Gå til innhold

Palme har en baby i magen


Palme

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Palme skrev:

2 dager forran deg bare 😊 4+6 I dag, søndag. 

Uff, hver dag med oppkast. 😐 Skal klare noe, men jo, må bare ta det som det kommer. Har vært litt uggen de to siste kveldene. 

Var ikke meningen å skremme deg altså. :) Det er jo veldig individuelt og jeg tror ikke at det har noe for seg å tenke worst case hele tiden. :) Det er jo mye som tyder på at å "angripe" frykten hjelper mye mot angst og det stemte bra i mitt tilfelle i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 hours ago, KaBom said:

Var ikke meningen å skremme deg altså. :) Det er jo veldig individuelt og jeg tror ikke at det har noe for seg å tenke worst case hele tiden. :) Det er jo mye som tyder på at å "angripe" frykten hjelper mye mot angst og det stemte bra i mitt tilfelle i alle fall. 

Nei, da. Du skremte meg ikke :)
Jeg må jo bare face frykten og ta det som kommer. Så det er fordelen med at det tok så lang tid å bli gravid. Jeg gruet meg lenge til kvalmen, men nå har det gått over. Nå er jeg bare irritert fordi det ikke skjedde noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0

Skulle ikke ta flere tester, men måtte bare ta en ny i morges. 
Det kom to streker med en gang og den var så sterk at det er ikke tvil. Så nå er jeg ferdig med å teste ;)
Tenkte å bestille ultralyd til uke 7-8. Hvis jeg klarer å vente til uke 8 tar jeg det da.

Litt symptomer som dukker opp. 
Småsåre pupper og har hatt kveldskvalme de tre siste dagene. Men ikke noe kaste opp kvalme, mest uggen. 
Kjenner litt på dagen også, men begynte med en gang å småspise kjeks og gulrøtter. Er redd jeg kommer til å legge på meg fort. For disse kjeksene er jo ikke sunne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med sterk strek da :) Jeg har gått tom for billige g-tester og ser ikke helt poenget med å bestille nye så lenge jeg er gravid, men spørs om det ikke blir litt dyrt i lengden så lenge jeg ikke klarer å beherske meg. Ser for meg at det blir enklere å la være å teste når symptomene blir sterkere også. 

Jeg har bestilt tidlig UL til 8+0. Jeg jo veldig nysgjerrig, men orker ikke uvissheten dersom de ikke kan se at hjertet slår. Så da vil jeg heller dra litt senere og satse på at vi får vite det med en gang hvis det er noe som er skikkelig galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, KaBom said:

Kjekt med sterk strek da :) Jeg har gått tom for billige g-tester og ser ikke helt poenget med å bestille nye så lenge jeg er gravid, men spørs om det ikke blir litt dyrt i lengden så lenge jeg ikke klarer å beherske meg. Ser for meg at det blir enklere å la være å teste når symptomene blir sterkere også. 

Jeg har bestilt tidlig UL til 8+0. Jeg jo veldig nysgjerrig, men orker ikke uvissheten dersom de ikke kan se at hjertet slår. Så da vil jeg heller dra litt senere og satse på at vi får vite det med en gang hvis det er noe som er skikkelig galt. 

Jeg tenker det blir minst 3 ultralyder på meg. 
Tidlig i uke 7, så skal jeg ta den ordinære i uke 12. 
Pluss at jeg skal ha Nipt, må bare sjekke litt på hvor det er best å dra. Blir noen en tur til utlandet. Sverige, Danmark eller England. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1

Jeg begynte å få litt symptomer de siste dagene. 
Som såre pupper, og veldig sulten, småkvalm om jeg ikke spiste litt nå og da. 

I dag har jeg enda ikke spist frokost, og kjenner ikke antydning til kvalmesulten. 
Puppene er også helt fine, de var øm i går ettermiddag. Nå kjenner jeg ingenting. 
Og er veldig stressa. Prøver å ikke stresse, men vanskelig å la være. Jeg må jo uansett vente hvertfall halvannen uke med tidlig ultralyd.

Hadde så håpet på at nå skulle det endelig klaffe. 
Men kjenner på at det kanskje ikke går likevel nå 🙁😭
Skal ikke ta sorgene på forskudd, men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Palme skrev:

5+1

Jeg begynte å få litt symptomer de siste dagene. 
Som såre pupper, og veldig sulten, småkvalm om jeg ikke spiste litt nå og da. 

I dag har jeg enda ikke spist frokost, og kjenner ikke antydning til kvalmesulten. 
Puppene er også helt fine, de var øm i går ettermiddag. Nå kjenner jeg ingenting. 
Og er veldig stressa. Prøver å ikke stresse, men vanskelig å la være. Jeg må jo uansett vente hvertfall halvannen uke med tidlig ultralyd.

Hadde så håpet på at nå skulle det endelig klaffe. 
Men kjenner på at det kanskje ikke går likevel nå 🙁😭
Skal ikke ta sorgene på forskudd, men... 

Må tilkjennegi meg som sniklesar.. og tilby ein STOR og god klem :klem: krysser fingrane for at det går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ysera said:

Må tilkjennegi meg som sniklesar.. og tilby ein STOR og god klem  krysser fingrane for at det går bra!!

Takk, det hjelper litt å få litt medfølelse :klem:
Hyggelig å høre fra en snikleser også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, husker godt alle bekymringene når en var gravid.

Og de blir neppe mindre når en har prøvd lenge! Sender masse lykkestøv din vei ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3

Har vært på ultralyd i dag. Der så hun plomme og en veldig liten sak på noen få mm. Hun mente at jeg hadde sen eggløsning og heller var 5 dager mindre gravid en jeg selv tror. Jeg har en mistanke om at det er da det sluttet å vokse... Men kjekt at helsepersonell prøver å se det positive. Har tatt blodprøve, så blir det ny neste uke for å se på hcg nivået. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 16.10, Palme skrev:

5+3

Har vært på ultralyd i dag. Der så hun plomme og en veldig liten sak på noen få mm. Hun mente at jeg hadde sen eggløsning og heller var 5 dager mindre gravid en jeg selv tror. Jeg har en mistanke om at det er da det sluttet å vokse... Men kjekt at helsepersonell prøver å se det positive. Har tatt blodprøve, så blir det ny neste uke for å se på hcg nivået. 

 

Kjedelig å få «diffuse» nyheter, men jeg tror det er veldig vanlig å se veldig lite når man er så kort på vei. I termingruppa mi på face er det mange som har blitt forberedt på det verste etter TUL, men som likevel har fått beskjed om at alt ser normalt ut i uke 7+ :) 

Jeg krysser fingrene for at hcg stiger og at du får en bekreftelse snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, KaBom said:

Kjedelig å få «diffuse» nyheter, men jeg tror det er veldig vanlig å se veldig lite når man er så kort på vei. I termingruppa mi på face er det mange som har blitt forberedt på det verste etter TUL, men som likevel har fått beskjed om at alt ser normalt ut i uke 7+ :) 

Jeg krysser fingrene for at hcg stiger og at du får en bekreftelse snart :) 

Jo det er klart. Men jeg gikk til ul forde jeg tror ikke det er noe liv der lengre. For meg var det på en måte en bekreftelse at embroy var så lite. I så fall stemmer dagen jeg mistet symptomer med dagen det sluttet å vokse med tanke på størrelsen. Føler mest jeg går og venter på en blødning. Jeg vet det kan gå noen uker før det kommer. Skal på masse sosiale ting de neste helgene, og få svar nå gjør det bare enklere. Må jeg skjule eller kan jeg bare slappe av... 

Men takk, krysser jo fingrene og håper. Selv om jeg er litt i tvil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, KaBom said:

Hvordan går det med deg, @Palme?

Jo jeg venter :)
Tok en blodprøve forrige uke, tar ny i morgen. Vet ikke hvor lang tid det tar å få svar på dem?

Tok også en hjemmetest i går kveld. 
Den viste to sterke streker med en gang. Så, da er det jo enda håp.
Har ingen blødninger, men har stadig mensenlignende smerter. Men det har jeg hatt hele veien.

Hvis blodprøven kommer tilbake positiv skal jeg på ny ultralyd om ca 2 uker. 
Kjenner at jeg må bare bruke penger på det, selv om jeg ser det kan bli dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på blodprøve i dag. Det var stigning fra 5000ish til 9000ish. Da er det noe som skjer. Jeg er så overrasket. Det har vært så mye feiling og prøving og nå "plutselig" skjer det noe annet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :) Fekk du vita om stigningen var innanfor normalområdet? Eg hadde stigning i hcg når eg tok blodprøvar hos legen ein gang eg var gravid. Men stigningen var for lav, og då var det dessverre MA. Eg kryssar fingrane for at alt står bra til med din lille spire! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.1.2019 den 21.21, Palme skrev:

Fikk svar på blodprøve i dag. Det var stigning fra 5000ish til 9000ish. Da er det noe som skjer. Jeg er så overrasket. Det har vært så mye feiling og prøving og nå "plutselig" skjer det noe annet... 

Det stiger litt saktere etter hCG på 5000/6000, så stigningen virker bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/24/2019 at 10:17 AM, Mirabella76 said:

Så bra! :) Fekk du vita om stigningen var innanfor normalområdet? Eg hadde stigning i hcg når eg tok blodprøvar hos legen ein gang eg var gravid. Men stigningen var for lav, og då var det dessverre MA. Eg kryssar fingrane for at alt står bra til med din lille spire! :jepp:

Takk @Mirabella76 😊

Hun sa det var innenfor normalen. Så får stole på det. Skal på ultralyd til uka for å høre etter hjertelyden. Krysser fingrene for at vi kommer til å høre noe. Redd det er litt tidlig for å høre, men satser på at gynekologen vet hva hun gjør 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/25/2019 at 12:25 PM, Cati said:

Det stiger litt saktere etter hCG på 5000/6000, så stigningen virker bra!

Så bra du synes det høres bra ut. Jeg har ingen ide om hva som er bra og ikke 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Palme skrev:

Takk @Mirabella76 😊

Hun sa det var innenfor normalen. Så får stole på det. Skal på ultralyd til uka for å høre etter hjertelyden. Krysser fingrene for at vi kommer til å høre noe. Redd det er litt tidlig for å høre, men satser på at gynekologen vet hva hun gjør 😝

Så bra! 😊 Masse lykke til med UL! :klemmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...