Gå til innhold

Yrke og inntekt påvirker interessen for mulig kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker vel mer på økonomisk sans enn økonomisk fremtid. Jeg vil gjerne leve med en som har en inntekt hvor en kan sette av til å unne seg til f.eks turer vi vil på ut over en ellers nøytral livsstil. Det fine er at det kan en med de fleste arbeid i dag pga lønnsnivået i Norge, så å se på yrket pga lønn og mulighet for vekst går jeg bort fra. Så lenge en har grei økomisk sans klarer vi de tingene jeg ønsker av en fremtid. Kan derimot filtrere yrker noe bort pga arbeidstiden (ulike typer turnuser, være på vakt hele tiden) og om det er en stor kræsj med interesser og livsstil pga yrket (heltidspolitiker, veldig profilert person, toppidrettsutøver osv).

Endret av Moonwalker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det dessverre mange som deg. Det er grunnen til at vi har opplevd både Trump og Brexit. Det er den litt uintelligente og vulgære delen av befolkningen som nå har begynt å være stolt av sin ignoranse.

Bare at du nevner litteratur, kunst og filosofi som lite matnyttige utdanninger viser hvor lite dannet og hvor lite kulturell kapital du har. Dette er noen av de høyest ansette og mest avanserte utdanningene man kan ta.

Anonymkode: b9f63...797

Bare synd at flesteparten av disse utdannelsene sender deg rett på nav. Det er ikke veldig bruk for dette i samfunnet, og vel heller noe man bør drive med å fritiden.

Anonymkode: e1f99...437

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er bra TS tenker slik. På den måten sorterer slike seg selv vekk fra de som ikke har så mye å rutte med. Det siste disse trenger er krevende golddiggers.

Anonymkode: f1099...4f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Bare synd at flesteparten av disse utdannelsene sender deg rett på nav. Det er ikke veldig bruk for dette i samfunnet, og vel heller noe man bør drive med å fritiden.

Anonymkode: e1f99...437

Så du leser ikke bøker og har ingen kunst på veggene?

Anonymkode: 5e27f...c0a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor folk klager på at de ikke finner kjærligheten. Hva med å droppe kravene og faktisk stille deg åpen for å treffe den rette? 

Den rette vil jo uansett kunne endre hele din oppfatning likevel, så ser jo ikke poenget med alle disse kravene.. må jo nesten le litt - så mye bortkastet tid og energi på helt meningsløse ting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimums en bachelor/mastergrad, tapere med yrkesskole, dater jeg ikke, min inntekt 1 mill ++

Anonymkode: b3b31...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker ikke på sånt jeg ^^, Personlighet og om vi passer sammen er det viktigste  :3 

(Hjelper ikke å være en fjott med penger hvis man er dum som et brød ellers. Huff! Run for the hills! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om hva kvinnen jobber som, er heller ikke opptatt av penger og materialisme. Så lenge hun er god, kjærlig, kosete, trofast og glad i sex 🙂 

Anonymkode: ddf4c...770

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man leter jo gjerne etter en på "samme nivå" som en selv, uten at det handler om lønn i kroner og øre eller antall år utdannelse. Jeg har flere års utdannelse og vil kalle meg ambisiøs, men har funnet en mann uten universitetsutdannelse men som likevel er ambisiøs og har gjort det bra på arbeidsfronten og er leder i et stort firma i dag. Han tjener dobbelt så mye som meg, men kunne likegjerne tjent gjennomsnittlig for min del. Det viktigste er at man har det bra sammen og har det noenlunde greit økonomisk. Hadde aldri falt for en fyr uten ambisjoner, som bare tok til takke med en eller annen jobb for å ha en jobb. Det passer ikke meg, som selv ønsker å gjøre karriere. Vi hadde blitt for ulike. 

Anonymkode: 05b38...0b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker et forhold hvor begge drar lasset like mye på alle arenaer, så greit nok:
- Begge jobber like hardt og bidrar omtrent like mye økonomisk
- Alt husarbeidet deles på to
- Barsel deles på to
- Lager middag annenhver dag
- Begge følger opp barn like mye
Etc etc. Alt må selvfølgelig ikke deles helt dersom en er mer glad i å lage mat, og en annen liker bedre å rydde etter middagen. Men prinsippet forstår dere sikkert. 

Jeg er ambisiøs på egne vegne, men ikke på partners vegne. 

Er daglig leder i eget firma og tjener godt i dag, og antagelig enda mer i fremtiden. Jobber mye. Min kone jobber deltid i ett yrke som ikke gir så god lønn, men hun gjør nesten alt hjemme.

Kunne aldri vært der jeg er i dag karrieremessig og lønnsmessig uten en kone som dro det største lasset hjemme. Så at vi har den økonomien vi har, er fordi jeg har kunnet klatre karrierestigen med support på hjemmebane.



 

Anonymkode: 0a793...6f4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2018 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg godt. Hadde syntes det var dritkjipt med en samboer som var vernepleier eller barnehageassistent eller lignende. Ikke BARE pga lønn (selv om lav lønn også er sinnsykt uattraktivt), men fordi det er så begrensende utviklingsmessig også.. Synes det er utrolig attraktivt personlighetsmessig med personer som jobber mot mål og hele tiden ønsker å utvikle seg.

 

Å nei, å lære Mattheus Nathaniel å sykle er ikke et slikt mål jeg mener.

Anonymkode: 91915...bb8

Hvordan kan du sammenlikne en vernepleier med barnehageassistent? Ikke bare det, men hvordan kan du si at de ikke har utviklingsmuligheter? Deg stemmer jo ikke. Vernepleiere har en bachelorgrad og kan ta master ++ etterpå hvis ønskelig. I tillegg tror jeg at lønnen er lik som sykepleier og vernepleiere. 

I tillegg kan jeg også dermed si at vernepleiere også jobber mot mål og utvikling. Kan være et ganske tøft yrke hvor man står ovenfor nye utfordringer hver dag i møte med mennesker som sliter og har det vanskelig. Også må en stadig finne nye tiltak. En må hele veien finne nye løsninger, og det gjør at man utvikler seg enormt i jobben. Jeg har vært ferdig utdannet vernepleier i to år, og har vokst og lært ufattelig masse på denne tiden. Neste år skal jeg i gang med en master.

Vernepleiere kan jobbe veldig mange ulike plasser, så det er mange muligheter. I tillegg kjenner jeg til en del vernepleiere som også har lederstillinger. 

 

 

Anonymkode: d8c7a...27a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/11/2018 at 3:39 AM, AnonymBruker said:

Det dessverre mange som deg. Det er grunnen til at vi har opplevd både Trump og Brexit. Det er den litt uintelligente og vulgære delen av befolkningen som nå har begynt å være stolt av sin ignoranse.

Bare at du nevner litteratur, kunst og filosofi som lite matnyttige utdanninger viser hvor lite dannet og hvor lite kulturell kapital du har. Dette er noen av de høyest ansette og mest avanserte utdanningene man kan ta.

Anonymkode: b9f63...797

Jeg kom for å kommentere noen lignende, men glad for ar jeg leste gjennom hele tråden først. Godt skrevet og veldig sant!

Anonymkode: 06a8d...8f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 9.38, AnonymBruker skrev:

Så du leser ikke bøker og har ingen kunst på veggene?

Anonymkode: 5e27f...c0a

Neste gang leser du kanskje innlegget før du skriver i veg?
Det ble bemerket at noen utdanninger er lite matnyttige og den utdannede havner ofte på NAV. Slike interesser bør en helst dyrke på fritiden, ble det uttrykt. Gjør en det, leser en nettopp bøker og nyter kunst som henger på veggene. 

Anonymkode: c325a...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.12.2018 den 0.24, AnonymBruker skrev:

Som ufør mann som både har bil og leilighet, og hadde bra utdanning før jeg ble syk, så kan jeg skrive under på at damene skygger unna med engang man nevner man er uføre... klart det har mye å si for folk

Anonymkode: 5ee02...98f

Det handler for meg om at du ikke trenger å stå opp om morgenen og kanskje da er et b-menneske. At du kan tillate deg å være ute i solen alle solskinnsdager og være fri som fuglen. 

Jeg er dessverre skrudd sammen slik at jeg blir smålig og misunnelig av å bo med en som ikke jobber...

Anonymkode: 7ce61...59c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vi ikke sliter med krona så bryr jeg meg ikke. Når jeg har jobbet i Bhg har jeg fått utbetalt ca 22 000 i mnd. Har utgifter på ca 5000. Så vil si jeg har ganske god råd 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som ts tidligere, men har landet på at jeg ønsker kjærlighet. Og av den rekken med menn jeg har datet, trives jeg best med de som ser det gode hjertet mitt. De mennene har mindre utdanning enn meg, men det er de jeg tiltrekkes mest av. 

Anonymkode: 0fe00...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser ut du har utdanning som et krav i partner ts. Du vet at det finnes mange jobber man kan tjene godt i og ha bra jobber uten utdanning? Hva er vitsen med utdanning bare for å ha utdanning?:p

Anonymkode: 40c21...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/17/2018 at 7:41 AM, Prøver18 said:

Så lenge vi ikke sliter med krona så bryr jeg meg ikke. Når jeg har jobbet i Bhg har jeg fått utbetalt ca 22 000 i mnd. Har utgifter på ca 5000. Så vil si jeg har ganske god råd 😅😅

Er du student?

Anonymkode: f0aad...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 7.33, AnonymBruker skrev:

Neste gang leser du kanskje innlegget før du skriver i veg?
Det ble bemerket at noen utdanninger er lite matnyttige og den utdannede havner ofte på NAV. Slike interesser bør en helst dyrke på fritiden, ble det uttrykt. Gjør en det, leser en nettopp bøker og nyter kunst som henger på veggene. 

Anonymkode: c325a...885

Du tror virkelig på dette selv? :P Hahahaha🤣 Se for deg en verden uten internett, bøker, film, tv, data og andre ting de kreative har stått for. Dette inkluderer vitenskapen. Uten kreative hoder hadde vi aldri utviklet oss som mennesker :)

Anonymkode: 93a75...1f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...