Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Dovendyr1 skrev:

CD 112 og idag har jeg hatt en forferdelig følelse av at jeg aldri kan få biologiske barn. Jeg er HELT sikker på at jeg ikke kan bli gravid. Vet jo selvfølgelig at jeg ikke kan vite dette, men følelsen er vanskelig å riste av seg.. 

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg har ikke hatt mensen siden desember i fjor og har kjent på denne følelsen omtrent siden vi startet prøvingen. Er lett og fordype seg i negative tanker. Jeg gikk til privat gynekolog før ett år var gått for utredning for undersøkelse. Var fint å bli undersøkt skikkelig og gjøre noe konkret i stedet for bare og se det ann. Heldigvis finnes det masse hjelp å få uansett hva som skulle være årsak til dine lange sykluser😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Irisiri, ja har time om et par måneder. Synes ikke det er så lenge egentlig, jeg er jo så opptatt om dagene med andre ting. Men når disse tankene om at jeg vil være evig barnløs dukker opp, da føles det lenge. Jeg har tenkt at jeg bare skulle ordnet meg privat time, slik som @Lavterskel og funnet ut av dette, men har slått fra meg tanken et par ganger nå.

Prosjekt vektøkning går ikke såå bra, men takk som spør! Veide meg på morgenen idag, og står på stedet hvil på den laveste vekta jeg har hatt siden ungdomsskolen :vetikke: Prøver å se det positive i det. Jeg har begynt å trene styrke, så det vil si at jeg faktisk har spist mer enn tidligere, hvis ikke ville vekta ha gått ned ytterligere. Trodde dog at jeg hadde spist MYE den siste tiden..

Endret av Dovendyr1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2019 den 22.55, Mrs Robinson skrev:

😕 vil nok tro at følelsen kommer pga ustabile sykluser.. 

 

På 5.4.2019 den 6.37, snehvit88 skrev:

Det var jo en fryktelig lang syklus😔 Kjenner igjen den følelsen av å aldri kunne få egne barn, den er skremmende. Den lettet gjerne når mensen kom. Ettersom åra gikk med oss ble jegvsikrere og sikrere på at det aldri kom til å gå. Nå kommer det en i september hvis alt går bra.

Rart hvordan man hatet mensen før, men nå vil man ha den fordi det faktisk er et tegn på at kroppen fungerer på et vis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2019 den 8.47, Lavterskel skrev:

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg har ikke hatt mensen siden desember i fjor og har kjent på denne følelsen omtrent siden vi startet prøvingen. Er lett og fordype seg i negative tanker. Jeg gikk til privat gynekolog før ett år var gått for utredning for undersøkelse. Var fint å bli undersøkt skikkelig og gjøre noe konkret i stedet for bare og se det ann. Heldigvis finnes det masse hjelp å få uansett hva som skulle være årsak til dine lange sykluser😊 

Syklusen din var/er jo like på bærtur som min! Det er altfor lett å fordype seg i negative tanker, men får meg ikke til å gjøre noe med det (som å bestille privat gyn) :vetikke:Som du sier, så finnes det masse hjelp å få. Tenk om det feiler meg noe som ikke kan gjøres noe med eller at de ikke finner ut hva det er, og likevel så kan vi ikke få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Syklusen din var/er jo like på bærtur som min! Det er altfor lett å fordype seg i negative tanker, men får meg ikke til å gjøre noe med det (som å bestille privat gyn) :vetikke:Som du sier, så finnes det masse hjelp å få. Tenk om det feiler meg noe som ikke kan gjøres noe med eller at de ikke finner ut hva det er, og likevel så kan vi ikke få barn?

Ja, syklus helt på bærtur, eller egentlig ingen syklus i det hele tatt. Hvis du har gått på p-piller i mange år tar det såklart tid før syklusen stabiliserer seg, men for noen gjør den ikke det. Feks hvis man har PCO. Ved blodprøver, test AMH verdi og innvendig ultralyd kan man påvise dette. Kanskje har du også en form for PCO. Uren hud og manglende mensen/eggløsning kan være symptomer. 

Bra du har time i juni hos gynekolog uansett om du ikke gjør noe privat før den tid. Det finnes helt sikkert ikke noe som feiler deg som du ikke eventielt kan får hjelp med. Jeg angret ikke på at jeg gikk privat for utredning, angret nesten bare på at jeg ikke dro tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2019 den 12.08, Lavterskel skrev:

Ja, syklus helt på bærtur, eller egentlig ingen syklus i det hele tatt. Hvis du har gått på p-piller i mange år tar det såklart tid før syklusen stabiliserer seg, men for noen gjør den ikke det. Feks hvis man har PCO. Ved blodprøver, test AMH verdi og innvendig ultralyd kan man påvise dette. Kanskje har du også en form for PCO. Uren hud og manglende mensen/eggløsning kan være symptomer. 

Bra du har time i juni hos gynekolog uansett om du ikke gjør noe privat før den tid. Det finnes helt sikkert ikke noe som feiler deg som du ikke eventielt kan får hjelp med. Jeg angret ikke på at jeg gikk privat for utredning, angret nesten bare på at jeg ikke dro tidligere. 

Du fikk hjelp og det fungerte kjempebra, så det gir håp for meg også! Som du sier, det er helt sikkert ikke noe galt med meg som det ikke kan gjøres noe med. Men innimellom får man sånne tanker som egentlig ikke er rasjonelle og som man egentlig ikke har noen grunn til å ha . 

Endret av Dovendyr1
Måtte legge til et ekstra "ikke"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Helt utrolig at jeg bare kan si at vi er i PP2. CD135 idag og dette skulle vel vært omtrent PP5 ved normal syklus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 138

Er det bare jeg som velger å vente på time hos offentlig gynekolog? Har dere andre prøvere tatt saken i egen hender og dratt til privat gynekolog pga ventetiden? Skulle dratt til privat gynekolog for 100 dager siden, nå er den offentlige timen så nære at jeg like så godt kan vente på den. 

Det som er så rart, er at samboer ikke er bekymret i det hele tatt! Han er så avslappa til hele greia. Nesten så jeg begynner å lure på om han ikke er så gira, men det er bare den teite hjernen min igjen. Han sier jo at hvis det viser seg at vi ikke får det til helt av oss selv, så får vi hjelp og da ordner det seg. Merkes hvem som er den positive og hvem som er pessimisten i forholdet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

CD 138

Er det bare jeg som velger å vente på time hos offentlig gynekolog? Har dere andre prøvere tatt saken i egen hender og dratt til privat gynekolog pga ventetiden? Skulle dratt til privat gynekolog for 100 dager siden, nå er den offentlige timen så nære at jeg like så godt kan vente på den. 

Det som er så rart, er at samboer ikke er bekymret i det hele tatt! Han er så avslappa til hele greia. Nesten så jeg begynner å lure på om han ikke er så gira, men det er bare den teite hjernen min igjen. Han sier jo at hvis det viser seg at vi ikke får det til helt av oss selv, så får vi hjelp og da ordner det seg. Merkes hvem som er den positive og hvem som er pessimisten i forholdet :roll:

Akkurat sånn er forholdet vårt også. Han har hele tiden vært så avslappet på at dette skal vi få til. Vi trenger nok en sånn motvekt. Yin & yang. Hvor lenge er det til time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, snehvit88 skrev:

Akkurat sånn er forholdet vårt også. Han har hele tiden vært så avslappet på at dette skal vi få til. Vi trenger nok en sånn motvekt. Yin & yang. Hvor lenge er det til time?

Jeg trenger en slik motvekt, så er veldig glad for at jeg og min partner er så forskjellige :hjerter_rundt: Du hadde kanskje blitt gale snehvit i prøvetiden uten en slik type mann som du heldigvis har? 

Timen er i starten av juni, så er en måned til med venting bare. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg trenger en slik motvekt, så er veldig glad for at jeg og min partner er så forskjellige :hjerter_rundt: Du hadde kanskje blitt gale snehvit i prøvetiden uten en slik type mann som du heldigvis har? 

Timen er i starten av juni, så er en måned til med venting bare. 

 

Hadde blitt helt sprø.

Juni er ikke lenge til. Men forstår du er utålmodig! Skulle helst vært der i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Det som er så rart, er at samboer ikke er bekymret i det hele tatt! Han er så avslappa til hele greia. Nesten så jeg begynner å lure på om han ikke er så gira, men det er bare den teite hjernen min igjen.» 

Dette kunne ha stått i min dagbok også 😅 Du er ikke alene om å føle det sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 143

Nå føler jeg det har skjedd en liten endring i kroppen min. Jeg synes brystvortene har vært litt sensitive siste par dagene, jeg har vært oppblåst og idag hadde jeg skikkelig glatt, vannete utflod. Det har jo vært helt tørt i flere måneder! Er det lov å håpe på at kroppen iallefall prøver på et eller annet? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig ut som kroppen prøver seg på en eggløsning🤓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD143? 😭😱😱 Får du ingenting snart for å avslutte denne syklusen? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 17.32, Patriotpaula skrev:

CD143? 😭😱😱 Får du ingenting snart for å avslutte denne syklusen? 🙈

Har ingen jeg kan få noe av 😔🙈😅 

Venter (utålmodig) på time hos gynekolog som er om ca 4 uker! Har forøvrig kommet til CD 151 🙄 Håper gynekologen gir meg noe for å sette igang mensen/få eggløsning, hun kommer vel garantert til å gi meg noe? Og jeg rekker vel å begynne på et eller annet før de sikkert har sommerstengt? 

Er litt fraværende for tiden, både med skriving og lesing. Prøver å ikke tenke så mye på baby og graviditet frem mot timen, blir så fort trist og stresset for hva som er galt med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Har ingen jeg kan få noe av 😔🙈😅 

Venter (utålmodig) på time hos gynekolog som er om ca 4 uker! Har forøvrig kommet til CD 151 🙄 Håper gynekologen gir meg noe for å sette igang mensen/få eggløsning, hun kommer vel garantert til å gi meg noe? Og jeg rekker vel å begynne på et eller annet før de sikkert har sommerstengt? 

Er litt fraværende for tiden, både med skriving og lesing. Prøver å ikke tenke så mye på baby og graviditet frem mot timen, blir så fort trist og stresset for hva som er galt med meg. 

Hvorfor kan ikke feks fastlegen din gi deg resept på primolut? 🧐

CD151 😱😱 Sykt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Hvorfor kan ikke feks fastlegen din gi deg resept på primolut? 🧐

CD151 😱😱 Sykt!! 

Det lurer jeg og på! Man får jo primolut bare man skal på ferie og vil unngå menstruasjon, det er ikke akkurat det verste å gi ut uten videre utredning. Man skal ikke ta det hvis det er fare for at man er/blir gravid, men er vel heller tvilsomt at du får spontan eggløsning denne syklusen..

Heldigvis er ikke fire uker såå lenge mtp. hvor lenge du allerede har ventet, men synes virkelig du fortjener noe hjelp nå altså 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Patriotpaula skrev:

Hvorfor kan ikke feks fastlegen din gi deg resept på primolut? 🧐

CD151 😱😱 Sykt!! 

 

13 timer siden, Irisiri skrev:

Det lurer jeg og på! Man får jo primolut bare man skal på ferie og vil unngå menstruasjon, det er ikke akkurat det verste å gi ut uten videre utredning. Man skal ikke ta det hvis det er fare for at man er/blir gravid, men er vel heller tvilsomt at du får spontan eggløsning denne syklusen..

Heldigvis er ikke fire uker såå lenge mtp. hvor lenge du allerede har ventet, men synes virkelig du fortjener noe hjelp nå altså 🤔

Primolut sier dere? Kunne jeg fått den av fastlege uten noen form for undersøkelser altså?  Vanligvis fornøyd med legen min, men når jeg tok opp dette, så synes jeg ikke legen var spesielt grundig. Fikk ikke et eneste spørsmål, bare kort beskjed om at det er vanlig med ustabil syklus etter pilleslutt.. Så jeg tenker at jeg venter til jeg skal til gynekolog, det er så kort tid til. Og gynekologen er tross alt ekspert 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forståelse for at det ikke frister å gå til en lege som ikke tar deg helt på alvor.. Håper gynekologen tar tak i sakene om 4 uker! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...