Gå til innhold

Nordmenn og medisiner. Føler det er noe galt med alle snart.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 8.12.2018 den 23.15, AnonymBruker skrev:

I min familie er ikke alvorlige sykdommer utbredt, men noen har astma. Bestemor hadde traumer fra krigen og gikk på litt angstmedisiner. 
ellers har ikke medisiner vært en greie her i gården. Men jeg hører om så mange som går på nervemedisin, antidepressiva, ritalin, piller for å sove, piller for ditt og datt. 
Hørte nå også om ei jente som er yngre enn meg som må gå på medisiner for å forhindre noe fysisk. 
Jeg har ingenting fysisk, men psykisk. MÅ det være noe galt med oss alle snart? jeg blir bekymret for fremtiden her i Norge. Er det ikke fysisk, er det faen meg noe psykisk! 

Anonymkode: c7c36...e99

Før var alkohol en fin medisin mot søvnproblemer, angst, uro, nerver.. ja mye av det du nevner. Vin er fint for hjertet og helsen feks. 

Men nå har de utviklet bedre medisiner som er bedre enn alkohol. Derfor. 

Anonymkode: e8740...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det hadde jo vært bedre for samfunnet at vi som har en sykdom/psykdom fjerner medisinene som gjør at vi kan fungere i samfunnet å jobbe. Spesielt siden folk ser ut til å mene man blir medisinert for alt. At man får tilbake et liv, får leve uten smerter mm, er ikke så nøye, legemiddelindustrien er grusom:ironi:

Anonymkode: 4a4b3...3b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2018 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Jg er ikke ts, men det du skriver her stemmer ikke. Mange kan bli mer syke av diverse piller! Og legemiddelindustrien tjener feet på folks "sykdommer". 

Nylig kommet frem i diverse forskningstudier hvor lite f.eks antidepressiva har for seg, tvert imot, man blir dårligere kontra om man hadde lagt om kostholdet og beveget seg mer. Gjør mye mer positivt for helsa enn alskens piller. Det er MYE medisiner der ute som aldri skulle være laget!

Anonymkode: e33d9...ae8

Selvsagt hadde det vært bedre å spise sunt og bevege seg mer fremfor å ta antidepressiva. Greia er at når man er deprimert og mest av alt ønsker å ende ferden her så har man ikke det som skal til for å fokusere og finne energien til trening og mat. Man orker ikke gå noe sted og man tar den letteste maten det går ann å lage. Det er ikke da noe ISTEDENFOR. Enkelte hadde aldri hverken trent eller spist sunt selv om det hadde vært bedre. Bryr man seg ikke om man lever eller dør så gidder man mest sannsynlig ikke å lage salat. 

Men..  det er altfor mange som fortsetter på antidepressiva etter den verste nedturen er over. Her kunne vedkommende fått tilbud om en time i uka med kostholdsveiledning og treningshjelp fremfor piller. Men det koster mer tid og ressurser enn ett pillebrett så da utgår jo det. 

Anonymkode: e8740...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mennesker har medisinert seg og ruset seg til alle tider.

 

På 8.12.2018 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Jg er ikke ts, men det du skriver her stemmer ikke. Mange kan bli mer syke av diverse piller! Og legemiddelindustrien tjener feet på folks "sykdommer". 

Nylig kommet frem i diverse forskningstudier hvor lite f.eks antidepressiva har for seg, tvert imot, man blir dårligere kontra om man hadde lagt om kostholdet og beveget seg mer. Gjør mye mer positivt for helsa enn alskens piller. Det er MYE medisiner der ute som aldri skulle være laget!

Anonymkode: e33d9...ae8

Så du mener det er bedre at folk tar livet av seg, da? Eller er det enda en i psykologbransjen som skal spre propaganda om hvor farlig det er med medisin?

Noen må faktisk ha medisiner for å kunne begynne å legge om livet. Du har ikke svaret på hvilken ende man skal starte fra.

Anonymkode: 993ba...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal de bipolare gjøre for eksempel? Det finnes mennesker som driver med selvskading på daglig vis. Det finnes folk som forsøker selvmord om og om igjen. Skal de "bare ta seg sammen da", så blir alt så bra?

Jeg kan garantere deg at du ikke vet hva dette er før du står oppi det med begge beina. Jeg er bp2 og har fått fantastisk hjelp av medisinen jeg bruker.

Anonymkode: e7e88...c28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...