Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, bondekone skrev:

Så bra med fire egg! Krysser fingrene for et gullegg!

🤞😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ååh krysser fingrene for at det går veien med et av de fire eggene 😍🤞 

Ja 🤞🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Håper virkelig dette er 4 lykkeegg 💛 Spent på å stikke innom her i morgen og håper på gode nyheter 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avbrutt forsøk her, ingen overlevde til innsett 😭 Er utrolig skuffet, klarer ikke se noe positivt på fremtiden akkurat nå. Skal få høre videre plan imorgen. Hun som ringte med beskjeden idag sa jeg ikke måtte miste motet, men det er jamen ikke lett. 

Det var 3 av 4 som var egg, og bare ett ble befruktet. Idag hadde det ikke delt seg som normalt. Burde de gjort ICIS istedet for vanlig IFV når bare ett ble befruktet tro.. 

Endret av Dovendyr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mist motet nei, men det er lov å være skikkelig skuffet i dag. Og så lages det en ny plan i morgen❤️ Jeg har troen på at det ordner seg, selv om veien blir lengre enn man håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei søren altså, så utrolig kjipt! Har de sagt nor om hva de tror grunnen er til så dårlig respond på medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei 🙁😢 Så utrolig kjedelig... Håper de kommer med en god plan i morgen. Stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irisiri skrev:

Ikke mist motet nei, men det er lov å være skikkelig skuffet i dag. Og så lages det en ny plan i morgen❤️ Jeg har troen på at det ordner seg, selv om veien blir lengre enn man håpet.

Takk for støttende ord ❤️

1 time siden, bondekone skrev:

Nei søren altså, så utrolig kjipt! Har de sagt nor om hva de tror grunnen er til så dårlig respond på medisiner?

Ja, må si det var en tung beskjed å få 😩 Jeg har spurt 3 leger på forskjellige kontroller jeg har vært på, men de sier bare at de ikke vet grunnen 🤷‍♀️ Jeg kommer nok til å spørre igjen imorgen også. Tror også jeg kommer til å foreslå nye blodprøver hvis de ikke foreslår det selv. 

41 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Neei 🙁😢 Så utrolig kjedelig... Håper de kommer med en god plan i morgen. Stor klem ❤️

Takk for klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God klem her også 🌼 virkelig, virkelig kjipt etter stimuleringer. 

Min opplevelse er at st olavs er sykt a4 på sånt som at alle prøver har blitt tatt "riktig" mtp tidspunkt og forhold. Skjønner de godt, de forvalter en del offentlige penger så skjønner at de vil optimalisere. 

De forklarte også til oss at typisk blir 50% ish befruktet og 50% av de igjen lever på dag 5. 

Har selv følt litt på det at de er tilbakeholden til å si noe spesifikt om akkurat hvorfor, men håper i morgen blir en god samtale likevel ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Neutral90 skrev:

God klem her også 🌼 virkelig, virkelig kjipt etter stimuleringer. 

Min opplevelse er at st olavs er sykt a4 på sånt som at alle prøver har blitt tatt "riktig" mtp tidspunkt og forhold. Skjønner de godt, de forvalter en del offentlige penger så skjønner at de vil optimalisere. 

De forklarte også til oss at typisk blir 50% ish befruktet og 50% av de igjen lever på dag 5. 

Har selv følt litt på det at de er tilbakeholden til å si noe spesifikt om akkurat hvorfor, men håper i morgen blir en god samtale likevel ❤️ 

Takk for klem 🥰

Jeg tror de vil være interessert i nye blodprøver, ettersom prøvene jeg tok sist ble tatt i perioden jeg ikke hadde mens. Kanskje FSH er skyhøy, men at det ikke kom frem på de andre prøvene som ikke ble tatt i starten av en syklus? Jeg vet ikke om det er mulig å ha høy FSH og normal AMH f.eks engang, kan veldig lite om dette.

Det er nok sant det du sier, så helt unormalt er det nok ikke at 1 av 3 ble befruktet og at den ene falt fra. Derfor er det enda viktigere at man får ut et litt større antall egg, man må rett og slett ha noen flere å gå på..

Det håper jeg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD18

Snakket med en hyggelig lege igår, og de skulle iallefall ikke gi meg opp! Noe jeg av en eller annen grunn fryktet. Det blir en lengre tids pause fra IVF, men vi skulle planlegge så vi rekker et forsøk før sommeren. 

Planen nå er å ta nye blodprøver på blødningsdag 2 (hva hvis den kommer på helg??) og starte på trisekvens etter prøvene er tatt. Trisekvens skal jeg gå på i 2-3 mnd, alt ettersom hvor fort mensen kommer etter det avbrutt forsøket. Jeg skulle ringe de for å planlegge neste forsøk når jeg begynte på brett 2 med trisekvens. 

Jeg finner veldig lite om trisekvens på nett, virker ikke som det er mye brukt ved IVF. Det brukes ved plager i overgangsalderen.. Prøver også å søke på engelsk, men er litt usikker på hva jeg skla søke etter for det kommer ikke opp noen ting. 

Jeg sitter allerede og vurderer om jeg kan gå og få en second opinion, sommeren er jo en evighet frem i tid 😩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trisekvens? Hva er det? Østrogen? Sa de noe om hva de tror er grunnen til så få egg? 

Det er lov med second opinion, medicus gjør det helt gratis blant annet 👍skjønner det føles lenge ut å vente 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, skjønner godt at det føles lenge å vente 🙁 Er jo absolutt lov med en second opinion 👍🏼 
 

(trisekvens er østrogen ja @Neutral90 :) ) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Neutral90 skrev:

Trisekvens? Hva er det? Østrogen? Sa de noe om hva de tror er grunnen til så få egg? 

Det er lov med second opinion, medicus gjør det helt gratis blant annet 👍skjønner det føles lenge ut å vente 😣

Østrogen som @Patriotpaula sa, ja 👍 Dette er fjerde lege som sier det er rart at det er så få egg og at de ikke VET hvorfor 🙄 Derfor skjønner jeg veldig godt at de vil ta nye blodprøver for å se om de kan avdekke noe som ikke har blitt fanget opp tidligere. Hvorfor jeg skal settes på østrogentilskudd i mange måneder hvis de ikke har noen anelse om hva det er, det synes jeg er rart og virker bare helt tilfeldig. Hvordan ordner man seg second opinion da? Ringer til St Olav og får kopi av journal og tar med på time til Medicus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

CD11

Jeg måtte ta en pause fra forumet for å få et annet fokus enn baby og prøving. Det har vært veldig godt å ikke tenke på dette 24/7. Jeg har unngått temaet så godt som mulig, det eneste som ikke er til å unngå er bilder som blir sendt av venninners babyer. Noen dager har det vært fryktelig sårt, men jeg føler ikke jeg kan be de om å la være heller.  

Jeg begynte jo som nevnt tidligere på trisekvens, men har sluttet på disse og begynt på noe som heter Dostinex. Dette er for å få lavere nivåer av hormonet prolaktin. Dette hormonet har ifølge legen steget såpass mye at de tror det er årsaken til dårlig respons på medisinene forrige runde. Jeg skal gå på Dostinex i 4-6 uker før nye blodprøver tas og forhåpentligvis så blir dette mer normalisert. Jeg synes det er litt rart at det ikke skal undersøkes mer for hvorfor jeg har for mye prolaktin, for det vil vel bare stige på nytt når jeg slutter med medisinen? Lite informasjon å finne om dette på nett. Årsakene til forhøyet prolaktin er hypofysesvulst (som jeg har blitt sjekket for før) og lavt stoffskifte. I tillegg kan stress og spiseforstyrrelser gi forhøyede nivåer. 

Håper vi får gjennomført et forsøk før sommeren, det føles så meningsløst å prøve på egenhånd... 

Endret av Dovendyr1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er fint å høre fra deg igjen. Skjønner at du trengte forumpause når ting ser ut til å ta tid. Krysser alt for forsøk før sommeren❤️ Og vit at jeg tenker og heier fra sidelinjen. Det blir deres tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det av og til er helt nødvendig med en forumpause. Men godt med et livstegn fra deg igjen også ❤️ Håper det blir et forsøk for sommeren, kjedelig når det føles meningsløst å prøve på egenhånd... Du har mange som heier på deg her inne 🙏🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full forståelse for ditt behov om pause 🌸 så bra de forhåpentligvis har et svar på den dårlige responsen 💕 håper det gjør at neste forsøk gir bedre avkastning 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Irisiri skrev:

Det er fint å høre fra deg igjen. Skjønner at du trengte forumpause når ting ser ut til å ta tid. Krysser alt for forsøk før sommeren❤️ Og vit at jeg tenker og heier fra sidelinjen. Det blir deres tur!

 

13 timer siden, Patriotpaula skrev:

Skjønner at det av og til er helt nødvendig med en forumpause. Men godt med et livstegn fra deg igjen også ❤️ Håper det blir et forsøk for sommeren, kjedelig når det føles meningsløst å prøve på egenhånd... Du har mange som heier på deg her inne 🙏🥰

 

11 timer siden, Neutral90 skrev:

Full forståelse for ditt behov om pause 🌸 så bra de forhåpentligvis har et svar på den dårlige responsen 💕 håper det gjør at neste forsøk gir bedre avkastning 🤞

 

Så snille dere er 💕 Godt å tenke på at man har sin egen lille heiagjeng 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...