Gå til innhold

Prøve på vår første!


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bestilt meg legetime for noen andre greier, men har lyst til å ta opp med legen at det ikke virker som om jeg har stabil syklus. Har timen om en måned, da er det 7 måneder siden jeg sluttet på hormonprevensjon. Vil legen bare synes jeg er teit som kommer så tidlig etter pilleslutt for å klage? Det er jo ikke det at vi har prøvd i 7 måneder, men at jeg mest sannsynlig ikke har eggløsning.. Jeg synes 7 måneder uten eggløsning er mye, det er vel ikke helt bra for kroppen da det tyder på en eller annen form for hormonforstyrrelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes absolutt du skal ta det opp med legen! Når man har helt åpenbare grunner til at man ikke blir gravid, så har det lite hensikt å vente noen måneder til. Nå har du jo latt kroppen prøve å ordne opp etter pilleslutt en stund, uten hell. Jeg tror ikke legen synes det er teit å ta det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 14.00, Irisiri skrev:

Jeg synes absolutt du skal ta det opp med legen! Når man har helt åpenbare grunner til at man ikke blir gravid, så har det lite hensikt å vente noen måneder til. Nå har du jo latt kroppen prøve å ordne opp etter pilleslutt en stund, uten hell. Jeg tror ikke legen synes det er teit å ta det opp.

Takk! Du har rett i det at det ikke er noe vits i å vente når det er åpenbare grunner til at det ikke går.. Og det verste legen kan si til meg er jo egentlig bare at dette er normalt, la det gå noen måneder til så skal du se at det mest sannsynlig har gått seg til. Så ja, jeg må bare ta det opp med han.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, snehvit88 skrev:

Hei😊 Vil gjerne følge med deg! 

Legen finner garantert på noe lurt😉😘

Hei, så hyggelig! 😀

Ja, er spent på hva legen kommer til å si! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet til CD 40, hvor lang kommer denne syklusen til å bli? 

De siste dagene har tanker om at jeg ikke kan bli gravid poppet opp flere ganger daglig. Kanskje har jeg aldri kunnet få barn? Kanskje har jeg ødelagt for meg selv som ung og dum? Kanskje ødelegger jeg for meg selv akkurat nå? Hvorfor har jeg ikke eggløsning? :sur: 

Jeg tenker ofte på hvor ærlig jeg skal skrive i denne dagboka, jeg har noen "hemmeligheter" som jeg er usikker på om jeg skal dele. Jeg er ikke redd for at mennesker over nettet skal dømme meg, kritisere meg eller bli for godt kjent med meg. Jeg er redd for å skrive så mye at noen kjenner meg igjen. Hvis man skriver ned sine innerste tanker, redsler og detaljer om hva som skjer i kroppen, så har iallefall ikke jeg lyst til at en kollega eller en venn skal lese det og forstå at det er meg. Det skal vel litt til før akkurat min venn, kollega, familiemedlem, eller bekjent leser akkurat min dagbok her inne på KG og gjenkjenner meg kanskje.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Nå har jeg kommet til CD 40, hvor lang kommer denne syklusen til å bli? 

De siste dagene har tanker om at jeg ikke kan bli gravid poppet opp flere ganger daglig. Kanskje har jeg aldri kunnet få barn? Kanskje har jeg ødelagt for meg selv som ung og dum? Kanskje ødelegger jeg for meg selv akkurat nå? Hvorfor har jeg ikke eggløsning? :sur: 

Jeg tenker ofte på hvor ærlig jeg skal skrive i denne dagboka, jeg har noen "hemmeligheter" som jeg er usikker på om jeg skal dele. Jeg er ikke redd for at mennesker over nettet skal dømme meg, kritisere meg eller bli for godt kjent med meg. Jeg er redd for å skrive så mye at noen kjenner meg igjen. Hvis man skriver ned sine innerste tanker, redsler og detaljer om hva som skjer i kroppen, så har iallefall ikke jeg lyst til at en kollega eller en venn skal lese det og forstå at det er meg. Det skal vel litt til før akkurat min venn, kollega, familiemedlem, eller bekjent leser akkurat min dagbok her inne på KG og gjenkjenner meg kanskje.. 

Jeg har faktisk kjent igjen en kollega via en dagbok her inne. Jeg har aldri sagt noe om det, og tror ikke det er vanlig å 'konfrontere'folk med dagbøkene sine, heldigvis. Vi som leser her inne gjør jo ikke det i håp om å finne kjentfolk, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å dra på den legetimen og nevne det du skriver her. Er jo kjedelig om du skal vente hvis det faktisk er noe som kan fikses på.. Har hatt samme tanke rundt det å være åpen i dagboken, og tanken om å bli gjenkjent av de som kjenner meg har også slått meg flere ganger. Jeg syns du skal dele det du føler for, det er jo tross alt din dagbok 🙂 Jeg følger med!

Endret av hotfudge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 9.30, Takida skrev:

Jeg har faktisk kjent igjen en kollega via en dagbok her inne. Jeg har aldri sagt noe om det, og tror ikke det er vanlig å 'konfrontere'folk med dagbøkene sine, heldigvis. Vi som leser her inne gjør jo ikke det i håp om å finne kjentfolk, tror jeg.

Å, har du det? Sant det du sier. Hvis noen skulle kjenne meg igjen, så ville de sikkert aldri sagt til meg at de har lest dagboka mi på KG. Har ikke tenkt over det på den måten før du skrev dette til meg, så takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 22.53, hotfudge skrev:

Jeg anbefaler deg å dra på den legetimen og nevne det du skriver her. Er jo kjedelig om du skal vente hvis det faktisk er noe som kan fikses på.. Har hatt samme tanke rundt det å være åpen i dagboken, og tanken om å bli gjenkjent av de som kjenner meg har også slått meg flere ganger. Jeg syns du skal dele det du føler for, det er jo tross alt din dagbok 🙂 Jeg følger med!

Ja, jeg skal nevne det for legen. Håper virkelig det er noe som kan fikses på, men for tiden så går jeg rundt og tenker at jeg aldri kan få barn .. Noe som i grunnen er teit å tenke, for uansett om det er noe "galt" med meg, så finnes det mye forskjellig å prøve ut. Det er ikke sikkert det er noe galt i det hele tatt, bare kroppen som må omstille seg etter pilleslutt. Så når jeg tenker sånne tanker, blir jeg irritert på meg selv, for det finnes så mange par her inne som har slitt lenge, lenge, lenge.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 45 idag. På kvelden CD 40, begynte jeg å spotte. Spottet frem til CD 43. Jeg vil iallefall kalle det spotting, det var stort sett bare lyserosa på papiret når jeg tørka meg. Den ene dagen var det litt mer, så valgte å bruke menskopp hvis det plutselig skulle vise seg at det var mensen som kom. Jeg tåler truseinnlegg fryktelig dårlig, så håper ikke det blir mange sånne dager der man helst skulle brukt et truseinnlegg.. Jeg synes fortsatt det er knotete med menskopp. Mye styr for å få den på plass, og noen ganger for å ta den ut. Veldig behagelig når den først er på plass da! Har også noen truseinnlegg/bind i tøy, men de er helt grusomme å bruke :snurt: Hvis noen vet om TYNNE truseinnlegg i tøy, eller noe pustende matriale, så rop ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til våren. Vinteren er den verste årstiden for meg. Humøret og energinivået er ikke på topp gjennom vinteren. Det er mørkt hele tiden og jeg føler meg helt innestengt av all snøen og kulda. Ser ut som et dass når jeg går hjemme. Ullundertøy, ullsokker, joggebukse og varm genser. Huden min lider også av kulda og den tørre lufta. Føler meg ikke akkurat sexy :sexy:Samboeren min mener det ikke gjør noe hva slags klær jeg har på, han synes jeg er like fin uansett sier han :blush: Jeg synes fortsatt at man burde gjøre en innsats, og ikke se ut som et dass hver dag når man er hjemme. Jeg kunne fikse meg litt opp noen dager iallefall, det ville nok gjort noe med humøret og f.eks sexlysten, hvis jeg selv synes jeg ser OK ut. Men ikke akkurat idag da... :fnise: Idag vil jeg ha på alle lagene med varme klær og sitte under pleddet. Så kan jeg sitte her og tenke på skinnjakka mi, alle småskoene mine som jeg gleder meg til å bruke igjen, sola som varmer, grønt gress, hestehov og hvitveis :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 48 idag, eller er det CD 8? Begynner nesten å lure på om de 4 dagene med spotting var mensen? Men så lenge det bare er rosa på papiret av og på dag 1, 3 og 4 og bittelitt i menskoppen til sammen på 12 timer dag 2, så kan det vel ikke kalles mensen? Tempen var faktisk veldig lav CD40 med 35.96 og CD41 med 36,1. Men også temp 35,99 på dag 34, så er vel bare tilfeldig :vetikke:  Har slurvet en den med målingene i det siste, glemmer å måle med det samme jeg våkner av klokka flere ganger i uka. Har nok noe med at jeg ikke føler det er ikke er vits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 53.

Tok en test på lørdag ettersom at jeg skulle drikke vin. Negativ selvfølgelig. Hadde ikke trodd noe annet heller, men med en sånn syklus så tester jeg for å være 100 % sikker før jeg drikker alkohol. Jeg vet faktisk ikke hvordan det føles å sitte på dolokket, nervøs og håpefull mens man venter på testresultatet. Hver gang jeg tar test er jeg så bombesikker på hva resultatet blir, at jeg ikke engang føler skuffelse når det ikke er to streker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen lange sykluser, hjelpes. Nå får vel enten positiv test, EL eller i det minste mens dukke opp snart vel! Skal du til legen til uka eller er det senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Irisiri skrev:

For noen lange sykluser, hjelpes. Nå får vel enten positiv test, EL eller i det minste mens dukke opp snart vel! Skal du til legen til uka eller er det senere?

Ingen positiv test og ingen mens enda heller 🙄 Skal til legen til uka, ja. Blir spennende å høre hva han mener om dette syklustullet.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du fått vært hos legen? Når du går så lenge med ustabil syklus er det nok en god idé 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos legen, tatt noen blodprøver og tatt opp blant annet dette problemet med uregelmessig syklus. Legen kom med standardfrasen "det kan ta opptil et år før syklusen stabiliserer seg etter pilleslutt".. Jeg fortalte at syklusen ble bare verre og verre for hver gang og at det var 2 måneder siden sist nå, og ingen tegn til mensen. Ble henvist til gynekolog og fikk sms nesten med engang jeg kom hjem, med beskjed om time til gynekolog i Juni. I juni er det akkurat 1 år siden jeg sluttet på pillene, så det passer jo fint sånn sett.. Det er også mye som skjer i månedene før Juni, så jeg tror tiden kommer til å gå raskt. Likevel dukker det opp en tanke om jeg burde bestille meg time privat? Jeg føler så veldig på at det er noe galt! Men samtidig hadde det "passet" bedre å få en slik dårlig beskjed i juni, så kan jeg heller tvinge meg selv til å tenke positive tanker fremover nå og gjøre noen grep selv for bedre fertilitet. 

 

Rotete skrevet! Men det illustrerer veldig godt hvordan det er oppi topplokket mitt det meste av tiden, det er ikke rart jeg roter bort mobilen min hele tiden og finner rare ting i kjøleskapet :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fikk henvisning da, men det var jammen en stund frem i tid! Skjønner at det kan friste med en time privat. Jeg ville i alle fall vurdert det før juni hvis mensen ikke banker på! 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også ha vurdert en ekstra sjekk før juni om syklusen ikke bedrer seg. Håper jo at alt er i orden, men om man må sette i gang med medisiner/i verste fall ivf eller lignende, vil det plutselig ta mye lengre tid å bli gravid 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...