AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Del Skrevet 9. desember 2018 Når de snakker engelsk? Kan kanadiere ha samme aksent som amerikanere, så det ikke er noen betydelig forskjell ? jeg hørte en dame prate. Jeg var overbevist om at hun var amerikaner men hun var fra Vancouver Anonymkode: 5305b...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. desember 2018 #2 Del Skrevet 9. desember 2018 Ja hører forskjell 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UncommonSense Skrevet 9. desember 2018 #3 Del Skrevet 9. desember 2018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #4 Del Skrevet 9. desember 2018 Njaaaa, men det er veldig lite forskjell. Enkelte måter å uttale ord på er spesielt canadisk, så da kan jeg høre det. «Aboot» og sånn. Men ellers hører jeg ikke forskjell. Anonymkode: 957a5...b4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #5 Del Skrevet 10. desember 2018 Nei, jeg vet ikke hvilke forskjeller jeg skal lytte etter. Anonymkode: e1ec0...684 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #6 Del Skrevet 10. desember 2018 Ja. Et eksempel er uttalen av ou-lyden. Anonymkode: 60e26...f56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #7 Del Skrevet 10. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Et eksempel er uttalen av ou-lyden. Anonymkode: 60e26...f56 Som i house, out, about, trout og grouse. Anonymkode: 60e26...f56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 10. desember 2018 #8 Del Skrevet 10. desember 2018 Er det dialektforskjeller rett ved grensa?er det sånn at den amerikanske eller kanadiske aksenten stopper opp der den andre aksenten begynner eller er det glidende overganger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #9 Del Skrevet 10. desember 2018 Jeg kan høre det noen ganger. Men jeg tviler på at jeg hører det alltid. Men jeg må høre etter for å sjekke det. Anonymkode: 26252...8c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perplexed Skrevet 10. desember 2018 #10 Del Skrevet 10. desember 2018 2 minutter siden, Pipaluk said: Er det dialektforskjeller rett ved grensa?er det sånn at den amerikanske eller kanadiske aksenten stopper opp der den andre aksenten begynner eller er det glidende overganger? Det er ganske glidende, i områdene rundt grensa i Wisconsin og Minnesota høres de ganske kanadiske ut. Jeg hører forskjell på en amerikaner fra for eksempel California, og kanadier. En amerikaner fra nordlige strøk i grensestatene, og kanadiere rett på andre siden av grensa derimot er vanskeligere å skille. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #11 Del Skrevet 10. desember 2018 Ja, canadere sier «eh» støtt og stadig. Anonymkode: 93b3c...7c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
notoryhay Skrevet 10. desember 2018 #12 Del Skrevet 10. desember 2018 I am american, if you need to learn english we can practice, my norwegian is bad! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå