Gå til innhold

Hjelp til å oversette strikkeppskrift?


Yuumi

Anbefalte innlegg

Har søkt litt på nettet etter et fint bokmerke jeg kunne strikke, og kom over dette.

Picture


Syntes det var kjempefint, og skulle gjerne strikket det. Problemet er at oppskriften står på engelsk, og jeg er allerede en nybegynner som sliter med norske oppskrifter 😂

Er det noen som har tid å lyst å hjelpe å oversette?

https://distractedknits.weebly.com/blog/fathers-day-is-just-around-the-corner

3 sts- betyr dette tre masker?
double pointed needles- jeg har noen som er 3 mm, men det er sånne som sitter sammen om dere skjønner. Med en plasttråd som binder de sammen. Kan jeg bruke disse?
5 garter ridges, Hva i alle dager er garter ridges? 🤣

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 sts = tre masker 

Double pointed needles = strømpepinner (rette pinner på 15 eller 20 cm)

garter ridges = riller (en rille er en gang fram og tilbake med rette masker. 5 garter ridges = 5 riller = 10 ganger fram og tilbake med rettmasker

US size 3 tilsvarer 3,25 mm pinner. Det er ikke en kjempevanlig størrelse i Norge, så om garnet ditt er fint til 3 mm-pinner funker det helt fint. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, PecanPie skrev:

3 sts = tre masker 

Double pointed needles = strømpepinner (rette pinner på 15 eller 20 cm)

garter ridges = riller (en rille er en gang fram og tilbake med rette masker. 5 garter ridges = 5 riller = 10 ganger fram og tilbake med rettmasker

US size 3 tilsvarer 3,25 mm pinner. Det er ikke en kjempevanlig størrelse i Norge, så om garnet ditt er fint til 3 mm-pinner funker det helt fint. 

Takk for svar :0)

Using double pointed needles, cast on 3 sts and work an icord until cord measures 12

Betyr dette at jeg skal legge opp tre masker, og bare strikke de rett slik at den blir 12 inches da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Emblja skrev:

Takk for svar :0)

Using double pointed needles, cast on 3 sts and work an icord until cord measures 12

Betyr dette at jeg skal legge opp tre masker, og bare strikke de rett slik at den blir 12 inches da?

Ja, forsåvidt. Når du strikker icord strikker du rett hele veien, men uten å snu. Anbefaler deg å søke deg opp på YouTube, og se på videoer som handler om icord og snor. Du finner en hel drøss videoer om icord bind-off, icord cast on, icord kant osv, men de trenger du ikke se på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...