Gå til innhold

Hvorfor kjempet hun ikke for meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en date med ei dame forrige helg. Vi møttes på Tinder. Det var jeg som tok kontakt først og spurte om hun ville møte meg.

Daten var hyggelig og vi kom godt overens. Men jeg fikk ingen klem på slutten, noe jeg synes var litt merkelig.

Men så hører jeg ingenting fra henne før en uke senere, altså i dag. Hun skrev at hun synes det var hyggelig å møte meg. Jeg personlig føler at hun brukte for lang tid på å ta kontakt og mistet derfor interessen for henne. Derfor svarte jeg at jeg ikke følte noen gnist og derfor ikke ville gå videre. Det var hun helt enig i. 

Hvorfor tok hun ikke kontakt tidligere og hvorfor kjempet hun ikke for meg når jeg sa at jeg ikke følte en gnist? 

Anonymkode: 9a4e8...8e7

Hvorfor tok ikke du kontakt etter daten deres? Kanskje dere begge ventet på at den andre skulle ta kontakt først?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Neket skrev:

«Hei, var hyggelig å treffe deg sist helg» (sjekker farvannet for å se om det kommer en åoning til et nytt møte)

«Jeg kjenner ingen gnist!!!!»

«Er du helt sikker? Du kan ikke si det etter ett møte!!! Jeg synes du skal møte meg en gang til, så jeg får bevist hvor en catch jeg er!! Du kan få ligge med meg og, for å prøve varene! Jeg kommer med 100% fornøyd-garanti!!»

Var det noe sånt TS så for seg?

Tror du er inne på noe her altså.. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt folkens! Er det ingen som forstår konseptet kjempe her? Det vil si å kjempe for noe du vil ha og ikke gi opp når du møter motstand. 

Denne jenta tar kontakt etter én uke. Én uke! Hvorfor tar ikke hun ikke kontakt tidligere når hun er interessert? Hun var interessert fordi hun tok kontakt og sa hun hadde hatt det hyggelig. Når jeg da reagerer på det og hinter om at hun må jobbe hardere for å møte meg igjen, så er hun plutselig uinteressert? Hva skjer med det? Skulle jeg liksom tatt kontakt selv? Det gjorde jeg ikke fordi jeg ville teste om hun var interessert og tok kontakt først. Vi lever i 2018 og det er noe som heter likestilling. Det betyr at det ikke bare er menn som må ta initiativ.. !

Anonymkode: 9a4e8...8e7

Slike tester blir det bare krøll av. Hvordan vet du at ikke hun ville teste om du var interresert ved å vente med å ta kontakt igjen? Kanskje hun ville se om du bare var interresert i sex (hadde dere sex så er du ferdig med henne/hadde dere ikke sex så fikk du ikke det du ville-type test greier)?

Vi kan ikke vite hva hun har tenkt, og jeg synes ikke du skal plage henne med «Hei du, hvorfor kjemper du ikke for meg?», når begge sier at ingen følte noen gnist. Dere er jo så og si enige at det ikke er mere å hente der.

Har du veldig lyst å møte jenta igjen så kan du si til henne at dere kan prøve en gang til.

Reagerer også på at du synes det var rart du ikke fikk klem. Altså.. folk er da forskjellige. Jeg har ikke klemt folk etter første date.

Anonymkode: 490fd...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er like løk som han som klaget på at dama ikke hjalp til med oppvasken etter endt date.

Anonymkode: bcc59...90f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de fleste av oss har møtt den personen i døra.

Anonymkode: 2c949...63b

Sant det! Vi klager på folk som ikke tar hint, men har vel alle kjempet hakket for mye for en som åpenbart ikke har vært interessert :ler:

TS klarte nok bare ikke sjarmere denne kvinnen så mye at hun ikke klarte å styre seg for å gå over denne grensen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cuntzilla skrev:

Sant det! Vi klager på folk som ikke tar hint, men har vel alle kjempet hakket for mye for en som åpenbart ikke har vært interessert :ler:

TS klarte nok bare ikke sjarmere denne kvinnen så mye at hun ikke klarte å styre seg for å gå over denne grensen.

Mulig du da kan svare: Hva er denne "kjempingen" det hele tiden snakkes om her?

Anonymkode: d5f4e...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du da kan svare: Hva er denne "kjempingen" det hele tiden snakkes om her?

Anonymkode: d5f4e...03d

Tror Ts ser for ser at hun skulle trygle og be for en til date. Akkurat som mange gutter vil trygle og be hvis du sier nei til å gå på date eller til å ta en kjapp knull (gjerne uforpliktet), men uten døds- og voldtektstruslene.

Anonymkode: 490fd...a05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi damer kjemper bare for menn som viser interesse og som gir inntrykk av at de liker oss. Passive menn kan for min sin del bare seile sin egen sjø. 

Anonymkode: 740f1...236

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt folkens! Er det ingen som forstår konseptet kjempe her? Det vil si å kjempe for noe du vil ha og ikke gi opp når du møter motstand. 

Denne jenta tar kontakt etter én uke. Én uke! Hvorfor tar ikke hun ikke kontakt tidligere når hun er interessert? Hun var interessert fordi hun tok kontakt og sa hun hadde hatt det hyggelig. Når jeg da reagerer på det og hinter om at hun må jobbe hardere for å møte meg igjen, så er hun plutselig uinteressert? Hva skjer med det? Skulle jeg liksom tatt kontakt selv? Det gjorde jeg ikke fordi jeg ville teste om hun var interessert og tok kontakt først. Vi lever i 2018 og det er noe som heter likestilling. Det betyr at det ikke bare er menn som må ta initiativ.. !

Anonymkode: 9a4e8...8e7

Nei, menn MÅ ikke ta initiativ. Men de BØR. Til tross for likestilling finnes det biologiske forskjeller. Og for damer flest er ikke pågåenhet, risiko for avisning og maskulin føring noe som kommer naturlig.  Hvis du forventer å bli sjekket opp, så kommer du til å slite hardt når det gjelder å finne deg en DAME.

Anonymkode: 740f1...236

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du da kan svare: Hva er denne "kjempingen" det hele tiden snakkes om her?

Anonymkode: d5f4e...03d

Nei, man venter vel en ukes tid eller to og så tekster man i fylla og angrer dagen derpå. Det vanlige :ler:

Eller den menn ofte tar med at de vil være venner, så popper de opp på messenger og sier hei hva gjør denne jenta på og vil chatte og late som det er platonisk. Så avslår man det høflig eller kutter samtalen fort, så venter de en måned eller to før det plutselig popper opp et heisann på snap/sms/messenger igjen. Og sånn går no dagan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi damer kjemper bare for menn som viser interesse og som gir inntrykk av at de liker oss. Passive menn kan for min sin del bare seile sin egen sjø. 

Anonymkode: 740f1...236

Utdyp gjerne hva denne kjempingen går ut på. 

Anonymkode: d5f4e...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Nei, man venter vel en ukes tid eller to og så tekster man i fylla og angrer dagen derpå. Det vanlige :ler:

Eller den menn ofte tar med at de vil være venner, så popper de opp på messenger og sier hei hva gjør denne jenta på og vil chatte og late som det er platonisk. Så avslår man det høflig eller kutter samtalen fort, så venter de en måned eller to før det plutselig popper opp et heisann på snap/sms/messenger igjen. Og sånn går no dagan.

Svær kjemping altså😂

Anonymkode: d5f4e...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svær kjemping altså😂

Anonymkode: d5f4e...03d

Hehe ja, det begrenser seg litt når man bare har kontakt digitalt, man har ikke mange snedige triks å dra opp fra sekken da, det meste blir bare patetisk :ler:

Nettopp derfor det ikke er overraskende at folk ikke fortsetter å mase når en tinderdate takker nei. For det er det det er når den andre ikke er interessert, det er ikke en romantisk kamp for kjærligheten, bare patetisk mas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utdyp gjerne hva denne kjempingen går ut på. 

Anonymkode: d5f4e...03d

Sorry. Skal rette på det. De fleste av oss kjemper ikke for noen. Så det går bare ut på å gå videre... 🙂

Anonymkode: 740f1...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2018 den 23.27, Emblja skrev:

Kan godt tenkes hun likte deg, men var usikker og ville du skulle ta kontakt først. Når hun da ikke klarer å vente lenger tar hun kontakt og får avslag. Hun sier seg da enig fordi å gjøre noe annet ville blitt kleint og du har gitt beskjed om at du ikke er interessert..

Kanskje..

Kanskje. Det er rart å ta kontakt når du ikke er interessert. Og det er rart å plutselig ikke være interessert lenger når den andre parten avviser. Mistenker at hun ble litt fornærma. 

På 8.12.2018 den 23.35, viren skrev:

Selv om hun hadde vært interessert tok du livet av det hele ved å si at du ikke opplevde noen gnist. Da ville hun, interessert eller ikke, ikke ha noen grunn til å "kjempe" for noe som helst. Hvis du løy til henne og bare sa du ikke opplevde en gnist fordi du ville gjøre deg kostbar - so sorry mac, du bæsjet på leggen , she's gone.

Jeg vil ikke ha et kvinnfolk som er tafatt og gir opp når hun møter motstand. 

På 9.12.2018 den 10.05, AnonymBruker skrev:

Mange kvinner venter på at mannen tar kontakt og ledelsen... Det er nok derfor hun ventet såpass lenge + at hun sikkert dater/har kontakt med flere (det gjør alle på Tinder).

Nå tenkte hun på deg, og tok kontakt. Og så fikk hun en ganske kald avvisning, ikke rart hun ikke kjempet for deg. Du bør lære deg å slappe av litt og go-with-the-flow.....

 

Anonymkode: d94ab...a31

Helt feil at kvinnfolk ikke skal ta kontakt når de er interesserte. 

På 9.12.2018 den 12.00, Mysticgirl skrev:

Hun ventet vel på at du skulle ta kontakt, sende ei hyggelig mld om at du koste deg på daten eller noe? Hun, som deg, ventet på det samme. Hvorfor er det feil da? Du gjør jo det samme som henne? Du tok jo heller ikke kontakt? Og når hun da våger seg til å sende ei mld om at daten var hyggelig fordi hun ikke har fått noe mld fra deg, så svarer du med at hun tok kontakt for seint og at du da ikke er interessert mer? Da vil jo hun automatisk tenke at det uansett ikke er noe å hente hos deg og avslutte det hele. Jeg hadde styr unna deg som faen jeg også 😂

Jeg hadde egentlig forventet at hun tok kontakt innen 36 timer etter daten. Ikke lenger. 

På 9.12.2018 den 12.39, AnonymBruker skrev:

Hun tenkte vel at du ikke var interessert siden du ikke ha henne en klem på slutten av daten og heller ikke tok kontakt med henne. Det virker som hun var interessert siden hun tok kontakt med deg etter ei uke. Må virkelig ha svelget stoltheten sin der. Her er det du som har vært totalt initiativløs 

Anonymkode: e88d1...d5d

Det er helt vanlig å gi en klem etter en date. 

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alledager skrev du ikke selv til henne da? 

Anonymkode: fdafd...007

Fordi jeg ventet på henne. 

23 timer siden, Neket skrev:

«Hei, var hyggelig å treffe deg sist helg» (sjekker farvannet for å se om det kommer en åoning til et nytt møte)

«Jeg kjenner ingen gnist!!!!»

«Er du helt sikker? Du kan ikke si det etter ett møte!!! Jeg synes du skal møte meg en gang til, så jeg får bevist hvor en catch jeg er!! Du kan få ligge med meg og, for å prøve varene! Jeg kommer med 100% fornøyd-garanti!!»

Var det noe sånt TS så for seg?

Ja. 

23 timer siden, heipådegsann skrev:

Jeg ville aldri kjempet for en mann som sa han ikke var interessert i meg etter en date. Altså jeg kunne vært litt nysgjerrig og interessert i utgangspunktet selv, men i det øyeblikket han sier han ikke vil mer vil reaksjonen min være "okei, takk det var en hyggelig date! Da fortsetter jeg letingen etter noen som liker meg".

Å kjempe er noe jeg gjør for noen jeg kjenner godt og har sterke følelser for. Det har jeg ikke etter ett møte. Og selv da vil jeg i de fleste tilfeller akseptere et avslag. Kan jo ikke tvinge noen til å like meg.

Derfor ville jeg at hun skulle spørre om vi skulle møtes igjen. 

23 timer siden, Sola de skrev:

Hvorfor tok ikke du kontakt etter daten deres? Kanskje dere begge ventet på at den andre skulle ta kontakt først?

Det kan hende. 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi damer kjemper bare for menn som viser interesse og som gir inntrykk av at de liker oss. Passive menn kan for min sin del bare seile sin egen sjø. 

Anonymkode: 740f1...236

Jeg er ikke passiv heldigvis. 

Anonymkode: 9a4e8...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst da TS. Du sier jo i tråden din at du ikke tok kontakt med henne for at du ville "teste" henne. Og så blir du fornærma over at hun sier seg enig i å ikke treffes igjen når hun først tar kontakt? Det er jo du som driver med et sosialt spill her. Jeg er av typen som gir litt faen i normer ang dating, og kan være truende til å sende en melding rett etter daten er over om jeg føler at det er noe der, men mange er ikke slik. Selvfølgelig er det stas å føle at man er ettertraktet, det forstår jeg veldig godt, men er det ikke bedre å være ærlig? Hva ønsker du egentlig å oppnå med å oppføre deg slik? Jeg hadde reagert akkurat likt henne om jeg var i hennes sko her. Hvorfor skal man prøve å overtale noen til en date nr 2 når man blir avvist? 

Anonymkode: 75c5e...34f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje. Det er rart å ta kontakt når du ikke er interessert. Og det er rart å plutselig ikke være interessert lenger når den andre parten avviser. Mistenker at hun ble litt fornærma. 

Jeg vil ikke ha et kvinnfolk som er tafatt og gir opp når hun møter motstand. 

Helt feil at kvinnfolk ikke skal ta kontakt når de er interesserte. 

Jeg hadde egentlig forventet at hun tok kontakt innen 36 timer etter daten. Ikke lenger. 

Det er helt vanlig å gi en klem etter en date. 

Fordi jeg ventet på henne. 

Ja. 

Derfor ville jeg at hun skulle spørre om vi skulle møtes igjen. 

Det kan hende. 

Jeg er ikke passiv heldigvis. 

Anonymkode: 9a4e8...8e7

Makan så idiot du er TS. Fortsetter du slik vil ingen damer ha deg. Kos deg alene du :) 

Anonymkode: fdafd...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så er du et troll TS, eller så er du vanvittig dum. Sliter med å tro at noen kan tenke slik som deg

Anonymkode: fdafd...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enten så er du et troll TS, eller så er du vanvittig dum. Sliter med å tro at noen kan tenke slik som deg

Anonymkode: fdafd...007

Ganske sikker på at det er det første.

Anonymkode: de92a...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje. Det er rart å ta kontakt når du ikke er interessert. Og det er rart å plutselig ikke være interessert lenger når den andre parten avviser. Mistenker at hun ble litt fornærma. 

Ja , når du sier det på den på måten! Hvertfall når hun skrev det var hyggelig.
Men 
du da? Hvis det samme scenarioet var snudd, og det var du som fikk avslag ville du kjempet for henne? Og isåfall hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...