Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

18+2

Glemmer litt å oppdatere her inne, er så mye som skjer for tiden med blant annet oppussing av hus og tur på hytta med venner. Sommeren har gått så alt for fort! Tenker på at det snart er høst 😭 Må prøve å nyte siste del av sommeren og tenke på at vinteren i år ikke blir så ille, for vi får møte vår lille baby 😍

Ultralyd nærmer seg med stormskritt nå. Jeg både gleder meg og gruer meg. Minst et par ganger om dagen så klarer jeg ikke å tro at jeg er gravid og er redd lille ikke lever der inne. Noe som sikkert er veldig usannsynlig ettersom at vi så et veldig aktivt foster på ultralyd i uke 12. Så bekymrer jeg meg for om noe er alvorlig galt, og den bekymringen vet jeg ikke om jeg kan kalle usannsynlig. Innimellom disse bekymringene så er jeg veldig spent på kjønn, og gleder meg til å finne ut om vi får ei lita jente eller en liten gutt 😍 Mannen får ikke være med på ultralyden, men han blir med i bilen så vi kan møtes rett etterpå. 

Jeg har gått opp 5,7 kg hittil. Siste tiden har ikke vekten rast opp synes jeg. Jeg har fått en tydelig kul nederst på magen når jeg ligger, den oppdaget jeg i går morrest. Synes fortsatt det er litt vanskelig å vise fram magen. Både fordi jeg trenger bekreftelse på ultralyd og fordi jeg er redd andre bare tror jeg er tjukk 🤷‍♀️ Håper jeg klarer å vise frem magen etter ultralyd 🥰

Kvalmen har desverre ikke gitt seg, men jeg er nok ikke like ofte kvalm som før. Den kommer fortsatt på kvelden, og etter noen måltider. Jeg har begynt å kjenne på smerter nederst i ryggen/øverst på rumpa og i lysken. Dette er nok bekkenleddsmerter for jeg har aldri hatt lyskesmerter før. Jeg kjenner det ikke hele tiden, men ved mye gåing på hardt underlag så får jeg det. Har ofte hodepine i panna, spesielt når jeg våkner. Hva kan det komme av da? Har ikke vondt i nakken, men er en del tett i nesa så kanskje bihulerelatert? 

Kjenner intenst etter bevegelse, men har ikke merket noe til dette enda. Håper jeg får kjenne det snart 😍 Ble visst en lang oppdatering dette 😂

 

Endret av Dovendyr1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18+6

Vi venter ei lita jente 🥰 Alt så bra ut med baby, men jeg får en ny ultralyd i uke 32 for å se om morkaken har flyttet seg helt unna livmorhalsen. Så jeg føler meg veldig mye mer gravid nå og gleder meg til å kjenne bevegelser snart 😍

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+2

Veldig koselig med tilbakemeldingene deres 😊

De siste dagene har jeg begynt å lure på om jeg kjenner bevegelse i magen. Idag føler jeg meg ganske sikker på at det er baby jeg har kjent de siste dagene 🥰 Føles ut som svaake dult på innsiden. Ligner på luft i magen, men det er annerledes enn det uten at jeg klarer å forklare nærmere 😅 Veldig koselig og gleder meg til det blir enda tydeligere. Ikke minst til mannen også kan kjenne bevegelse! 

Jeg er fortsatt kvalm, er veldig lei av det. Har også hatt en del svie under ribbeina og mellomgulvet, ganske sikker på at dette er refluks. Skal kjøpe meg noe for dette på apotek over helgen. Noen som har erfaring med hva som fungerer best mot refluks/halsbrann? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med bevegelse 🥰

Jeg har brukt graviscon tyggetbl, synes det har fungert greit 😊 Ellers vet jeg mange bruker novaluzid 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2020 den 23.06, Patriotpaula skrev:

Så koselig med bevegelse 🥰

Jeg har brukt graviscon tyggetbl, synes det har fungert greit 😊 Ellers vet jeg mange bruker novaluzid 👌🏼

Ble så jeg kjøpte begge deler, så får vi se om jeg synes noe av det funker 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+2

Tenk at jeg er halvveis! Så redd som jeg var i starten, så sikker jeg var på at dette går galt i løpet av de første 3 månedene. Magen vokser, vi vet det er ei jente, barnerommet formes. Vi skal faktisk bli foreldre! Jeg vet det fortsatt ikke er trygt, men det blir vel aldri trygt  igjen ❤️ Jeg går heldigvis ikke rundt og engster meg hele tiden lengre. Nå er det bare 3 uker til sykehuset faktisk vil prøve å redde lille babyen vår. Jeg håper så klart hun holder seg inne til termin ❤️ Helst til over nyttår 🙈

 

Endret av Dovendyr1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

22+0

Frøkna er aktiv gjennom hele dagen, merker henne stort sett hver gang jeg er i ro selv 🥰 

Bekkenet krangler, heldigvis tilrettelegger jobben for meg. Kvalmen er mye mindre tilstedeværende. Jeg knasker novaluzid og gaviscon, og synes faktisk kvalmen er verre hvis jeg ikke tar meg en sånn tyggetablett rett etter måltidet. Sover dårlig, men trenger egentlig mer søvn og hvile 😴

Har kjøpt vogn og bilstol, så nå mangler vi bare småting 😊 Jeg er tidlig ute 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

 

25+2

 

Har ikke så mye nytt å berette, men må komme med en oppdatering likevel så dere ikke glemmer meg 😂 Jeg føler jeg har vært litt uheldig med å få så mange gravidplager. Kvalme etter måltid, dyspepsi, leggkramper på natta, oftere hodepine og migrene, nesa er tett, sover dårlig/lite, smerter i bekken og rygg, hemoroider.. 🙈 Til tross for dette så vil jeg si at jeg trives som gravid 🥰 Jeg koser meg med magen og prøver å ikke stresse for mye med vektoppgangen. Med de riktige klærne, så synes jeg gravidkroppen min ser riktig så flott ut 💃Tenker mye på lille jenta der inne og på hvordan livet kommer til å bli når hun kommer ut 🥰 Det klør i fingrene etter å vaske opp og sortere tøyet, legge på senga osv, men det er altfor tidlig å gjøre det. Så resten av huset får gjennomgå og bra er det 🙈

Endret av Dovendyr1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese at du klarer å holde humøret oppe til tross for gravideplager😊 Det strever jeg litt med om dagen.. 
Gleder meg til å handle inn masse jentetøy🤩 Har ikke startet helt enda. Har du noen favorittbutikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har fått et variert utvalg i plager ja 😅 Er det håp for at noe går over innen nær fremtid, eller tror du det varer ut graviditeten? Håper selvfølgelig du skal slippe å ha alt helt til babyen kommer 🤞

Skjønner godt du vil i gang med vasking og bretting jeg 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pillowtalk skrev:

Fint å lese at du klarer å holde humøret oppe til tross for gravideplager😊 Det strever jeg litt med om dagen.. 
Gleder meg til å handle inn masse jentetøy🤩 Har ikke startet helt enda. Har du noen favorittbutikk? 

Jeg har måttet ta pause, har omtrent alt hun trenger av klær i str 50-62 🙈 Men det er så utrolig mye fint i butikkene nå, så jeg tror jeg må handle litt i 68.. Har ikke så mye av det 😅 Har ingen favorittbutikk egentlig, har handlet litt overalt og mye brukt. Synes mye av klærne på kapphal og lindex er veldig fine da, fine farger, stoff og mønstre som jeg liker godt 😍 Hvor langt på vei er du? Jeg må innom og lese i dagboka di hvis du har 😊 

1 time siden, Godis skrev:

Du har fått et variert utvalg i plager ja 😅 Er det håp for at noe går over innen nær fremtid, eller tror du det varer ut graviditeten? Håper selvfølgelig du skal slippe å ha alt helt til babyen kommer 🤞

Skjønner godt du vil i gang med vasking og bretting jeg 🤩

Ser nok for meg at det vil vare ut graviditeten ja, i varierende grad sikkert. Bekkenet vil nok bare bli verre, og har ikke hørt om så mange som får bedre søvn i 3. Trimester 😅 Slik som kvalme etter måltid får jeg som oftest lindret med tyggetabletter og leggkrampene er det mindre av når jeg er flink til å bruke støttestrømper 👍 og disse grusomme hemoroidene burde gå seg litt tilbake hvis jeg bare får magen til å holde seg myk og stabil.. Lettere sagt enn gjort 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg har ryddet plass til babyklær, gleder jeg meg til å fylle opp med de søteste små klærne😍 Jeg er 19+5 i dag, så litt kortere enn deg. Har dagbok (En ny hverdag), bare koselig med lesere🌸

Endret av Pillowtalk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Ser nok for meg at det vil vare ut graviditeten ja, i varierende grad sikkert. Bekkenet vil nok bare bli verre, og har ikke hørt om så mange som får bedre søvn i 3. Trimester 😅 Slik som kvalme etter måltid får jeg som oftest lindret med tyggetabletter og leggkrampene er det mindre av når jeg er flink til å bruke støttestrømper 👍 og disse grusomme hemoroidene burde gå seg litt tilbake hvis jeg bare får magen til å holde seg myk og stabil.. Lettere sagt enn gjort 🙈

Håper du får en positiv overraskelse og at noen plager slutter 😊😊 Ellers er det godt å høre at du nyter tiden og gleder deg 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
20 timer siden, Irisiri skrev:

Hvordan går det med deg?❤️

Takk som spør 🥰 Bra noen minnet meg om dagboka 🙈 Har tenkt en del ganger at jeg må komme med en oppdatering, også har jeg bare utsatt det 😂 

Det går fint her altså. Har redusert jobb fra 100 % til 50%, det trengtes virkelig. Spørs om jeg må redusere enda mer, da det er litt så som så med tilrettelegging. Det blir ikke akkurat mindre tungt på jobb etterhvert som ukene går.

Kjenner mye liv i magen og det er veldig koselig ❤️ Har siste uka begynt å kjenne på det jeg tror er kynnere, mest på tur eller på jobb. Hadde en natt her med masse av disse, det var ikke noe særlig 😬 Det er vel ganske naturlig med kynnere når jeg tross alt har kommet helt til uke 32+5. Ikke så lenge til vi får møte lille jenta vår nå 🥰 Jeg har gått opp 16 kg, så her blir det nok 20kg++ før baby blir født ja 🙈 Har allerede kjøpt kjole til jul, men satser på at den fortsatt passer da 😂 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tenkte plutselig på deg igjen, og vil bare ønske deg god jul❤️ Du blir nok kjolefin med den struttende babymagen i morgen🤰🎄 

Nå har du kanskje hatt siste dag på jobb, eller så nærmer det seg? Håper du får en god siste ventetid💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...