Gå til innhold

Palme har en baby i magen


Palme

Anbefalte innlegg


Jeg og min mann er 38 år, vi møttes for 4 år siden og giftet oss for 2 år siden. 
Vi har prøvd å få barn siden bryllupet. Det var ikke så lett som ønsket. 
Føler veldig på at jeg kanskje er for gammel til å få barn, at det er derfor det ikke funger for oss. 

Vi har begge sjekket oss, jeg flere ganger. Og alt er ok både her og der, det er ingenting som tilsier at vi ikke skal kunne få barn. 
Han har godt og normalt antall sperm, jeg har mange og fine egg. 
For 5 mnd siden fikk jeg Femar og de to sist mnd ble jeg gravid. Noe jeg aldri har vært før. Eller det vil si, positiv test, for det varte bare i et par dager før testene ble negativ og mensen kom. 
Derfor tror jeg at det kanskje er meg det er noe feil med, at jeg har problemer med å bli gravid, og at et egg ikke har lyst til å feste seg. 
 

Endret av Palme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 3 på mensturasjon og jeg skal de neste 5 dagene spise piller for å stimulere eggløsningen. 
Jeg trodde disse pillene var for de som ikke hadde jevn syklus, min periode kommer veldig presis. Kun en dag fra eller til. 
Føler ikke det har vært noen problemer der. 
Men siden jeg faktisk ble gravid de to siste mnd, så er det kanskje noe i de pillene likevel?
Nå krysser jeg fingrene for at alle gode ting er tre og at en liten baby blir værende der inne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Lykke til på ferden. Håper det lykkes for dere. Fint å ha noen å dele tanker med i denne skrullete prøvetiden... Jeg er også "gammel", 37 år. Har 2 barn fra før, men sliter nå med å bli gravid igjen. Er på fjerde og siste omgang med femar/letrozol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, tutta23 said:

Hei hei! Lykke til på ferden. Håper det lykkes for dere. Fint å ha noen å dele tanker med i denne skrullete prøvetiden... Jeg er også "gammel", 37 år. Har 2 barn fra før, men sliter nå med å bli gravid igjen. Er på fjerde og siste omgang med femar/letrozol.

Hei :)
Så hyggelig å høre fra noen på ca samme alder. 
Er det ny mann du skal ha barn med eller samme? 
Jeg fikk 6 mnd med Femar, så har en gang til igjen etter denne. 
Får jo ikke dekket noe fra staten på prøverør, og vi har egentlig ikke råd til å gå til privatklinikk. Så jeg håper nå at disse pillene skal virke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tutta23 skrev:

Det er med samme mann som de to vi har fra før ja. Hvorfor får du ikke offentlig prøverør? 

Jeg tror ikke man får offentlig dersom man har to barn med samme mann fra før. Står så på hjemmesidene til Porsgrunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.12.2018 den 9.05, Palme skrev:

Dag 3 på mensturasjon og jeg skal de neste 5 dagene spise piller for å stimulere eggløsningen. 
Jeg trodde disse pillene var for de som ikke hadde jevn syklus, min periode kommer veldig presis. Kun en dag fra eller til. 
Føler ikke det har vært noen problemer der. 
Men siden jeg faktisk ble gravid de to siste mnd, så er det kanskje noe i de pillene likevel?
Nå krysser jeg fingrene for at alle gode ting er tre og at en liten baby blir værende der inne. 

Det er for å gjøre forholdene bedre i forhold til eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Palme skrev:

Hei :)
Så hyggelig å høre fra noen på ca samme alder. 
Er det ny mann du skal ha barn med eller samme? 
Jeg fikk 6 mnd med Femar, så har en gang til igjen etter denne. 
Får jo ikke dekket noe fra staten på prøverør, og vi har egentlig ikke råd til å gå til privatklinikk. Så jeg håper nå at disse pillene skal virke

 

Jeg håper dere lykkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cati skrev:

E7E4A20C-F85C-4A20-AE9A-3B43598C7CA5.png

Åja. 🙂Visste det med hvis man hadde 2 barn fra før, men visste ikke aldersgrensen var så "lav" som 38. Tenkte kanskje det var 40 eller noe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/14/2018 at 5:47 PM, tutta23 said:

Det er med samme mann som de to vi har fra før ja. Hvorfor får du ikke offentlig prøverør? 

Jeg er for gammel, man kan ikke være over 37 år for å få det dekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide å sette i gang med masse kos fremover. 
Mannen ser alltid frem til denne tiden av måneden 😂

I dag kom det en liten blødning, har lest /hørt at om man blør litt under eggløsning så er man ekstra fruktbar. 
Må innrømme at jeg ikke helt har trua på slike ting, men men... 

Ser mest sannsynlig ut som eggløsning kommer på julaften denne mnd. 
Kjenner jeg er så glad vi har huset fult av folk disse juledagene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/14/2018 at 10:06 PM, kvinne35+ said:

Det er for å gjøre forholdene bedre i forhold til eggløsning.

Ja, jeg vet det :)
Men jeg har veldig regelmessig mens/eggløsning. 
Og de gangene jeg har vært på kontroll har jeg hatt store fine og "klare" egg. 
Men for all del, det har fungert. For første gang i mitt liv har jeg faktisk blitt gravid. Så det kan godt hende det er brystkreftmedisinen sin fortjeneste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne perioden prøver vi "noe nytt". Jeg har brukt app og målt temperaturen i snart 2 år. 

Den spennende biten er at jeg har blitt så utrolig godt kjent med kroppen min 😂 så nå tenkte jeg å ikke følge appen, men bare kjenne (og se) på utflod i forhold til når kroppen sier jeg er klar. Har gjort dette før også, men ikke 100%. Blir til at jeg fortere ser litt ekstra på ststestikk en kropp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tok en test i dag. Forventer mens på torsdag /fredag så jeg er litt tidlig ute. Kjenner ingen tegn til at perioden er på vei, så krysser fingrene. Derfor jeg var litt tidlig ute med testing. Normalt venter jeg til ikm, men har så mye billigtester. Er ikke så mye å spare på. 

Den var negativ. Men det er greit, spent til helga. 

Tenkte at disse to ukene kom til å gå fort, siden det skulle skje så mye. Det har det for så vidt også. Men når det kommer til venting og testing går vist tiden like "tregt" uansett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny test i morges...
Fortsatt negativ, ingen tegn til mensen heller. 
Burde ha begynt å få murringer nå, men det har jeg fått litt av de andre gangene jeg var gravid. 

Blir det alle gode ting er tre denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teste igjen i dag, og kan egentlig bare ta copy + paste på hva som skjedde i går. 
Ikke antydning til strek eller mensen. 

Jeg tar en digitaltest i morgen tidlig. 
De er så dyre, så tenker jeg venter til ikm (i dag) før jeg bruker den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 15.11, Palme skrev:

Jeg er for gammel, man kan ikke være over 37 år for å få det dekket. 

Er du helt sikker på at du har sjekket alle muligheter?

Det er jo fritt sykehusvalg, og på Rikshospitalet eksempelvis i Oslo er aldersgrensen 39 år - så du er absolutt ikke for sent ute til å søke. 

Privat er grensen 38 år på de veiledende prisene der jeg går - er man over det tror jeg prisene øker.

Men uansett: jeg synes du skal ta en telefon til Rikshospitalet og de andre i landet for å undersøke ordentlig - jeg vet ikke hvordan ventelistene er - men det aldersgrensen gjelder ved søketidspunkt, ikke ved startforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Fnugg said:

Er du helt sikker på at du har sjekket alle muligheter?

Det er jo fritt sykehusvalg, og på Rikshospitalet eksempelvis i Oslo er aldersgrensen 39 år - så du er absolutt ikke for sent ute til å søke. 

Privat er grensen 38 år på de veiledende prisene der jeg går - er man over det tror jeg prisene øker.

Men uansett: jeg synes du skal ta en telefon til Rikshospitalet og de andre i landet for å undersøke ordentlig - jeg vet ikke hvordan ventelistene er - men det aldersgrensen gjelder ved søketidspunkt, ikke ved startforsøk.

Når jeg sjekker på nettsider så får jeg inntrykk av at jeg akkurat er på aldersgrensen.
Har ikke sjekket med Rikshospitalet. 
Største problemet har vært at jeg ikke kommer meg inn til gynekolog som må henvise meg videre. Det er bare visse gynekologer som gjør dette, jeg har tatt kontakt med de tre som er i "nærheten" av der jeg bor. Må kjøre opp mot en time for å komme meg dit. 
Men ingen av dem  har mulighet til å ta meg inn, eller vil booke meg inn på time. Jeg skønner ikke at jeg da ikke kan få time flere måneder frem i tid. 
Da jeg begynte å spørre i april i fjor, fikk jeg bare beskjed av alle at de ikke hadde tid før sommerferien. De er fullbooket. Så tok jeg kontakt i august/september igjen. Og ingen hadde ledig før jul, det jeg da ikke skjønner er hvorfor jeg ikke av noen av dem fikk tilbud om å booke etter feriene. De har åpent korte tider og prioriterer "akutte" ting som de kaller det. Ufrivillg barnløs er ikke en prioriteringssak. Det irriterer meg at jeg ikke kan ta en hvilken som helst gynekolog til dette. 

Privat er grensen 40 eller 42 år før det koster mer å ta prøverør. Så jeg er enda innafor der. 
Har også vært på klinikk og sjekket. De "garanterte" meg graviditet og sa at alderen ikke var noe problem. Livmoren min var vist veldig bra og det burde ikke være noe problem å bli gravid, med hjelp tydeligvis. Er bare økonomien som stopper oss litt nå. Da vi året som var fikk en del uforutsette utgifter. 

Men la oss si at jeg får en time om 6 mnd hos gynekolog fra nå av, så er det i tillegg ca 4 mnd venting før man kommer inn til time. Skulle så ønske det var fritt sykehusvalg, så man kan komme seg inn på time. 

Endret av Palme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...