Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

CD198 - jeg blir helt matt 😬🤭😪 Du må få hjelp til å bryte syklusen så du får en blødning og kan starte på nytt! Provera eller  primolut eller noe sånt. Hvorfor er det ingen som gir deg resept på det? 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Patriotpaula skrev:

CD198 - jeg blir helt matt 😬🤭😪 Du må få hjelp til å bryte syklusen så du får en blødning og kan starte på nytt! Provera eller  primolut eller noe sånt. Hvorfor er det ingen som gir deg resept på det? 😬 

Fordi jeg måtte ta blodprøver først, og de viste forhøyede verdier av prolaktin. Derfor måtte jeg ta blodprøver på nytt for å sjekke om det er reelt at jeg har for mye prolaktin, venter fortsatt på svar på siste prøven. Det vil kanskje ikke fungere med Provera o.l eller at det kræsjer på noe vis hvis jeg har forhøyede verdier pga hypofysesvulst (godartet) ? Jeg aner ikke altså 🤔 Sitter bare og gjetter egentlig, men har på følelsen at jeg får svar om at verdiene er normale eller at de bare er så lettgradig forhøyet at det ikke er snakk om svulst. Har visst blitt frøken positiv siste dagene til tross for at jeg nærmer meg CD200 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fertility friend sluttet å vise meg hvilken CD det er etter CD 199. Nå er det bare blankt..

Venter fortsatt på svar på siste blodprøve, er så lei av å ikke ha en syklus nå 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, det er så på tide at du får gode nyheter! Vurderer du å ringe og spørre etter svarene? Hadde vært dumt å måtte vente over ferien...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg som nesten gråt på nesen da jeg skjønte at jeg kom til å få ca 50 dagers syklus. Og du har over 200 dager 😱🙄🙁 Håper på en snarlig løsning 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ringte på fredag. Gynekologen hadde fri, men skulle ringe meg opp i løpet av denne uka. Så får bare smøre meg med mer tålmodighet.. 

 

Føler kroppen min prøver å ha en syklus. Jeg hadde noen "våte" dager (😂) med betydelig høyere sexlyst, og nå har jeg tørket opp, ømme brystvorter og føler meg mer irritabel. Tror ikke jeg har eggløsning, men hormonene hos meg vil jo svinge hit og dit tenker jeg? Begynte å tempe igjen, men så gikk måleren min i stykker etter 2 dager 🤔 Tenkte å bestille den fra babyplan nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt såre brystvorter! Har hatt det et par sykluser før også, dagene før mensen. Så håper mensen faktisk kommer. En del av meg håper selvfølgelig at jeg er gravid! Skal ta en test på lørdag, da er det ca 14 dager siden jeg hadde vått CF, så hvis jeg mot alle odds har hatt eggløsning så var det da tenker jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra her! Nå er jo uka snart over, har du hørt fra gynekologen?

Veldig spennende med testing i morgen, får bare håpe🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyn ringte like før stengetid og sa at hun ikke har fått svarene på siste prøve :vetikke: Veldig irriterende at henvisende lege ikke får kopi av svarene som annen spesialist rekvirerte! Ringer sykehuset eventuelt fastlege over helgen. Synes uansett endokrinolog burde gitt meg svaret nå? Er det ikke minst 2 uker siden jeg tok prøven da? 

Måtte ta en graviditetstest igår. Ble så nysgjerrig! Brystvortene er rett og slett vonde, har masse kviser, oppblåst og litt kvalm. Følte også jeg hadde mye bedre luktesans :icon_lol: Denne testen var ikke noe annet enn negativ. Dette må jo være dagene rett før mensen med disse symptomene! Minus luktesansen som sikkert var innbilning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok som planlagt, en test igår. Den var veldig negativ. Sto lenge og studerte den i forskjellig lys og vinkler 😅 Så da ble det vin til middagen med venner, og enda mer vin utover kvelden. Jeg tenker at hvis jeg hadde vært gravid med disse symptomene, ville en test slått ut nå?  Håper håper håper at jeg får mensen snart 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Tok som planlagt, en test igår. Den var veldig negativ. Sto lenge og studerte den i forskjellig lys og vinkler 😅 Så da ble det vin til middagen med venner, og enda mer vin utover kvelden. Jeg tenker at hvis jeg hadde vært gravid med disse symptomene, ville en test slått ut nå?  Håper håper håper at jeg får mensen snart 🤞

Så synd testen var negativ. Men godt du fikk kost deg med venner og vin. Om du så skulle være gravid, så er det virkelig ikke farlig med et par glass før positiv test. Jeg tenker hvertfall at det er grenser for hvor lenge man skal unngå alkohol bare fordi kanskje. Ikke fordi alkohol er så viktig, men fordi det er godt og hyggelig. Så kos deg med god samvittighet! 

Og jeg krysser fingrene med deg🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Irisiri skrev:

Så synd testen var negativ. Men godt du fikk kost deg med venner og vin. Om du så skulle være gravid, så er det virkelig ikke farlig med et par glass før positiv test. Jeg tenker hvertfall at det er grenser for hvor lenge man skal unngå alkohol bare fordi kanskje. Ikke fordi alkohol er så viktig, men fordi det er godt og hyggelig. Så kos deg med god samvittighet! 

Og jeg krysser fingrene med deg🤞

Takk 😊 Det ble en del glass utover kvelden, men er nok helt sikkert ikke gravid. Som du sier, så er det en grense for hvor lenge man skal holde seg vekk fra ting man vanligvis koser seg med. Må jo fortsatt nyte livet når man prøver og bli gravid også 🍷👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kommet hjem etter en liten ferietur og jeg hadde håpet på en pakke i postkassen, men den hadde ikke kommet. Jeg har bestilt meg Vitex fra Danmark. Har lest mye positivt om denne, og den er også nevnt ved forhøyede nivåer av prolaktin. Jeg ringte ikke og etterspurte prøvesvarene da vi var på ferie 🙄 Orket ikke sitte i telefonkø eller komme til automatisk svarer med beskjed om å bli ringt opp igjen. Da hadde jeg gått rundt og stresset, sjekket mobilen hele tiden. 

Har troen på at Vitex vil kunne hjelpe meg til å få igang syklus iallefall! Jeg har ikke lest noe særlig negativt om denne, det er såklart noen som ikke fikk effekt. Det er også noen som sier at syklus ble klusset til, men dette er ikke jeg redd for ettersom at jeg ikke har en syklus. 

Den siste uken har jeg begynt å drikke grapefruktjuice! Vet ikke om dette fungerer i det hele tatt, men skader ikke. Dette skal hjelpe på eggløsningsslim, men da må man såklart ha eggløsning 😅 Jeg synes ikke det smaker godt i det hele tatt, så når jeg forhåpentligvis får tilbake syklus, kan jeg drikke et glass juice i dagene rundt en evt eggløsning. Frem til da, skal jeg prøve å drikke et glass hver eneste dag 🙈

Endret av Dovendyr1
La til noe om grapefrukt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg endelig gjennom og fikk pratet med sykepleier på sykehuset angående blodprøvene. Jeg blir så irritert over at man som pasient må passe på og til tider mase på sykehuset for at det skal skje fremgang! Det er nok mange som ikke har ressurser til dette.

Det hadde iallefall kommet svar på prøvene, prolaktin er fortsatt forhøyet. Jeg har fått time i slutten av september... Jeg hadde virkelig håpet at verdien hadde normalisert seg. Jeg kommer uansett til å begynne med Vitex når denne dukker opp i posten. Har lest mer, og ser ut til at denne fungerer kjempebra på forhøyet prolaktin! Kommer visst an på årsaken, men det verste som kan skje er at ingenting skjer hos meg. Krysser alt jeg har for at årsaken ikke er en godartet svulst, en del ekle bivirkninger på medisinene som brukes 😩 Jeg kan ikke vente helt til september på svar 😭😭😭😭😭

Endret av Dovendyr1
Fikk time på mobilen rett etter samtalen, redigerte inn ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjedelig at det ikke ble de svarene du håpet på og time så seint 😔 Hva skjer på den timen i september? 

Jeg har også kjøpt vitex fordi jeg også har lest mye bra om det når man har ustabil syklus. Jeg hadde heller ikke hatt noen syklus hvis ikke det var for at jeg fikk ta Provera og letrozol. Jeg har ikke klart å finne ut om jeg kan kombinere vitex med hormoner. Har avventer siden det kanskje skaper mer kluss. For noen uker siden fikk jeg tlf fra gyn om at blodprøven etter letrozol viste at jeg sannsynligvis ikke hadde hatt el den mnd. Etter noen dager tok jeg en pille med vitex for da tenkte jeg at mensen heller ikke kom av seg selv og at jeg like gjerne kunne prøve det fremover. Men så kom mensen en eller to dager etterpå. Det må jo ha vært tilfeldig siden jeg kun tok en pille 😅

Heier på deg og håper du får noen positive svar snart ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Så kjedelig at det ikke ble de svarene du håpet på og time så seint 😔 Hva skjer på den timen i september? 

Jeg har også kjøpt vitex fordi jeg også har lest mye bra om det når man har ustabil syklus. Jeg hadde heller ikke hatt noen syklus hvis ikke det var for at jeg fikk ta Provera og letrozol. Jeg har ikke klart å finne ut om jeg kan kombinere vitex med hormoner. Har avventer siden det kanskje skaper mer kluss. For noen uker siden fikk jeg tlf fra gyn om at blodprøven etter letrozol viste at jeg sannsynligvis ikke hadde hatt el den mnd. Etter noen dager tok jeg en pille med vitex for da tenkte jeg at mensen heller ikke kom av seg selv og at jeg like gjerne kunne prøve det fremover. Men så kom mensen en eller to dager etterpå. Det må jo ha vært tilfeldig siden jeg kun tok en pille 😅

Heier på deg og håper du får noen positive svar snart ❤

Jeg vet ikke hva som skjer på timen i september. Jeg vet bare at det er time hos en endokrinolog og at timen er etter jeg har vært på MR av hypofysen. Jeg vil iallefall få svar på MR, men hva mer vet jeg ikke.. 

Jeg har nok ikke villet kombinere vitex og Provera/letrozol. Man skal være forsiktig å blande naturmedisin og vanlig medisin, da det både kan øke og senke effekten av medikamentet. Sier ikke at det kommer til å skje med vitex og f.eks letrozol, men uten å vite sikkert, så ville jeg unngått det 😊 Tar du dobbel dose letrozol? 

Redd for at Vitex har blitt tatt i tollen, over en uke siden jeg bestilte 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg vet ikke hva som skjer på timen i september. Jeg vet bare at det er time hos en endokrinolog og at timen er etter jeg har vært på MR av hypofysen. Jeg vil iallefall få svar på MR, men hva mer vet jeg ikke.. 

Jeg har nok ikke villet kombinere vitex og Provera/letrozol. Man skal være forsiktig å blande naturmedisin og vanlig medisin, da det både kan øke og senke effekten av medikamentet. Sier ikke at det kommer til å skje med vitex og f.eks letrozol, men uten å vite sikkert, så ville jeg unngått det 😊 Tar du dobbel dose letrozol? 

Redd for at Vitex har blitt tatt i tollen, over en uke siden jeg bestilte 😩

Nei, du har nok rett i at det ikke er lurt å kombinere. Spent på å følge med på hvilken effekt du får av vitex 😊 mine kom frem uten problemer, men jeg husker ikke hvor lang tid det tok. Dukker nok opp snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Nei, du har nok rett i at det ikke er lurt å kombinere. Spent på å følge med på hvilken effekt du får av vitex 😊 mine kom frem uten problemer, men jeg husker ikke hvor lang tid det tok. Dukker nok opp snart 🤞

En og en halv uke siden jeg bestilte, så det ble nok stoppet i tollen. Det er jo klassifisert som et legemiddel. Jeg har forsøkt å bestille en gang til nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...