Gå til innhold

Palme har en baby i magen


Palme

Anbefalte innlegg

Så synd at mensen kom. :hug: Har du vurdert eggdonasjon? Då får du jo gå gravid og føda barnet sjølv, og mannen din blir biologisk far til barnet. I tillegg går det forhåpentligvis mykje raskare, enn å venta på adopsjon. 

Lykke til vidare iallfall, uansett kva dåke velger! :hjerte: Det er forresten heller ikkje sikkert at det er for seint for deg å få biologiske barn. Eg vart gravid med minstejenta mi ved hjelp av IVF, akkurat då eg fylte 40. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/6/2019 at 10:27 AM, Mirabella76 said:

Så synd at mensen kom. :hug: Har du vurdert eggdonasjon? Då får du jo gå gravid og føda barnet sjølv, og mannen din blir biologisk far til barnet. I tillegg går det forhåpentligvis mykje raskare, enn å venta på adopsjon. 

Lykke til vidare iallfall, uansett kva dåke velger! :hjerte: Det er forresten heller ikkje sikkert at det er for seint for deg å få biologiske barn. Eg vart gravid med minstejenta mi ved hjelp av IVF, akkurat då eg fylte 40. :)

Har tenkt på eggdonasjon. Men ingen av fertilitetsklinikkene har foreslått det. De har bare sagt at jeg blir gravid, for jeg har mange og fine egg. Derfor jeg er skeptisk til ivf. Hvorfor skal det egget bli sittende...? 

 

Kjenner veldig på at jeg blir "gammel mamma" mest med tanke på barnet som kan miste sine foreldre i ung alder. Alle mine besteforeldre døde mellom 60-65 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I morgen skal vi på ny fertilitetsklinikk. Vi må også bestemme oss for om vi skal 1 eller 3 innsett. Eller adopsjon... 

Det er såpass mye dyrere å adoptere, at jeg ser vi blir å slite økonomisk om vi skal gå for tre innsett og ende opp med å adoptere til slutt. Pluss at klokka tikker jo, selv om vi ikke produserer barnet selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 14.41, Palme skrev:

I morgen skal vi på ny fertilitetsklinikk. Vi må også bestemme oss for om vi skal 1 eller 3 innsett. Eller adopsjon... 

Det er såpass mye dyrere å adoptere, at jeg ser vi blir å slite økonomisk om vi skal gå for tre innsett og ende opp med å adoptere til slutt. Pluss at klokka tikker jo, selv om vi ikke produserer barnet selv. 

Hvordan gikk det på klinikken 😊?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/30/2019 at 9:24 AM, Cyndaquil said:

Hvordan gikk det på klinikken 😊?

Det gikk bra, veldig hyggelige folk. Fått masse papirer, tatt noen tester. Fått resept på medisiner jeg skal begynne med på neste menstruasjon. 

Og I dag eller morgen skulle mensen ha kommet, men jeg har i stede fått positivt graviditetstest 🙈 

Tenk at de var så effektive på den klinikken 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Palme skrev:

Det gikk bra, veldig hyggelige folk. Fått masse papirer, tatt noen tester. Fått resept på medisiner jeg skal begynne med på neste menstruasjon. 

Og I dag eller morgen skulle mensen ha kommet, men jeg har i stede fått positivt graviditetstest 🙈 

Tenk at de var så effektive på den klinikken 😂

Gratulere med positiv test 😄 håper spiren blir sittende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Cyndaquil said:

Gratulere med positiv test 😄 håper spiren blir sittende 

Takk, krysser fingrene for alt her nå. Kanskje alle gode ting er 5 👍🏻😁😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Sinsiew said:

Lykke til! Håper spira klamrer seg fast! 😄

Takk 😄 nå må det jo bare funke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så fantastisk! :hoppe: Gratulerer så mykje med positiv test, Palme! :hjerte:

Der ser du, du er ikkje for gammal til å få barn enda! :tommel: Er det ein heimelaga spire denne gangen, eller? Ser ikkje at du har skrive noko om nytt innsett, etter at du fekk mensen forrige gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Mirabella76 said:

Oi, så fantastisk! :hoppe: Gratulerer så mykje med positiv test, Palme! :hjerte:

Der ser du, du er ikkje for gammal til å få barn enda! :tommel: Er det ein heimelaga spire denne gangen, eller? Ser ikkje at du har skrive noko om nytt innsett, etter at du fekk mensen forrige gang. 

Takk ❤️

Vi har aldri prøvd ivf, har bare vært på klinikker. Fått hormoner og piller og fortsatt og prøve hjemme. Det mannen har mest lyst til, han er på "dette skal vi klare selv". Jeg har hele tiden tenkt at vi trenger hjelp. Jeg er bare dårlig på å ta tak i ting. Og tiden går så fort (og sakte)

Det er femte gang jeg får positiv test med hjemmelaget. Men det holder aldri mer en 3-5 dager. Så kommer mensen. I januar kom den ikke ut av seg selv når den døde. Så da ble det medisinsk abort i uke 6-7. De sier jeg har nok egg for alderen, ligger på den øvre normalen. Men tenker jo at noe må det være. 

Krysser uansett fingrene nå for at spire holder seg inne i 36 uker til... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, mammahjarte said:

Så koselig, grattis :)❤️ 

 

14 hours ago, Sibirstjerne said:

Gratulerer så mye med positiv test!:hjerte::strix:

Takk takk, nå er det bare å sette seg ned å vente 😄 har fått blodfortynnende og vaginale piller (jeg ikke husker navnet på) i håp om at spire blir værende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hadde eg ikkje fått med meg. Trudde du hadde hatt fleire ivf-forsøk før. 

Viss du mistar tidleg denne gangen og, ville eg absolutt ha prøvd IVF neste gang (sjølv om mannen din helst vil sleppa det). For då kan det vera ein spesiell grunn til at du mistar heile tida, og at du vil trenga litt ekstra hjelp for å klara å behalda spiren, når du blir gravid. 

Og med tanke på alderen din, så ville eg absolutt ikkje ha venta lenger no. Så du får overtala mannen din, viss det ikkje blir noko av denne graviditeten heller. Håpar likevel det ikkje blir nødvendig, og at spiren klorar seg godt fast der inne heilt fram til termin! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Mirabella76 said:

Å, det hadde eg ikkje fått med meg. Trudde du hadde hatt fleire ivf-forsøk før. 

Viss du mistar tidleg denne gangen og, ville eg absolutt ha prøvd IVF neste gang (sjølv om mannen din helst vil sleppa det). For då kan det vera ein spesiell grunn til at du mistar heile tida, og at du vil trenga litt ekstra hjelp for å klara å behalda spiren, når du blir gravid. 

Og med tanke på alderen din, så ville eg absolutt ikkje ha venta lenger no. Så du får overtala mannen din, viss det ikkje blir noko av denne graviditeten heller. Håpar likevel det ikkje blir nødvendig, og at spiren klorar seg godt fast der inne heilt fram til termin! :hjerte:

Ja, nå er vi inne i ivf system. Har "byttet" klinikk og så langt virker dette veldig mye bedre. 

Var på klinikk for over et år siden for å sette i gang med ivf. De mente heller at jeg skulle begynne med femar. Noe som egentlig funket bra, for vi ble jo gravide. Dette ga blod på tann for mannen, han skulle bare prøve litt til og litt til og litt... Ja, sånn fortsatte det. Nå har jeg ikke vært gravid siden januar da jeg mistet, frem til nå. Mannen har ikke helt forståelse for at jeg går ut på dato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med positiv test 😊 Vet du hvor langt på vei du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, hotfudge said:

Gratulerer så mye med positiv test 😊 Vet du hvor langt på vei du er?

Ja, hele 4 uker på vei nå 😉
Så ikke begynt å juble over det helt enda. 
Testen var veldig svak i går, litt sterkere i dag. Men fortsatt svak. 
Kommer til å teste noen morgner til fremover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditet🥰 Krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast🌱😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...