagt, avtalt og styrt med, at du har sittet med en slik nyhet uten å si noe, har nok tatt piffen helt ut av dem.... Det er ikke så enkelt å bare flytte dato etter at mange avtaler allerede er gjort, i praksis må de planlegge helt på nytt. 

Anonymkode: 16626...10c

Helt enig, dette kunne vært unngått dersom du hadde snakket med broren din før. 

Anonymkode: 34805...e83

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

At det ble avlyst istede for flyttet var fordi de ikke ønsket å planlegge bryllupet på nytt igjen. Forstår at det er tungvint å finne alt på nytt av fotograf, lokale, servitører, stylist etc. 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

De hadde ikke trengt å finne nytt av alt, om de flyttet bryllupet et par måneder kunne de sikkert klart å endre dato på det meste. Kanskje noen ting de måtte finne nytt, men den verste planleggingen ville vel alt vært gjort. 

Kanskje sannheten er at en av de har fått kalde føtter, og bruker denne muligheten til å gi seg selv mer tenketid.

Anonymkode: 6b54a...603

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Det har seg slik at jeg hadde en tøff fødsel sist, og derfor ønsker mine foreldre å prioritere min fødsel fremfor hans bryllup. De ønsker ikke å holde et bryllup hvor ingen i hans nærmeste familie stiller. 

At det ble avlyst istede for flyttet var fordi de ikke ønsket å planlegge bryllupet på nytt igjen. Forstår at det er tungvint å finne alt på nytt av fotograf, lokale, servitører, stylist etc. 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Er du gift selv, slik at du vet hvor mye tid og energi man faktisk legger ned i planleggingen? For med det uthevede i vissheten så har jeg problemer med å rasjonalisere det at du ventet til uke 12 med å si noe, og attpåtil ha det å "ikke ville komme i veien for planleggingen deres" som en av grunnene til at du ventet med å si noe.

Jeg forstår godt at du gruer deg, og jeg ville nok hatt de samme følelsene som det du har nå. Men du kommer ikke rundt det at du må prate med din bror. Jeg ville tatt en telefon. Det blir for trist om du skal gå rundt og grue deg og gå glipp av førjulskosen, samt at det sikkert kan lette stemninga for alle parter om dere får pratet ut før ribba kommer på bordet. Og hvem vet, kanskje det ikke er noen kjipe følelser fra hans side, og da er det bortkasta å gå rundt og grue seg til jul😊

Anonymkode: 2119d...a89

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...