Gå til innhold

Min prøvedagbok <3


Safira07

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Safira07 skrev:

Etter nyttår så bestemte jeg meg for å bli mer sunn og være i mer aktivitet (akkurat som det er bare meg som har sånne nyttårsforsetter😆), for hvis det er vekten som stopper graviditeten så kan jeg hvert fall endre på det! Generelt er det greit å ta tak i det hvis man blir gravid😊 Variert og sunt kosthold. Har også begynt å trene på treningssenter, da jeg liker det, og nå er jeg så støl! Men det blir bedre etterhvert :P 

Er på CD 14 i dag, og fikk negativ eggløsningstest i dag. Jeg skal ta en i morgen tidlig, for å se om den slår ut positiv, for etter sprøyten er det ikke noe vits. Jeg skal sette sprøyta i morgen tidlig og jeg gruer meg litt til å sette den på meg selv, men tror det går bra😆 Jeg setter sprøyter hele tiden på andre, da jeg er sykepleier, men blir noe annet på meg selv. Men ser jo ut som en insulinpenn, så det er ikke så ille, og det er verdt det, da den kan kan hjelpe meg å bli gravid :) 

I går kveld og natt fikk jeg skikkelige murringer på venstre siden, og det kom sånne skikkelige smertefulle stikkninger. Dette gjorde det vanskelig å sove, men det ble bedre utover natten. Håper virkelig at jeg får eggløsning denne måneden🤞 Følger også med på temp så får se om den stiger.

Er også sykepleier. Det går helt fint å stikke seg selv, men jeg foretrekker heller å stikke andre enn meg selv 😅😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg tatt Ovitrelle sprøyta, og nå får jeg bare håpe at den gjør nytten sin😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Safira07 skrev:

Da har jeg tatt Ovitrelle sprøyta, og nå får jeg bare håpe at den gjør nytten sin😊

Spennende 👏👏 Håper du får et temp.hopp innen noen dager 👏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Patriotpaula skrev:

Spennende 👏👏 Håper du får et temp.hopp innen noen dager 👏👏

Ja håper jeg ser forskjell på temp😊 Vil på en måte få noen form for svar at det fungerer. Spesielt når jeg ikke kan måle med EL tester😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på Ovitrelle men bare måtte ta en El-test i dag bare for å se om den ble positiv😆(CD 16) Tok også en graviditetstest i kveld, for å faktisk se om jeg har hcg i kroppen😅 Det ble et kjempesterkt kryss og jeg tenkte:" sånn skal testen se ut om 2 uker!"😆 Vet jeg er litt smårar, men da får jeg litt ro i sjela over at sprøyta er i kroppen:P

Temp var i dag på 35,84, fra i går som var 35,75. Er jo ikke særlig hopp enda hvertfall 😕 Tar i armhulen og det hadde nok virket bedre under tunga, men nå har jeg begynt med en ting så da får jeg gjøre det samme denne syklusen.

20190111_134933.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kommet til CD 18 eller DPO 1 hvis jeg skal følge temperatur målingen. Da jeg tok Ovitrelle på torsdag, så kunne det ta opptil 24-36 timer før man fikk eggløsning. Jeg er ganske ny med dette med temping, men har forstått det sånn at eggløsningen er over når temperaturen stiger. I går fikk jeg en slags dipp ned og tempen var på 35,67, og har vært den laveste temperatur målingen hittil. I dag var den på 36.11 og jeg tar det som eggløsningen da var i går??😆

Har jo ikke noen andre sykluser å sammenligne med, men en økning er jo en økning :)  Får se litt utover, for å ha litt mer data. Litt vanskelig å si dette med eggløsning men håper at jeg har hatt det denne måneden. Har hatt vanskelig for å finne det på en annet måte enn tester, pga jeg har aldri hatt slim eller andre tegn som tilsier det. Har hatt murringer mye hardere enkelte dager, men kan ikke si at det er eggløsning eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Safira07 skrev:

Har nå kommet til CD 18 eller DPO 1 hvis jeg skal følge temperatur målingen. Da jeg tok Ovitrelle på torsdag, så kunne det ta opptil 24-36 timer før man fikk eggløsning. Jeg er ganske ny med dette med temping, men har forstått det sånn at eggløsningen er over når temperaturen stiger. I går fikk jeg en slags dipp ned og tempen var på 35,67, og har vært den laveste temperatur målingen hittil. I dag var den på 36.11 og jeg tar det som eggløsningen da var i går??😆

Har jo ikke noen andre sykluser å sammenligne med, men en økning er jo en økning :)  Får se litt utover, for å ha litt mer data. Litt vanskelig å si dette med eggløsning men håper at jeg har hatt det denne måneden. Har hatt vanskelig for å finne det på en annet måte enn tester, pga jeg har aldri hatt slim eller andre tegn som tilsier det. Har hatt murringer mye hardere enkelte dager, men kan ikke si at det er eggløsning eller ikke.

Synes ikke det var så høy økning, men du kan jo ikke sammenlikne deg med mine verdier :) vil du legge ut grafen din her, så får jeg se? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Synes ikke det var så høy økning, men du kan jo ikke sammenlikne deg med mine verdier :) vil du legge ut grafen din her, så får jeg se? 😊

Har ikke målt så lenge, så er ikke akkurat så mye data enda 😕 

Screenshot_20190113-155702_FF Mobile.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Safira07 skrev:

Har ikke målt så lenge, så er ikke akkurat så mye data enda 😕 

Screenshot_20190113-155702_FF Mobile.jpg

Litt vanskelig å si om det hoppet betyr EL eller om hoppet kommer i morgen, de par neste dagene vil vise deg hvor du ligger i temp etter EL 😊 Den første tempen der er jo ca 36,05, kun 0,05 i verdi under dagens temp. Oppdater gjerne i morgen og i overmorgen med temperaturene du får da 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Safira07 skrev:

Fremdeles høyere temp, så håper den holder seg oppe eller stiger enda mer :) 

Screenshot_20190114-103558_FF Mobile.jpg

Kanskje det er der du ligger etter EL da? Men du temper vel under tunga i denne syklusen? Det regnes vel som litt for «dårlig» og uspesifik, så kan jo være at tempen ville vært litt høyere hvis du hadde hatt den i munnen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Patriotpaula skrev:

Kanskje det er der du ligger etter EL da? Men du temper vel under tunga i denne syklusen? Det regnes vel som litt for «dårlig» og uspesifik, så kan jo være at tempen ville vært litt høyere hvis du hadde hatt den i munnen 😊

Jeg tenkte ikke på at jeg skulle ta under tunga før noen dager etter jeg hadde testet. Ble fortalt at jeg burde fullføre syklusen ved å måle samme sted, ellers så vil det bli veldig forskjeller 😕  Stemmer nok at det vil være mer nøyaktig under tunga, så tallene stemmer nok ikke helt. Tenkte kanskje at stigning er stigning, selv om den kanskje skulle vært høyere 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Safira07 skrev:

Jeg tenkte ikke på at jeg skulle ta under tunga før noen dager etter jeg hadde testet. Ble fortalt at jeg burde fullføre syklusen ved å måle samme sted, ellers så vil det bli veldig forskjeller 😕  Stemmer nok at det vil være mer nøyaktig under tunga, så tallene stemmer nok ikke helt. Tenkte kanskje at stigning er stigning, selv om den kanskje skulle vært høyere 😕 

Det er jeg enig i, at det var smart å holde seg til et sted samme syklusen :) Kanskje er det slik at dine verdier før EL er rundt 36 eller litt under. Kan jo uansett fort være at verdiene stiger ytterligere, ikke uvanlig det noen dager DPO :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Det er jeg enig i, at det var smart å holde seg til et sted samme syklusen :) Kanskje er det slik at dine verdier før EL er rundt 36 eller litt under. Kan jo uansett fort være at verdiene stiger ytterligere, ikke uvanlig det noen dager DPO :) 

Får håpe at du har rett ☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet til syklusdag 21 og 4 dpo hvis jeg ser ut fra temp. Tempen har holdt seg på over 36, så da håper jeg at det holder :) Forrig syklus hadde jeg veldig til murringer hele veien og fikk ømme bryster tidlig. Denne gangen har jeg nesten ikke kjent noen ting. Spesielt murringene. Jeg vet ikke om jeg skal ta det som en godt eller dårlig tegn 😕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Safira07 skrev:

Da har jeg kommet til syklusdag 21 og 4 dpo hvis jeg ser ut fra temp. Tempen har holdt seg på over 36, så da håper jeg at det holder :) Forrig syklus hadde jeg veldig til murringer hele veien og fikk ømme bryster tidlig. Denne gangen har jeg nesten ikke kjent noen ting. Spesielt murringene. Jeg vet ikke om jeg skal ta det som en godt eller dårlig tegn 😕 

Skjønner at det er vanskelig å tolke om det er bra eller dårlig.... Hadde masse murringer forrige syklus, men nå har det vært stille i flere dager der nede, skulle tro eggstokker og livmor har sovnet 😴😴 Jeg har ikke hatt EL enda heller da, men det har vært en god del murringer før EL også, var i hvert fall det forrige måned 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Skjønner at det er vanskelig å tolke om det er bra eller dårlig.... Hadde masse murringer forrige syklus, men nå har det vært stille i flere dager der nede, skulle tro eggstokker og livmor har sovnet 😴😴 Jeg har ikke hatt EL enda heller da, men det har vært en god del murringer før EL også, var i hvert fall det forrige måned 😬

Merker det er slitsomt å ikke vite hva som skjer 😕 Sier til meg selv at jeg ikke skal se etter tegn og bare teste ved IKM, men klarer ikke å la vær å tenke på det i mellomtiden. Ønsket er jo så stort! Og tenker også på at kanskje dette ikke fungerer og blir da enda mer deprimert😣 

Fikk du vært på UL i dag for å se hva som skjer med egga? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Safira07 skrev:

Merker det er slitsomt å ikke vite hva som skjer 😕 Sier til meg selv at jeg ikke skal se etter tegn og bare teste ved IKM, men klarer ikke å la vær å tenke på det i mellomtiden. Ønsket er jo så stort! Og tenker også på at kanskje dette ikke fungerer og blir da enda mer deprimert😣 

Fikk du vært på UL i dag for å se hva som skjer med egga? 

Veldig enig at det er slitsomt å ikke vite hva som skjer, kroppen lever sitt eget lille liv. Tanken om at jeg kanskje aldri får bli mamma kan streife meg de dagene jeg synes dette er veldig tungt (for tiden er noen dager gode og andre litt dårligere)... Det er så trist å tenke på 😥😢 Jeg er som jeg har skrevet i dagboka mi meget negativ denne syklusen, til tross for at jeg ikke har hatt EL en gang... Så jeg har på et vis allerede innstilt meg på neste syklus... Blir UL i morgen formiddag. Skal ta en ny EL-test i morgen tidlig også, kan aldri se for meg at den kommer til å bli positiv 😬😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Veldig enig at det er slitsomt å ikke vite hva som skjer, kroppen lever sitt eget lille liv. Tanken om at jeg kanskje aldri får bli mamma kan streife meg de dagene jeg synes dette er veldig tungt (for tiden er noen dager gode og andre litt dårligere)... Det er så trist å tenke på 😥😢 Jeg er som jeg har skrevet i dagboka mi meget negativ denne syklusen, til tross for at jeg ikke har hatt EL en gang... Så jeg har på et vis allerede innstilt meg på neste syklus... Blir UL i morgen formiddag. Skal ta en ny EL-test i morgen tidlig også, kan aldri se for meg at den kommer til å bli positiv 😬😬

Ja er som du sier gode og dårlige dager 😕 Skjønner at det er vanskelig å tenke positivt denne måneden da EL ikke har kommet. Kanskje bedre å være innstilt på at det ikke går, og eventuelt bli positivt overrasket hvis testen plutselig slår ut. Kanskje greit å se gyn. i morgen for å i alle fall få et svar, uansett hva det er❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet til 6 DPO og temperaturen holder seg oppe. Føler meg generelt bra. I går begynte jeg å føle litt murringer, men de er så mye svakere enn forrige måned, at jeg nesten ikke legger merke til det😄

Screenshot_20190118-105606_FF Mobile.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...