Gå til innhold

Hvorfor skjer dette? ufrivillig våkning, varme og "realistiske" tanker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kan starte med å skrive at jeg går til psykolog pga langvarig depresjon/dystymi og at jeg føler jeg ikke strekker til. Jeg er redd for fremtiden.

Men før var jeg sånn at jeg kunne ligge i mange timer før jeg fikk sove. Nå kan jeg sovne veldig fort, men så våkner jeg. Hjernen våkner, men jeg vil sove hvis dere skjønner. Men jeg kjenner hjerterytmen, det stopper for så å strømme gjennom igjen. Jeg får realistiske tanker om hvordan verden egentlig er. Jeg lever meg inn i situasjonen til ville dyr som blir drept av andre dyr, de vet de skal dø og bli spist. (tror jeg).
Jeg tenker over at vi mennesker også faktisk spiser dyr, og jeg tenker på hvordan dyrene lever med dette...at de skal bli spist.

Jeg kjenner alderdommen i kroppen. Jeg lever meg inn i situasjonen til de på eldrehjem som må ha hjelp til å gå på do, aldri får besøk, de sitter kanskje der bare der alene i mange år og venter på døden. Tenker at dette kan være meg også. Jeg kjenner kneet mitt er ikke som det en gang var, det er mer følsomt. Hele skjelettet virker mer følsomt. Jeg kjenner på puppene mine...venter på at de skal bli noen ekle skinnfiller. Tenker at for hver dag blir jeg eldre. Kanskje oppstår det sykdommer. Jeg har ikke hatt sex eller forhold, og jeg begynner å føle at jeg må stresse og leve livet.

Jeg ser for meg at fremtiden ikke er noe å glede seg over. Jeg vil ende opp alene, aldri komme meg inn på boligmarkedet, aldri få meg en skikkelig jobb. 

jeg føler meg feig, jeg ligger trygt under dyna. Akkurat nå er det sikkert noen i Uganda som blir drept. sulter ihjel... sover ute. 

Anonymkode: 09b23...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at du burde snakke med psykiateren din litt oftere å øke dosen på medisinene dine.

Anonymkode: 58d50...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du burde snakke med psykiateren din litt oftere å øke dosen på medisinene dine.

Anonymkode: 58d50...cd0

medisin, medisin, medisin! er det eneste som står i huet på nordmenn? jeg går ikke på medisiner, dessuten kan medisiner gi mer psykiske bivirkninger. de vurderer å sette meg på Ritalin, men dette vil de være forsiktige med pga andre ting. 

Anonymkode: 09b23...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...