Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

CD2 og satt min første sprøyte med Gonal F idag, i tillegg til Menopur som jeg har prøvd tidligere. Kjente ingenting av Gonal F, så det var ingenting å grue seg til!  

Ellers er det utrolig hvor mye man tenker på i denne prosessen, og jeg er så redd for å gjøre noe galt slik at jeg kludrer til forsøket. F.eks dette med oppstart på blødningsdag 2! Også lurer jeg veldig på om jeg må ta med meg hele hetteglasset med Menopur når jeg må ta sprøyten de dagene jeg ikke er hjemme på tidspunkt for medisinene, eller om jeg kan trekke opp på forhånd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

CD2 og satt min første sprøyte med Gonal F idag, i tillegg til Menopur som jeg har prøvd tidligere. Kjente ingenting av Gonal F, så det var ingenting å grue seg til!  

Ellers er det utrolig hvor mye man tenker på i denne prosessen, og jeg er så redd for å gjøre noe galt slik at jeg kludrer til forsøket. F.eks dette med oppstart på blødningsdag 2! Også lurer jeg veldig på om jeg må ta med meg hele hetteglasset med Menopur når jeg må ta sprøyten de dagene jeg ikke er hjemme på tidspunkt for medisinene, eller om jeg kan trekke opp på forhånd? 

Jeg spurte, og fikk tips om at det var best å ta med hetteglasset, fordi det er lettere å knuse sprøyta eller at spissen knekker eller noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD7 og ulkontroll idag. Bare 2 follikler med god størrelse og mange små. Fikk på nytt høre at de hadde forventet mer for en på min alder og amh 😔 Økte dosen Menopur idag til 225 og begynte med Fyremadel i tillegg. Gonal F som før. Ny UL på fredag, men legen visste ikke om de andre folliklene kom etter eller ikke. Uttak blir det uansett denne runden, uansett om vi får bare 2. Er lei meg og forstår ikke hva som er galt med meg 😔 Hvorfor så lite egg som modnes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Dovendyr1 skrev:

CD7 og ulkontroll idag. Bare 2 follikler med god størrelse og mange små. Fikk på nytt høre at de hadde forventet mer for en på min alder og amh 😔 Økte dosen Menopur idag til 225 og begynte med Fyremadel i tillegg. Gonal F som før. Ny UL på fredag, men legen visste ikke om de andre folliklene kom etter eller ikke. Uttak blir det uansett denne runden, uansett om vi får bare 2. Er lei meg og forstår ikke hva som er galt med meg 😔 Hvorfor så lite egg som modnes? 

God klem ❤️ det høres så rart ut mtp på eggreserven din osv. Håper en lege finner ut av det! Det er ikke så høye doser medisin du har vært på, så håper at å øke menopur gjør susen :) 

En positiv historie; jeg har alltid fått flere egg ut på egguttak enn hva de har talt på ul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Dovendyr1 skrev:

CD7 og ulkontroll idag. Bare 2 follikler med god størrelse og mange små. Fikk på nytt høre at de hadde forventet mer for en på min alder og amh 😔 Økte dosen Menopur idag til 225 og begynte med Fyremadel i tillegg. Gonal F som før. Ny UL på fredag, men legen visste ikke om de andre folliklene kom etter eller ikke. Uttak blir det uansett denne runden, uansett om vi får bare 2. Er lei meg og forstår ikke hva som er galt med meg 😔 Hvorfor så lite egg som modnes? 

Vil bare trøste litt❤️ jeg følte også på det da det var kun 5 egg som modnet. Å bare være 30 og så få egg. 5 er flere enn 2, jeg mener ikke å undergrave deg. Var satt på maks dose menopur og måtte gå en uke ekstra på det fordi det ikke hadde effekt nok. Hadde ett dominerende egg, resten hang litt etter. 
 

Det som jeg fikk høre av privatgyn etterpå er at det er bra med dominerende egg. Det er den/disse som ville sluppet ved en naturlig el. Så tenk på at disse to eggene er de beste eggene❤️ Det ene av disse er vel litt større enn det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, snehvit88 skrev:

Vil bare trøste litt❤️ jeg følte også på det da det var kun 5 egg som modnet. Å bare være 30 og så få egg. 5 er flere enn 2, jeg mener ikke å undergrave deg. Var satt på maks dose menopur og måtte gå en uke ekstra på det fordi det ikke hadde effekt nok. Hadde ett dominerende egg, resten hang litt etter. 
 

Det som jeg fikk høre av privatgyn etterpå er at det er bra med dominerende egg. Det er den/disse som ville sluppet ved en naturlig el. Så tenk på at disse to eggene er de beste eggene❤️ Det ene av disse er vel litt større enn det andre?

Takk 💕 Jeg forstår at du ikke mener det, godt å høre andres erfaring. Fikk du noen forklaring på hvorfor det var færre egg enn forventet hos deg og hvorfor du måte opp i så høye doser? Jeg spurte ikke om størrelsene på eggene denne gangen, bare at to var større og at det var mange små. Sist så var det ett stort egg, så en liten forbedring er det jo. Skal prøve å tenke på det 😊 Det er ikke så lett å ha en positiv innstilling for tiden og nå merker jeg at medisinene og/eller prosessen virkelig gjør noe med humøret.. 

3 timer siden, Neutral90 skrev:

God klem ❤️ det høres så rart ut mtp på eggreserven din osv. Håper en lege finner ut av det! Det er ikke så høye doser medisin du har vært på, så håper at å øke menopur gjør susen :) 

En positiv historie; jeg har alltid fått flere egg ut på egguttak enn hva de har talt på ul. 

Takk 💕 Føler ikke de egentlig forsøker å finne en forklaring på det eller noe sånt, men jeg kommer til å spørre igjen på fredag hva som kan være grunnen hvis det fortsatt er bare 2 follikler..  Åh, håper det er tilfelle hos meg også at de får ut flere egg enn de talte på UL! En positiv overraskelse hadde vært fint 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Takk 💕 Jeg forstår at du ikke mener det, godt å høre andres erfaring. Fikk du noen forklaring på hvorfor det var færre egg enn forventet hos deg og hvorfor du måte opp i så høye doser? Jeg spurte ikke om størrelsene på eggene denne gangen, bare at to var større og at det var mange små. Sist så var det ett stort egg, så en liten forbedring er det jo. Skal prøve å tenke på det 😊 Det er ikke så lett å ha en positiv innstilling for tiden og nå merker jeg at medisinene og/eller prosessen virkelig gjør noe med humøret.. 

Hos meg tilsvarte folliklene det de forventet av min AMH. AMH på 5 og 5 modne egg. Og hvorfor jeg gikk på maksdose menopur vet jeg ikke. De så vel på blodprøver at eggene ikke var så følsomme kanskje🤔 
Har du høy AMH?
 

Det er en fæl prosess å gå igjennom. Men forhåpentligvis resulterer det i en fin presang😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, snehvit88 skrev:

Hos meg tilsvarte folliklene det de forventet av min AMH. AMH på 5 og 5 modne egg. Og hvorfor jeg gikk på maksdose menopur vet jeg ikke. De så vel på blodprøver at eggene ikke var så følsomme kanskje🤔 
Har du høy AMH?
 

Det er en fæl prosess å gå igjennom. Men forhåpentligvis resulterer det i en fin presang😘

Min AMH er 25 🤷‍♀️ Det er verdt det til slutt, når man får premien i armene 💕 Men akkurat føles det håpløst og som en utrolig lang, strevsom vei dit.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD11

Ultralyd idag og det var 2 follikler på  rundt 19 (husker ikke helt) på venstre side og 1 på høyre side på rundt 16. Mulig den på høyre side kunne komme etter, men mest sannsynlig ikke. Satte siste dose menopur og gonal f idag, skal ta Ovitrelle imorgen kveld. Blir uttak mandag og innsett torsdag hvis de finner noen egg og de overlever til torsdag.. Jeg har ikke veldig høye forhåpninger og er egentlig ganske lei meg. Synes den siste lille uka har vært pyton og det har vært vanskelig å fungere på jobben. Verre skal vel bare bli 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Lykke til i morgen! Håper på gode egg ut 🥚🥚🥚🥚

Tusen takk 😘 Jeg er så nervøs og spent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14, dpo0 kan det vel kalles.

Uttak overstått og morfinrusen har gått ut 😅 Uttaket gikk over all forventing. Jeg hadde minimalt med smerter. Det som gjorde mest vondt var lokalbedøvelsen, og det var bare noen korte, sviende stikk. På siste ultralyd før uttak, så var det snakk om 2 store folikler, muligens en tredje follikkel som kunne komme etter. Det ble hentet ut 4 egg!! De neste dagene frem mot innsett kommer til å føles lange og svært nervepirrende. Kommer til å sjekke telefonen konstant. Så lenge sykehuset IKKE ringer oss, så blir det innsett på torsdag ✌️

Synes forresten det var forferdelig flaut å være så rusa på medisinene jeg hadde fått skrevet ut. Følte helsepersonellet så rart på meg, tror jeg reagerte kraftig. Snøvlet, snakket sakte og alle bevegelser var treige 🤣 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå så herlig å lese at du fikk en god fangst 😍😍 jeg har tenkt på deg i dag og håpet på det beste 🎉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Neutral90 skrev:

Åå så herlig å lese at du fikk en god fangst 😍😍 jeg har tenkt på deg i dag og håpet på det beste 🎉

Så koselig at du har tenkt på meg! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått uttak med bedre fangst enn forventet! Krysser fingrene for et vellykket innsett også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, prøverpåny skrev:

Gratulerer med vel overstått uttak med bedre fangst enn forventet! Krysser fingrene for et vellykket innsett også 😊

Takk 😊 Håper dagene går fortere enn jeg tror! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Irisiri skrev:

Masse lykke sendes din vei for dagene som kommer! Måtte gullegget være blant de fire🤞

Takk !😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...