Gå til innhold

Min prøvedagbok <3


Safira07

Anbefalte innlegg

Da var julaften over og i dag har det bare vært en slækk dag. I morgen skal jeg tilbake på jobb. Tidligere i dag fikk jeg en bitte liten rosa blødning på papiret. Så vidt det var og bare den ene gangen. Nå virker det som det kanskje er starten på mensen som kommer, og i morgen kommer den vel for fullt 😕 

Har symptomer fremdeles, men de kommer og går. Noen dager er de mer på, mens andre dager er det andre ting.

13 DPO: Syklusdag 32

-Murringer er det hver dag, men de også kommer og går i styrke gjennom dagen.

-Ømme bryster - er ikke like intense, men kjenner at de er ømme på siden, ved armhulene.

-Kvalm - jeg kan bli kvalm hvis jeg er veldig sulten, men i dag har jeg vært kvalm etter jeg har spist. Kjenner ut som en klump i halsen

-Vondt i korsryggen

-Bitte liten rosa blødning i dag tidlig

Dette kan jo også bety at mensen er i anmarsj, så morgendagen vil vise dette. (eller kvalmen er vel ikke akkurat mensen tegn). Går på toalettet hele tiden, for å se om mensen kommer. Blir jo helt tullete😝 Dette har ikke skjedd meg før ved mens, så hvis det er mensen som kommer, så har det skjedd noe med kroppen etter jeg begynte med Letrozol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 DPO: Syklusdag 33

-Ømme bryster som i går

-Hatt litt kraftigere murringer i dag, men kommer til og fra

-Følte jeg fikk en bølge av kvalme på jobb i dag, men ga seg etter en liten stund

Da har jeg kommer til IKM og jeg fikk negativ clearblue test i dag tidlig :( Føler jeg har gitt opp håpet litt nå, og at bare mensen skal komme, så det ikke blir for mye kluss. Jeg så tilbake på kalenderen jeg hadde i 2016, da jeg hadde begge graviditetene, og begge gangene testet jeg ikke positivt før 10 dager ETTER IKM. Men da visste jeg ikke når eggløsning var. Fikk da også noe jeg tror var festeblødning. Hadde en bitte liten rosa blødning i går, og trodde mensen kom, men det har ikke kommet mer siden det. Nå skal jeg hvert fall vente til søndagen for å eventuelt teste igjen hvis mensen ikke har dukket opp. Ingen TR = håp ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom TR for fullt og det er litt trist merker jeg. Femar har altså ikke virket denne syklusen :( Men den gode nyheten er at jeg fant eggløsning og det stemmer med at jeg fikk mensen 15 dager etter jeg skulle hatt eggløsning. Syklusen min er også regelmessig, da jeg gikk en dag over IKM. Det virker som symptomene jeg har hatt har kommet av at jeg denne gangen har fått eggløsning. Tenkte mest på de ømme brystene og murringene. De andre er nok bare ønsketenkning😅

Nå begynner jeg på ny igjen og går nå inn på PP2. Nå er det da CD 1. Skal da begynne med Femar igjen på lørdag, og se gyn. igjen på syklusdag 12. Krysser alt for at det fungerer på 2. forsøk🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Safira07 skrev:

Da kom TR for fullt og det er litt trist merker jeg. Femar har altså ikke virket denne syklusen :( Men den gode nyheten er at jeg fant eggløsning og det stemmer med at jeg fikk mensen 15 dager etter jeg skulle hatt eggløsning. Syklusen min er også regelmessig, da jeg gikk en dag over IKM. Det virker som symptomene jeg har hatt har kommet av at jeg denne gangen har fått eggløsning. Tenkte mest på de ømme brystene og murringene. De andre er nok bare ønsketenkning😅

Nå begynner jeg på ny igjen og går nå inn på PP2. Nå er det da CD 1. Skal da begynne med Femar igjen på lørdag, og se gyn. igjen på syklusdag 12. Krysser alt for at det fungerer på 2. forsøk🤞

Synd du fikk mensen! Men Femar kan jo hatt god virkning mtp EL, Femar gir jo ingen garanti for at det ender med graviditet? 😊 Krysser fingrene for neste syklus 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Synd du fikk mensen! Men Femar kan jo hatt god virkning mtp EL, Femar gir jo ingen garanti for at det ender med graviditet? 😊 Krysser fingrene for neste syklus 🤞🏻🤞🏻

Ja ille synd, for hadde veldig troa :( Nei det gir jo ingen garantier, bare høyere sjanse☺️ Fikk hvert fall påvist EL den måneden som var, og det har jeg ikke gjort før. Neste syklus så tror jeg at jeg venter til IKM med å teste i det hele tatt. Ble litt mye fokus på det denne gangen🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på CD 3 i en ny syklus med Femar. Tok mine første 2 tabletter i dag, og skal fortsette med dette i 5 dager. Da er det bare å håpe på at det går veien denne gangen. Kjente at jeg ble ekstra lei meg forrige syklus, og jeg er redd for at kanskje tablettene ikke fungerer for meg 😕 men det er tidlig enda. Jeg fikk jo eggløsning av de, så tablettene gjorde det de skulle☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år alle sammen, og håper det er dette året som gjør at vi får det høyeste ønsket vårt❤️😊

Jeg har nå tatt 2 tabletter med Femar i 5 dager, og er nå på CD 7. Er litt usikker når jeg skal begynne å teste etter eggløsning. Sist gang fikk jeg på eggløsning CD 19. Skal på UL hos gyn. til mandag og da er jeg på CD 12, men usikker på om jeg skal begynne før det. Er redd for å miste sjansen🙈 Men er jo bare å kose seg litt ekstra😆 Denne gangen er det meningen at jeg skal ta en egglønsingssprøyte også, men får se hva gynekologen sier til mandag :) Fikk mens 15 dager etter eggløsning og mensen var kortere enn vanlig, men likevel en kraftig mens. Det virker jo som syklusen min er i rute, og jeg håper det klaffer denne måneden😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Safira07 skrev:

Godt nytt år alle sammen, og håper det er dette året som gjør at vi får det høyeste ønsket vårt❤️😊

Jeg har nå tatt 2 tabletter med Femar i 5 dager, og er nå på CD 7. Er litt usikker når jeg skal begynne å teste etter eggløsning. Sist gang fikk jeg på eggløsning CD 19. Skal på UL hos gyn. til mandag og da er jeg på CD 12, men usikker på om jeg skal begynne før det. Er redd for å miste sjansen🙈 Men er jo bare å kose seg litt ekstra😆 Denne gangen er det meningen at jeg skal ta en egglønsingssprøyte også, men får se hva gynekologen sier til mandag :) Fikk mens 15 dager etter eggløsning og mensen var kortere enn vanlig, men likevel en kraftig mens. Det virker jo som syklusen min er i rute, og jeg håper det klaffer denne måneden😍

 

Du er jo bare noen få dager foran meg 🙊 Håper det klaffer for oss begge samme syklus, helst denne syklusen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Du er jo bare noen få dager foran meg 🙊 Håper det klaffer for oss begge samme syklus, helst denne syklusen 😍

Ja morro at vi er ganske likt☺️ Krysser for oktoberbarn😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag på CD 11 og jeg kjenner jeg gruer meg til i morgen 😕 Skal da til gyn. og jeg er redd for at hun ikke ser noen egg på ultralyden. Jeg kjenner på at jeg allerede går på dobbel dose, og det er ikke annet å gjøre enn å håpe. Er redd for at dette ikke fungerer. Men opp i alt dette prøver jeg de fleste dager å være positiv. Etter nyttår har jeg prøvd å leve litt sunnere, da det ofte kan bli litt for mye av det gode :P Prøver også Solvipect som er et råd for å bli lettere gravid, men om det virker vet man ikke😆

Prøver temping denne måneden for å se hvordan tempen forandrer seg før og etter eggløsning. Siden jeg ikke har gjort dette før, så vet jeg ikke hvordan tempen er i syklusene mine, men jeg får forhåpentligvis se en endring i temperaturen. Tar temp hver morgen kl 06, så føler ikke at det er noe ekstra stess i det :) 

Da er det bare å krysse fingere for i morgen🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Safira07 skrev:

Er i dag på CD 11 og jeg kjenner jeg gruer meg til i morgen 😕 Skal da til gyn. og jeg er redd for at hun ikke ser noen egg på ultralyden. Jeg kjenner på at jeg allerede går på dobbel dose, og det er ikke annet å gjøre enn å håpe. Er redd for at dette ikke fungerer. Men opp i alt dette prøver jeg de fleste dager å være positiv. Etter nyttår har jeg prøvd å leve litt sunnere, da det ofte kan bli litt for mye av det gode :P Prøver også Solvipect som er et råd for å bli lettere gravid, men om det virker vet man ikke😆

Prøver temping denne måneden for å se hvordan tempen forandrer seg før og etter eggløsning. Siden jeg ikke har gjort dette før, så vet jeg ikke hvordan tempen er i syklusene mine, men jeg får forhåpentligvis se en endring i temperaturen. Tar temp hver morgen kl 06, så føler ikke at det er noe ekstra stess i det :) 

Da er det bare å krysse fingere for i morgen🤞 

Du er ikke alene om å være spent før en time til gyn, noen timer er jeg mer spent/nervøs/gruer meg enn andre 🙊😬 Det er jo vesentlige ting som skal sees på og vurderes... Hva kjenner du på nå når du går på dobbel dose (var det enkel forrige syklus??)? 

Jeg synes det er en finfin bekreftelse å se tempstigning :) Håper du får et skikkelig hopp når den tid kommer 🤞🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Du er ikke alene om å være spent før en time til gyn, noen timer er jeg mer spent/nervøs/gruer meg enn andre 🙊😬 Det er jo vesentlige ting som skal sees på og vurderes... Hva kjenner du på nå når du går på dobbel dose (var det enkel forrige syklus??)? 

Jeg synes det er en finfin bekreftelse å se tempstigning :) Håper du får et skikkelig hopp når den tid kommer 🤞🏻😊

ja det er en veldig grugleder seg følelse for timen😕 Er redd for at hun ikke ser noen egg, og jeg håper de er større enn 12mm på det tidspunktet. Jeg begynte rett på dobbel dose, så vet dessverre ikke forskjellen. Merker du forskjell? Jeg har mye murringer hele tiden, men det hadde jeg også sist gang.

Ja tenkte det var en fin måte å se hvordan tempen stiger :) Hvor mye er det vanlig at den stiger egentlig? Når skal du ha timen til uka?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Safira07 skrev:

ja det er en veldig grugleder seg følelse for timen😕 Er redd for at hun ikke ser noen egg, og jeg håper de er større enn 12mm på det tidspunktet. Jeg begynte rett på dobbel dose, så vet dessverre ikke forskjellen. Merker du forskjell? Jeg har mye murringer hele tiden, men det hadde jeg også sist gang.

Ja tenkte det var en fin måte å se hvordan tempen stiger :) Hvor mye er det vanlig at den stiger egentlig? Når skal du ha timen til uka?☺️

Ganske sikker på at gyn ser egg her, det som kan bli problemet her er at det er for mange egg som vokser eller at de er for små ift syklusdag 😬😬 Synes jeg har vært en anelse kvalm i går kveld spesielt og litt i dag, det var jeg ikke forrige syklus på enkel. Hadde litt murringer CD5 på ene siden og litt murringer begge sider CD6. Her er det murringer i øst og vest gjennom syklusen, så for meg er det ikke noe tegn på noenting 🙄 

Jeg ligger på mellom 36 og 36.30 (hopper og spretter litt til tross for samme tempetidspunkt), og jevnt over ca fra 36.45 og oppover til 36.70 etter EL. Jeg har time til gyn på fredag, CD12 for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ganske sikker på at gyn ser egg her, det som kan bli problemet her er at det er for mange egg som vokser eller at de er for små ift syklusdag 😬😬 Synes jeg har vært en anelse kvalm i går kveld spesielt og litt i dag, det var jeg ikke forrige syklus på enkel. Hadde litt murringer CD5 på ene siden og litt murringer begge sider CD6. Her er det murringer i øst og vest gjennom syklusen, så for meg er det ikke noe tegn på noenting 🙄 

Jeg ligger på mellom 36 og 36.30 (hopper og spretter litt til tross for samme tempetidspunkt), og jevnt over ca fra 36.45 og oppover til 36.70 etter EL. Jeg har time til gyn på fredag, CD12 for meg :) 

hm ikke godt å vite hva det kommer av. Forrige syklus så fikk jeg skikkelig ømme pupper ved eggløsning som varte helt til mensen kom, og jeg var nesten sikker på at jeg var gravid. Var også kvalm og hadde hodepine. Tror tablettene kan lure en litt. Siden jeg har sjeldent eggløsning, så vet jeg nesten ikke hva slags symptomer som er eggløsning og ikke🙈 

Blir spennende å se hvordan temp stiger :)  Fredag er ikke lenge til. Jeg håper at eggene er store nok i følge syklusdagen din. Sist hadde jeg 12mm på syklusdag 12 og gyn sa ikke noe om det, bare at jeg mest sannsynlig ville få eggløsning 5 dager etterpå. Skulle egentlig inn en gang til for å se om de vokste, men fikk det ikke til pga av jobben min😕 Denne gangen håper jeg at jeg får se at de vokser på 2 forskjellige dager. Hører at 20mm er optimalt. Mye som skal klaffe her😆 Og selv om alt er på stell så er det jo bare en 25% sjanse for å faktisk bli gravid. Frustrerende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Safira07 skrev:

hm ikke godt å vite hva det kommer av. Forrige syklus så fikk jeg skikkelig ømme pupper ved eggløsning som varte helt til mensen kom, og jeg var nesten sikker på at jeg var gravid. Var også kvalm og hadde hodepine. Tror tablettene kan lure en litt. Siden jeg har sjeldent eggløsning, så vet jeg nesten ikke hva slags symptomer som er eggløsning og ikke🙈 

Blir spennende å se hvordan temp stiger :)  Fredag er ikke lenge til. Jeg håper at eggene er store nok i følge syklusdagen din. Sist hadde jeg 12mm på syklusdag 12 og gyn sa ikke noe om det, bare at jeg mest sannsynlig ville få eggløsning 5 dager etterpå. Skulle egentlig inn en gang til for å se om de vokste, men fikk det ikke til pga av jobben min😕 Denne gangen håper jeg at jeg får se at de vokser på 2 forskjellige dager. Hører at 20mm er optimalt. Mye som skal klaffe her😆 Og selv om alt er på stell så er det jo bare en 25% sjanse for å faktisk bli gravid. Frustrerende! 

Tror alle hormonene jeg tilførte lurte meg trill rundt forrige syklus også, hadde sykt ømme og såre pupper fra EL til mensen. Ved kontroll før EL sist syklus var to potensielle egg for små, det var var derfor de ble pushet på med Puregon. Sist var jeg inne CD9 fordi jeg skulle reise bort, nå kjører vi på med bare dobbel letrozol med håp om å slippe Puregon og alle UL som følger med 🤞🏻

Enig med deg, selv om forholdene ligger til rette for at det skal klaffe, er det ganske liten sjanse sånn sett for det 😫

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag kommer på CD 12 og i dag har jeg vært hos gyn, og hatt ultralyd. Fikk se 2 egg på 16mm, og hun mente at jeg ville få eggløsning om ca. 3 dager. Kommer til å teste om jeg får positiv eggløsningstest, og jeg begynner å teste fra i morgen. Denne gangen fikk jeg også Ovitrelle som jeg skal ta på torsdag morgen.

Virker som gyn. er positiv denne måneden, da eggene var større på dag 12 enn de var forrige måned. Ovitrelle skal jo også hjelpe for at kroppen skal slippe egget. Ut fra hva jeg forsto fra henne. Jeg skal hvert fall ikke stresse med å teste denne måneden, da kroppen lurte meg veldig forrige syklus. Denne gangen skal jeg jo også ta Ovitrelle og den kan slå positivt på testene opptil 10 dager etter man har satt sprøyta, så får vente til jeg skal ha mens. 

Fikk beskjed om at vi skulle ha samleie annhver dag fra i morgen, og samme dag hvor jeg tar sprøyta. Holder det med at vi har sex på kvelden etter jeg har tatt sprøyta på morgenen og dagen etter? Mannen jobber tidlig og jeg jobber sent akkurat når jeg skal ta sprøyta, så blir en del timer etter sprøyta er satt men det skal vel ikke ha noe å si?🙄🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Safira07 skrev:

Har i dag kommer på CD 12 og i dag har jeg vært hos gyn, og hatt ultralyd. Fikk se 2 egg på 16mm, og hun mente at jeg ville få eggløsning om ca. 3 dager. Kommer til å teste om jeg får positiv eggløsningstest, og jeg begynner å teste fra i morgen. Denne gangen fikk jeg også Ovitrelle som jeg skal ta på torsdag morgen.

Virker som gyn. er positiv denne måneden, da eggene var større på dag 12 enn de var forrige måned. Ovitrelle skal jo også hjelpe for at kroppen skal slippe egget. Ut fra hva jeg forsto fra henne. Jeg skal hvert fall ikke stresse med å teste denne måneden, da kroppen lurte meg veldig forrige syklus. Denne gangen skal jeg jo også ta Ovitrelle og den kan slå positivt på testene opptil 10 dager etter man har satt sprøyta, så får vente til jeg skal ha mens. 

Fikk beskjed om at vi skulle ha samleie annhver dag fra i morgen, og samme dag hvor jeg tar sprøyta. Holder det med at vi har sex på kvelden etter jeg har tatt sprøyta på morgenen og dagen etter? Mannen jobber tidlig og jeg jobber sent akkurat når jeg skal ta sprøyta, så blir en del timer etter sprøyta er satt men det skal vel ikke ha noe å si?🙄🙈

Hurra for positivt resultat hos gyn 👏👏

Når jeg fikk Ovitrelle (ble satt mandag ettermiddag) fikk vi beskjed om å ha sex den dagen sprøyten ble satt, videre en gang daglig 2-3 dager til, altså totalt 3-4 dager på rad. Husk at EL fort kan inntreffe først 24 timer oppimot 36 timer etter spøryta er satt, da inntreffer EL en gang mellom fredag morgen og fredag kveld hos deg :) Jeg satt den på mandag og jeg fikk ikke temp.økning før på fredag morgen 😬 Å teste etter EL etter at Ovitrelle er bortkastet tid, da Ovitrelle vil gi falsk positiv 😊 Håper på det beste for deg ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Hurra for positivt resultat hos gyn 👏👏

Når jeg fikk Ovitrelle (ble satt mandag ettermiddag) fikk vi beskjed om å ha sex den dagen sprøyten ble satt, videre en gang daglig 2-3 dager til, altså totalt 3-4 dager på rad. Husk at EL fort kan inntreffe først 24 timer oppimot 36 timer etter spøryta er satt, da inntreffer EL en gang mellom fredag morgen og fredag kveld hos deg :) Jeg satt den på mandag og jeg fikk ikke temp.økning før på fredag morgen 😬 Å teste etter EL etter at Ovitrelle er bortkastet tid, da Ovitrelle vil gi falsk positiv 😊 Håper på det beste for deg ❤️

 

Takk for fint svar❤️ Nå føler jeg at jeg skjønner litt mer😆 Jeg har ikke tenkt på at EL-testing vil gi falsk positiv, siden man bruker Ovitrelle, men det er jo sant! Jeg har følt at jeg har litt kontroll når jeg bruker EL -tester men får ikke det nå 😕 Da er det vel egentlig bare å ha sex innenfor de dagene og evt. ann hver dag litt før og etter. Da kan man jo ikke bomme😄  Og ta temp hver morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Safira07 skrev:

Takk for fint svar❤️ Nå føler jeg at jeg skjønner litt mer😆 Jeg har ikke tenkt på at EL-testing vil gi falsk positiv, siden man bruker Ovitrelle, men det er jo sant! Jeg har følt at jeg har litt kontroll når jeg bruker EL -tester men får ikke det nå 😕 Da er det vel egentlig bare å ha sex innenfor de dagene og evt. ann hver dag litt før og etter. Da kan man jo ikke bomme😄  Og ta temp hver morgen :) 

Temping er den eneste kontrollen du får i tiden fremover ja :) Jeg ble litt stresset torsdagen den uken jeg satt sprøyta når tempen fremdeles ikke hadde økt (fryktet jo  at Ovitrelle ikke hadde fungert). Men hvis jeg regnet på det, så ville EL slå inn natt til onsdag (ca 36 timer etter den ble satt), EL potensielt avsluttes 24 timer senere (natt til torsdag). Når jeg tok tempen torsdag morgen hadde ikke det nok ikke blitt nok progesteron-produksjon til å gi temp.utslag, siden EL akkurat var ferdig. Men fredag derimot, da var den ferdig «for lengst» - og da fikk jeg temp.økning ✌🏼 Jeg tror at noe sånt skjedde hos meg :) Så ha sex før du setter sprøyta, dagen du setter sprøyta og i hvert fall til du ser at tempen stiger, så har dere gjort deres 😊❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nyttår så bestemte jeg meg for å bli mer sunn og være i mer aktivitet (akkurat som det er bare meg som har sånne nyttårsforsetter😆), for hvis det er vekten som stopper graviditeten så kan jeg hvert fall endre på det! Generelt er det greit å ta tak i det hvis man blir gravid😊 Variert og sunt kosthold. Har også begynt å trene på treningssenter, da jeg liker det, og nå er jeg så støl! Men det blir bedre etterhvert :P 

Er på CD 14 i dag, og fikk negativ eggløsningstest i dag. Jeg skal ta en i morgen tidlig, for å se om den slår ut positiv, for etter sprøyten er det ikke noe vits. Jeg skal sette sprøyta i morgen tidlig og jeg gruer meg litt til å sette den på meg selv, men tror det går bra😆 Jeg setter sprøyter hele tiden på andre, da jeg er sykepleier, men blir noe annet på meg selv. Men ser jo ut som en insulinpenn, så det er ikke så ille, og det er verdt det, da den kan kan hjelpe meg å bli gravid :) 

I går kveld og natt fikk jeg skikkelige murringer på venstre siden, og det kom sånne skikkelige smertefulle stikkninger. Dette gjorde det vanskelig å sove, men det ble bedre utover natten. Håper virkelig at jeg får eggløsning denne måneden🤞 Følger også med på temp så får se om den stiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...