Gå til innhold

Min prøvedagbok <3


Safira07

Anbefalte innlegg

Har i dag kommet til CD 16 og har tatt eggløsningstester fra dag 12. Jeg har fått negative El-tester, men på UL viste det at jeg ville få eggløsning om 3-4 dager, men har likevel ikke fått positiv test 😕 Streken blir sterkere, men det skal jo ikke ha noe å si, siden den er svakere enn teststreken. Vet ikke helt hva jeg skal tro :( Testene viser jo 24-36 timer før eggløsning. Tempen er lav så den viser også at ikke EL har vært. Tok også Ovitrelle sprøyte i dag, da gyn, sa jeg skulle ta den til morgenen i dag. Nå kan jeg ikke teste lenger, men kan se om det utvikler seg i forhold til temp. Temp stemte jo sist måned😆 Plutselig så kommer kanskje EL. hvis jeg er heldig🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Safira07 skrev:

Har i dag kommet til CD 16 og har tatt eggløsningstester fra dag 12. Jeg har fått negative El-tester, men på UL viste det at jeg ville få eggløsning om 3-4 dager, men har likevel ikke fått positiv test 😕 Streken blir sterkere, men det skal jo ikke ha noe å si, siden den er svakere enn teststreken. Vet ikke helt hva jeg skal tro :( Testene viser jo 24-36 timer før eggløsning. Tempen er lav så den viser også at ikke EL har vært. Tok også Ovitrelle sprøyte i dag, da gyn, sa jeg skulle ta den til morgenen i dag. Nå kan jeg ikke teste lenger, men kan se om det utvikler seg i forhold til temp. Temp stemte jo sist måned😆 Plutselig så kommer kanskje EL. hvis jeg er heldig🤞

Men da er det jo garantert at du får en eggløsning på Ovitrelle i løpet av noen dager 🤞🏻Se på charten, den man kan stole mest på hva som har skjedd i kroppen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Patriotpaula skrev:

Men da er det jo garantert at du får en eggløsning på Ovitrelle i løpet av noen dager 🤞🏻Se på charten, den man kan stole mest på hva som har skjedd i kroppen 😊

Det er vel ikke 100% sikkert at egget slipper selv ved Ovitrelle? Men heller mer sjans? Får se om et par dager om tempen gir mer sens. Nå syntes jeg den går veldig mye opp og ned 😕 Blir jo bare mer forvirra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Safira07 skrev:

Det er vel ikke 100% sikkert at egget slipper selv ved Ovitrelle? Men heller mer sjans? Får se om et par dager om tempen gir mer sens. Nå syntes jeg den går veldig mye opp og ned 😕 Blir jo bare mer forvirra.

Jeg spurte min gyn om det var helt sikkert og hun sa ja 🤷‍♀️  Uff, at ting skal være så vanskelig 😩🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Jeg spurte min gyn om det var helt sikkert og hun sa ja 🤷‍♀️  Uff, at ting skal være så vanskelig 😩🙄

okai :) Min gyn. sa at hun ikke visste helt om hvor bra det egentlig er, men at det heller ikke gjør noen skade. Men samtidig sa hun jo at jeg fikk EL på Letrozol. Bare å vente å se om et par uker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Safira07 skrev:

okai :) Min gyn. sa at hun ikke visste helt om hvor bra det egentlig er, men at det heller ikke gjør noen skade. Men samtidig sa hun jo at jeg fikk EL på Letrozol. Bare å vente å se om et par uker.

Vi venter på noe begge to 😬 Fint at du har effekt av letrozol, jeg hadde jo ikke 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg kommet til CD 19 og aner egentlig ikke når jeg har hatt eggløsning. Hvis det er 36 timer etter Ovitrelle, så hadde jeg det ca. på søndag kveld, men har jo ingen tegn til eggløsning. Tempen flyr litt opp og ned så blir usikker på den 😕 Har de siste par dagene hatt et press nedover mot eggstokkene og det har vært ubehagelig hvis jeg har hostet, nyst eller ledd. Aner ikke hva det betyr men :P Bare å vente å se om det utvikler seg til noe mer :) 

Gyn sa jeg ville få eggløsning, da egget var såpass stort på ultralyd, men det hadde ikke gjort noe hvis det hadde plinget eller noe når man hadde eggløsning😆 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg liker ideen med et pling når eggløsning skjer😅

Håper eggløsning skjedde når den skulle!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for tiden og venter på at jeg kanskje er gravid. Merker presset siden jeg er på 3. runde og begynner å lure på om det egentlig ikke fungerer for meg 😕 Jeg vet heller ikke når eggløsningen er, så er litt vanskelig å vite når jeg skal forvente mensen. Gyn sier en dato, Ovitrelle sier noe annet, mens tempen sier en tredje ting. Jeg har en tro på gyn, da hun har sett på ultralyd, og at egg vokser 2mm for hver dag. Tror jeg eventuelt er rundt 9 DPO. Forventer mensen til lørdag og jeg har hatt 29 dager syklus etter jeg begynte med Letrozol. Denne måneden kan bli annerledes men😆 

Off skal ikke være lett😩 Tror jeg også lurer meg seg til å ha symptomer jeg kanskje ikke har. Ventetiden blir så lang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Safira07 skrev:

Går for tiden og venter på at jeg kanskje er gravid. Merker presset siden jeg er på 3. runde og begynner å lure på om det egentlig ikke fungerer for meg 😕 Jeg vet heller ikke når eggløsningen er, så er litt vanskelig å vite når jeg skal forvente mensen. Gyn sier en dato, Ovitrelle sier noe annet, mens tempen sier en tredje ting. Jeg har en tro på gyn, da hun har sett på ultralyd, og at egg vokser 2mm for hver dag. Tror jeg eventuelt er rundt 9 DPO. Forventer mensen til lørdag og jeg har hatt 29 dager syklus etter jeg begynte med Letrozol. Denne måneden kan bli annerledes men😆 

Off skal ikke være lett😩 Tror jeg også lurer meg seg til å ha symptomer jeg kanskje ikke har. Ventetiden blir så lang! 

Jeg ville ha stolt på charten :) Er det stor forskjell mellom hva gyn mener, Ovitrelle og charten? 

Skjønner godt at ventetiden blir lang, det tror jeg du deler med samtlige med-prøvere 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Patriotpaula skrev:

Jeg ville ha stolt på charten :) Er det stor forskjell mellom hva gyn mener, Ovitrelle og charten? 

Skjønner godt at ventetiden blir lang, det tror jeg du deler med samtlige med-prøvere 😬

Den charten går så mye opp og ned at jeg ikke skjønner noe. Også bytter den El dato når jeg evt. skulle hatt el pga alle svingningene 😕 Gyn sier at jeg skal ta Ovitrelle når jeg skal ha eggløsning, men det er jo sagt at eggløsningen kommer ikke før 24-36 timer etter at sprøyta er satt. Forvirrende😔

Ja alle som venter er nok like frustrert på ventetiden som meg😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 10 dpo i følge UL. Sier til meg selv at jeg bare innbiller meg kvalmen jeg har følt, men samtidig så tenker jeg på det😆Ellers merker jeg ikke noe. I det siste har jeg trena mer, og siden jeg er mer støl, så kan jeg ikke skille det og ømmhet :P Nå syntes jeg ventetiden er veldig lang, men har bestemt at jeg ikke skal teste før mensdagen har evt. vært. Dagen for dette vil da bli på lørdag :) Krysser fingrene for at mensen ikke kommer🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Safira07 skrev:

Da er jeg 10 dpo i følge UL. Sier til meg selv at jeg bare innbiller meg kvalmen jeg har følt, men samtidig så tenker jeg på det😆Ellers merker jeg ikke noe. I det siste har jeg trena mer, og siden jeg er mer støl, så kan jeg ikke skille det og ømmhet :P Nå syntes jeg ventetiden er veldig lang, men har bestemt at jeg ikke skal teste før mensdagen har evt. vært. Dagen for dette vil da bli på lørdag :) Krysser fingrene for at mensen ikke kommer🤞

Spennende, spennende 🙏👏😍

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i dag på 14 dpo. I går kveld begynte brystene å bli ømme! Trodde først det kom av at jeg har trenet mer, men det kom så brått på og jeg har ikke trenet på 2 dager. Mensen har da heller ikke kommet :) 

Jeg sitter og lurer på om jeg skal kjøpe en test eller om jeg skal bare vente til evt. mensen kommer. Bestemte meg brått for at jeg skulle ta en eggløsningstest på morgenen, da det var det jeg hadde hjemme. Den ble kjempepositiv. Er det ikke sånn at den kan bli positiv ved graviditet?🤞 Kan jo ikke brått få eggløsning nå. Tempen holder seg også oppe. Jeg er også litt redd for at det kan være Ovitrelle sprøyta som sitter igjen, men det er er jo 13 dager siden jeg tok den, så det skal jo være ute av kroppen nå😕

Jeg få dra og trene og kjøpe med meg en graviditetstest hjem, også får jeg se hva jeg gjør. Kjenner jeg har et lite snev av håp nå🙄😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Å, dette var spennende! 

Tror du Ovitrelle kan sitte i kroppen enda? 13 dager etter den er satt😕 Er redd for å teste for at jeg kanskje får falsk positiv🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Safira07 skrev:

Tror du Ovitrelle kan sitte i kroppen enda? 13 dager etter den er satt😕 Er redd for å teste for at jeg kanskje får falsk positiv🙈

Nei, absolutt ikke! De fleste sier maks 10 dager☺ ta en test!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bondekone skrev:

Nei, absolutt ikke! De fleste sier maks 10 dager☺ ta en test!😍

Klarte ikke å vente, også tenkte jeg at mensen skulle jo vært her i dag. Jeg har jo regelmessig mens. Men er veldig redd det er sprøyta, da jeg hører at 10 er bare gjennomsnittet🙈 Tør jeg å håpe. Fikk positiv test😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å legge ut bilde, men fikk klar positiv graviditetstest :) Håper virkelig den er reel🤞😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Safira07 skrev:

Klarte ikke å vente, også tenkte jeg at mensen skulle jo vært her i dag. Jeg har jo regelmessig mens. Men er veldig redd det er sprøyta, da jeg hører at 10 er bare gjennomsnittet🙈 Tør jeg å håpe. Fikk positiv test😀

Ååh, da er du jo gravid da 😍❤️👶🏻 Ovitrelle er meget meget sannsynlig ute av kroppen nå, jeg har ingen tro på at det er den som gir deg positiv test. ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...