Gå til innhold

Har en Nav ansatt liv til dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var inne hos en gjelds rådgiver på Nav, for å søke gjeldsordning. Jeg var visstnok litt tidlig ute med.å søke, da all gjeld skal være minst 2 år gammel.

Da sier saksbehandler hun ønsker jeg skal komme inn 1 gang hver måned, for hun vil gå gjennom hva jeg bruker penger til. Hun ville inn på min nettbank side, og rullet seg nedover for å se hva jeg hadde brukt penger på. Hun kommenterte jeg hadde trukket visa kortet hver dag i en uke, og det kunne jeg iflg henne ikke gjøre. Hun gikk inn og bestemte uføretrygden min skulle komme inn på regningskontoen min, og så la hun inn en fast overførsel på kr 1500, fra regningskontoen til brukskontoen min. De 1500 var det jeg skulle bruke hver uke, og ikke mer. Jeg sa det holder ikke med 1500 nå før jul da jeg mp kjøpe julegaver. Da svarer saksbehandleren at da må jeg inn (merk: på min konto) og overføre litt mer. Hun sa videre at hvis jeg brukte mer, og hvis jeg søkte nødhjelp igjen, så ble det tvungen lønnsnemnd.

Jeg er så sint det koker inni meg. Mener saksbehandler driver med noe hun ikke har lov til. Ja, jeg sa ikke noe på hva hun sa, men skal tilbake den 13/12 og da skal jeg gi beskjed om hva jeg mener.

 

Anonymkode: df2d2...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var inne hos en gjelds rådgiver på Nav, for å søke gjeldsordning. Jeg var visstnok litt tidlig ute med.å søke, da all gjeld skal være minst 2 år gammel.

Da sier saksbehandler hun ønsker jeg skal komme inn 1 gang hver måned, for hun vil gå gjennom hva jeg bruker penger til. Hun ville inn på min nettbank side, og rullet seg nedover for å se hva jeg hadde brukt penger på. Hun kommenterte jeg hadde trukket visa kortet hver dag i en uke, og det kunne jeg iflg henne ikke gjøre. Hun gikk inn og bestemte uføretrygden min skulle komme inn på regningskontoen min, og så la hun inn en fast overførsel på kr 1500, fra regningskontoen til brukskontoen min. De 1500 var det jeg skulle bruke hver uke, og ikke mer. Jeg sa det holder ikke med 1500 nå før jul da jeg mp kjøpe julegaver. Da svarer saksbehandleren at da må jeg inn (merk: på min konto) og overføre litt mer. Hun sa videre at hvis jeg brukte mer, og hvis jeg søkte nødhjelp igjen, så ble det tvungen lønnsnemnd.

Jeg er så sint det koker inni meg. Mener saksbehandler driver med noe hun ikke har lov til. Ja, jeg sa ikke noe på hva hun sa, men skal tilbake den 13/12 og da skal jeg gi beskjed om hva jeg mener.

 

Anonymkode: df2d2...64a

Det stiller jeg meg sterkt tvilende til. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener saksbehandler driver med noe hun ikke har lov til.

Hvordan da?

Anonymkode: 05c6c...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 du ønsker at staten skal hjelpe deg slik at du får slettet mesteparten av det du skylder, men du forstår fremdeles ikke at du må lære deg å følge et budsjett?

Anonymkode: 45f59...82c

Hvorfor svare slik? Svar heller på det jeg spør om.

Jeg som alle andre har et budsjett, og følger det.  Jeg lever av veldig lite, og du kjenner ikke årsaken til jeg må søke gjeldsordning.

 

Anonymkode: df2d2...64a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det stiller jeg meg sterkt tvilende til. 

Det stiller jeg meg veldig tvilende til og. Hun umyndig gjorde meg. 

Anonymkode: df2d2...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan da?

Anonymkode: 05c6c...90c

Ved å ta styringen, gå inn på min konto og ordne overføringer, uten å diskutere med meg. Hun umyndig gjorde meg. 

Anonymkode: df2d2...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor svare slik? Svar heller på det jeg spør om.

Jeg som alle andre har et budsjett, og følger det.  Jeg lever av veldig lite, og du kjenner ikke årsaken til jeg må søke gjeldsordning.

 

Anonymkode: df2d2...64a

1500,- i uken er vel det man sitter igjen med når man er under gjeldsordning.

Det er dette du må lære deg å leve med i fem år.

Anonymkode: 45f59...82c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svare slik? Svar heller på det jeg spør om.

Jeg som alle andre har et budsjett, og følger det.  Jeg lever av veldig lite, og du kjenner ikke årsaken til jeg må søke gjeldsordning.

 

Anonymkode: df2d2...64a

Årsaken til at man søker gjeldsordning er aldri noe annet enn at man har gjeld man ikke klarer å betjene.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 1500 i uka, etter at regninger er betalt: mao at du har 1500 per uke til mat osv. Så er det fullt ut mulig å få til noen julegaver og julemat på det, begge ukene før jul. Dessuten: når man har dårlig råd, er det ingen som andre enn evt egne barn man bør sørge for får julegaver da.

Anonymkode: 655f0...6ff

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svare slik? Svar heller på det jeg spør om.

Jeg som alle andre har et budsjett, og følger det.  Jeg lever av veldig lite, og du kjenner ikke årsaken til jeg må søke gjeldsordning.

 

Anonymkode: df2d2...64a

Du vil ha hjelp, da får du slutte å være så jævla hårsår og la de hjelpe. 

Tvungen lønnsnemnd tror jeg forøvrig ikke du vet hva er. Iallfall ikke noe NAV styrer. Sa hun lønnstrekk? 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ved å ta styringen, gå inn på min konto og ordne overføringer, uten å diskutere med meg. Hun umyndig gjorde meg. 

Anonymkode: df2d2...64a

Flott. Du trenger nok det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ved å ta styringen, gå inn på min konto og ordne overføringer, uten å diskutere med meg. Hun umyndig gjorde meg. 

Anonymkode: df2d2...64a

Hvordor gir du bort bank-id til uvedkommende? Det er brudd på avtalen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ved å ta styringen, gå inn på min konto og ordne overføringer, uten å diskutere med meg. Hun umyndig gjorde meg. 

Anonymkode: df2d2...64a

Ingen kommer inn på din konto hvis du ikke gir de tilgsng med bankid, hvis andre har tilgang på den har du økonomisk verge.

Anonymkode: bdd19...8fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ved å ta styringen, gå inn på min konto og ordne overføringer, uten å diskutere med meg. Hun umyndig gjorde meg. 

Anonymkode: df2d2...64a

Oppsøkte du de ikke selv, og ba om hjelp, fordi at du ikke klarer å håndtere gjelden din?

Anonymkode: 05c6c...90c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Årsaken til at man søker gjeldsordning er aldri noe annet enn at man har gjeld man ikke klarer å betjene.

Har du tenkt over at noen havner i økonomisk uføre grunnet sykdom? Man blir alvorlig langvarig syk. Mister 100% inntekt, og må leve på 66% av den inntekten du hadde når du var frisk? At du må selge hjemmet ditt fordi du er blitt syk og inntekten er nærmest halvert.

Anonymkode: df2d2...64a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt over at noen havner i økonomisk uføre grunnet sykdom? Man blir alvorlig langvarig syk. Mister 100% inntekt, og må leve på 66% av den inntekten du hadde når du var frisk? At du må selge hjemmet ditt fordi du er blitt syk og inntekten er nærmest halvert.

Anonymkode: df2d2...64a

Og dermed har man gjeld man ikke kan betjene.

Anonymkode: e0eb3...cea

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svare slik? Svar heller på det jeg spør om.

Jeg som alle andre har et budsjett, og følger det.  Jeg lever av veldig lite, og du kjenner ikke årsaken til jeg må søke gjeldsordning.

 

Anonymkode: df2d2...64a

Om du som enslig ikke klarer deg på 1500 kr ETTER regninger, så har du et problem kjære deg. 1500 er mye i din situasjon. 

Anonymkode: 4d360...439

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du som enslig ikke klarer deg på 1500 kr ETTER regninger, så har du et problem kjære deg. 1500 er mye i din situasjon. 

Anonymkode: 4d360...439

Og det skal være mer enn nok til å kjøpe julegaver med. 

Anonymkode: 4d360...439

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt over at noen havner i økonomisk uføre grunnet sykdom? Man blir alvorlig langvarig syk. Mister 100% inntekt, og må leve på 66% av den inntekten du hadde når du var frisk? At du må selge hjemmet ditt fordi du er blitt syk og inntekten er nærmest halvert.

Anonymkode: df2d2...64a

Selvsagt har jeg tebkt på det. Det er derfor alle ansvarlige mennesker planlegger for å klare seg på 2/3 av inntekten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...