Gå til innhold

Utvidet oppfølging av jobbspesialist via NAV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var nettopp i møte med veilederen min fra NAV og hun sa at hun ønsket å søke meg inn på utvidet oppfølging slik at jeg kunne få oppfølging fra en jobbspesialist slik at jeg kunne få ekstra tett oppfølging fordi hun tenkte at jeg trengte dette. Jeg har prøvd å google utvidet oppfølging og jobbspesialist, men jeg finner ikke noe informasjon om dette og hvordan det foregår? Er det noen som jobber i NAV som vet eller som har erfaring fra det selv?

Anonymkode: ff7c9...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var nettopp i møte med veilederen min fra NAV og hun sa at hun ønsket å søke meg inn på utvidet oppfølging slik at jeg kunne få oppfølging fra en jobbspesialist slik at jeg kunne få ekstra tett oppfølging fordi hun tenkte at jeg trengte dette. Jeg har prøvd å google utvidet oppfølging og jobbspesialist, men jeg finner ikke noe informasjon om dette og hvordan det foregår? Er det noen som jobber i NAV som vet eller som har erfaring fra det selv?

Anonymkode: ff7c9...50f

Det betyr tett og hyppig oppfølging fra en dedikert veileder som arbeider utifra dine jobbønsker og motivasjon. Oppfølging også etter man har fått seg jobb for å sikre varig tilhørighet i arbeidslivet. Et av NAVs mest vellykkede tiltak, spør du meg. 

Anonymkode: 1fdf4...1c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Jeg lurer på det samme, da jeg skal snart gjøre det samme. Nettopp avsluttet en 3-måneders tiltak for høyt utdannede, uten å ha klart å komme i jobb. Har ikke noe tro på dette med jobbspesialist, men jeg er nødt til å prøve det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk, og supergode resultater. Viktigst for jobbspesialister er match mellom deg og en arbeidsgiver.

 

Heia !!!

Anonymkode: 5e59b...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr tett og hyppig oppfølging fra en dedikert veileder som arbeider utifra dine jobbønsker og motivasjon. Oppfølging også etter man har fått seg jobb for å sikre varig tilhørighet i arbeidslivet. Et av NAVs mest vellykkede tiltak, spør du meg. 

Anonymkode: 1fdf4...1c2

Så bra! Da håper jeg at det ikke tar så lang tid før jeg får starte.

Anonymkode: ff7c9...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Jeg lurer på det samme, da jeg skal snart gjøre det samme. Nettopp avsluttet en 3-måneders tiltak for høyt utdannede, uten å ha klart å komme i jobb. Har ikke noe tro på dette med jobbspesialist, men jeg er nødt til å prøve det også. 

Lykke til. Håper det fungerer for deg.

Anonymkode: ff7c9...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt fantastisk, og supergode resultater. Viktigst for jobbspesialister er match mellom deg og en arbeidsgiver.

 

Heia !!!

Anonymkode: 5e59b...371

Det høres veldig fornuftig ut, det å ha en god match med arbeidsgiver er viktig for meg også.

Anonymkode: ff7c9...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det betyr tett og hyppig oppfølging fra en dedikert veileder som arbeider utifra dine jobbønsker og motivasjon. Oppfølging også etter man har fått seg jobb for å sikre varig tilhørighet i arbeidslivet. Et av NAVs mest vellykkede tiltak, spør du meg. 

Anonymkode: 1fdf4...1c2

Har du hatt kontakt med en jobbspesialist og fått deg jobb på den måten? Hvis det er tilfelle, er det slik at jeg kommer med mine ønsker om bestemte typer jobber og de kontakter bedrifter for deg? Eller får man kun hjelp med å skrive CV og søknad? Sistnevnt gjorde jeg mens jeg var på tiltaket nå i høsten og det er ikke det jeg trenger hjelp til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Lykke til. Håper det fungerer for deg.

Anonymkode: ff7c9...50f

Tusen takk. I like måte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Har du hatt kontakt med en jobbspesialist og fått deg jobb på den måten? Hvis det er tilfelle, er det slik at jeg kommer med mine ønsker om bestemte typer jobber og de kontakter bedrifter for deg? Eller får man kun hjelp med å skrive CV og søknad? Sistnevnt gjorde jeg mens jeg var på tiltaket nå i høsten og det er ikke det jeg trenger hjelp til. 

Det førstnevnte 😊

Anonymkode: 1fdf4...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det førstnevnte 😊

Anonymkode: 1fdf4...1c2

Gratulerer! Kunne du svare på resten av spørsmålene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jobbspesialist hjelper deg med det du trenger hjelp til. Om det er CV og søknadskriving, ringe rundt å finne jobber som ikke er utlyst, hjelpe deg å beholde jobben om det er noe spesielt som gjør at du ikke klarer å holde på jobben. De kan også komme med et forslag for arbeidsgiver at nav betaler eks halve lønnen i 3 mnd. 

Men, de kan jo ikke tvinge noen til å ansette deg. 

Jeg har hatt en jobbspesialist i noen mnd nå. Han dytter meg i riktig retning og får meg til å søke på de riktige stillingene (stillinger som jeg kanskje normalt ikke ville ha turt). Han finner stillinger til meg som ikke er utlyst og ringer rundt og hører hvordan ting ligger an. Men jeg gjør jo jobben selv, jeg sender ut søknader, jeg går på intervju ol. Han kan jo ikke trylle. 

Men det er positivt at man har noen som hjelper så godt det lar seg gjøre og som støtter en i en vanskelig situasjon. For man kan lett gå rett i kjelleren når tiden går. 

Anonymkode: 45b1a...5f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
1 hour ago, AnonymBruker said:

En jobbspesialist hjelper deg med det du trenger hjelp til. Om det er CV og søknadskriving, ringe rundt å finne jobber som ikke er utlyst, hjelpe deg å beholde jobben om det er noe spesielt som gjør at du ikke klarer å holde på jobben. De kan også komme med et forslag for arbeidsgiver at nav betaler eks halve lønnen i 3 mnd. 

Men, de kan jo ikke tvinge noen til å ansette deg. 

Jeg har hatt en jobbspesialist i noen mnd nå. Han dytter meg i riktig retning og får meg til å søke på de riktige stillingene (stillinger som jeg kanskje normalt ikke ville ha turt). Han finner stillinger til meg som ikke er utlyst og ringer rundt og hører hvordan ting ligger an. Men jeg gjør jo jobben selv, jeg sender ut søknader, jeg går på intervju ol. Han kan jo ikke trylle. 

Men det er positivt at man har noen som hjelper så godt det lar seg gjøre og som støtter en i en vanskelig situasjon. For man kan lett gå rett i kjelleren når tiden går. 

Anonymkode: 45b1a...5f7

Så med andre ord, et jobbklubbopplegg på individnivå. Jada, meget revolusjonerende! Mulig de hjelper mange, men jeg har enda til gode å finne en som er kompetent nok til å håndtere min komplisert sak. Treffer kun udugelige mennesker som tror at de har svaret på hvordan jeg kan få meg jobb, så innser de etterhvert at de ikke klarer å få meg i jobb fordi jeg er en av de som "faller mellom to stoler". Bortkastet tiden min på det. 

Hadde håpet at opplegget var noe bedre enn det tåpelige du nevner. Enda en som skal bortkaste tiden min! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Så med andre ord, et jobbklubbopplegg på individnivå. Jada, meget revolusjonerende! Mulig de hjelper mange, men jeg har enda til gode å finne en som er kompetent nok til å håndtere min komplisert sak. Treffer kun udugelige mennesker som tror at de har svaret på hvordan jeg kan få meg jobb, så innser de etterhvert at de ikke klarer å få meg i jobb fordi jeg er en av de som "faller mellom to stoler". Bortkastet tiden min på det. 

Hadde håpet at opplegget var noe bedre enn det tåpelige du nevner. Enda en som skal bortkaste tiden min! 

Tror nå attituden din har litt og si og 🙄

Anonymkode: 95a52...e40

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonGangerTo said:

Så med andre ord, et jobbklubbopplegg på individnivå.

Det er nettopp det det er.

Jeg fikk ingenting ut av det, men jeg takket ja fordi jeg ville at NAV skulle oppfatte meg som positiv og løsningsorientert uansett om jeg fikk meg jobb eller ikke.

Fordelen med en «jobbspesialist» (som regel en sosionom) er at man slipper unna med maks en eller to timer i uka hvor man pjatter og svarer på tullespørsmål, kontra 5 dager hver uke.

Anonymkode: 2074a...7a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjatt meg her og pjatt meg der! Det er den arbeidsledige som har ansvar for å skaffe seg jobb, NAV kan ikke trylle eller tvinge noen til å ansette deg. 

Anonymkode: 5c588...92f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Så med andre ord, et jobbklubbopplegg på individnivå. Jada, meget revolusjonerende! Mulig de hjelper mange, men jeg har enda til gode å finne en som er kompetent nok til å håndtere min komplisert sak. Treffer kun udugelige mennesker som tror at de har svaret på hvordan jeg kan få meg jobb, så innser de etterhvert at de ikke klarer å få meg i jobb fordi jeg er en av de som "faller mellom to stoler". Bortkastet tiden min på det. 

Hadde håpet at opplegget var noe bedre enn det tåpelige du nevner. Enda en som skal bortkaste tiden min! 

Er nok holdningen din som er problemet her.

Du svarer folk frekt, har et voldsomt fokus på deg selv og virker ikke å se løsninger.

Virker som en sur megge for å være ærlig. Ikke rart du ikke blir ansatt...

Anonymkode: ef4a9...495

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Pjatt meg her og pjatt meg der! Det er den arbeidsledige som har ansvar for å skaffe seg jobb, NAV kan ikke trylle eller tvinge noen til å ansette deg. 

Anonymkode: 5c588...92f

Er det noen som har hevdet dette?

Jeg forstår godt at mennesker med utdannelse og erfaring fra arbeidslivet blir slitne av disse jobbklubbene og -spesialistene. De er jo i 90 % av tilfellene stokk dumme mennesker med lavere utdannelse og mindre erfaring enn en selv.

Men de sitter med makten. Det er de som skal «hjelpe» deg.

Hvorfor søker man denne hjelpen? Fordi man MÅ oppfylle aktivitetsplikten og delta på ett eller annet, ikke fordi man selv føler et behov for å sitte på jobbsøkerkurs med mennesker som knapt kan skru på en pc.

Man MÅ for å få dagpenger.

Anonymkode: 2074a...7a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nå attituden din har litt og si og 🙄

Anonymkode: 95a52...e40

 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pjatt meg her og pjatt meg der! Det er den arbeidsledige som har ansvar for å skaffe seg jobb, NAV kan ikke trylle eller tvinge noen til å ansette deg. 

Anonymkode: 5c588...92f

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok holdningen din som er problemet her.

Du svarer folk frekt, har et voldsomt fokus på deg selv og virker ikke å se løsninger.

Virker som en sur megge for å være ærlig. Ikke rart du ikke blir ansatt...

Anonymkode: ef4a9...495

Det et holdningene deres som er problemet! La folk bestemme sitt eget liv, uten at dere skal være nedlatende og besserwissere. 

Anonymkode: bfe44...e2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nettopp det det er.

Jeg fikk ingenting ut av det, men jeg takket ja fordi jeg ville at NAV skulle oppfatte meg som positiv og løsningsorientert uansett om jeg fikk meg jobb eller ikke.

Fordelen med en «jobbspesialist» (som regel en sosionom) er at man slipper unna med maks en eller to timer i uka hvor man pjatter og svarer på tullespørsmål, kontra 5 dager hver uke.

Anonymkode: 2074a...7a6

Takk for at du bekrefter dette! Hvor finner de disse udugelige menneskene?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...