Gå til innhold

Hører dere forskjell på amerikanere og kanadiere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når de snakker engelsk? Kan kanadiere ha samme aksent som amerikanere, så det ikke er noen betydelig forskjell ?

jeg hørte en dame prate. Jeg var overbevist om at hun var amerikaner men hun var fra Vancouver

Anonymkode: 5305b...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Njaaaa, men det er veldig lite forskjell. Enkelte måter å uttale ord på er spesielt canadisk, så da kan jeg høre det. «Aboot» og sånn. Men ellers hører jeg ikke forskjell.

Anonymkode: 957a5...b4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Et eksempel er uttalen av ou-lyden.

Anonymkode: 60e26...f56

Som i house, out, about, trout og grouse. 

Anonymkode: 60e26...f56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dialektforskjeller rett ved grensa?er det sånn at den amerikanske eller kanadiske aksenten stopper opp der den andre aksenten begynner eller er det glidende overganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan høre det noen ganger. Men jeg tviler på at jeg hører det alltid. Men jeg må høre etter for å sjekke det. 

Anonymkode: 26252...8c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pipaluk said:

Er det dialektforskjeller rett ved grensa?er det sånn at den amerikanske eller kanadiske aksenten stopper opp der den andre aksenten begynner eller er det glidende overganger?

Det er ganske glidende, i områdene rundt grensa i Wisconsin og Minnesota høres de ganske kanadiske ut.

Jeg hører forskjell på en amerikaner fra for eksempel California, og kanadier. En amerikaner fra nordlige strøk i grensestatene, og kanadiere rett på andre siden av grensa derimot er vanskeligere å skille.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...