Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å ordne alle papirene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Etter mye styr, om og men så ser det ut som vi avlyser bryllupet og heller tar vielsen på kommunehuset. 

Vi ønsker da å få dette gjort så fort som mulig. Det jeg lurer på er hvor lang tid denne prosessen tar? Altså å ordne prøveattest etc

Anonymkode: 58e68...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk prøvingsattesten i posten 10 dager etter vi sendte papirene av gårde. Når den er på plass kan vielse bestilles :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi søkte om prøvingsattest elektronisk. Fikk svar sekunder etter at jeg trykket på send :) Da var så klart egenerklæring fra mannen og våre to vitner allerede fylt ut. Men hvis man gjør det elektronisk kan det altså gjøres på en dag! Fikk prøvingsattesten på mail som pdf umiddelbart etterpå :)

Anonymkode: 68455...ed5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi søkte om prøvingsattest elektronisk. Fikk svar sekunder etter at jeg trykket på send :) Da var så klart egenerklæring fra mannen og våre to vitner allerede fylt ut. Men hvis man gjør det elektronisk kan det altså gjøres på en dag! Fikk prøvingsattesten på mail som pdf umiddelbart etterpå :)

Anonymkode: 68455...ed5

Det var ikke mulig den gangen vi giftet oss, men så utrolig flott at det har blitt sånn nå. Fremtiden altså 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var en smule forvirrende at det  ikke var via Altinn man søkte om prøvingsattest, men via Skatteetaten. Vitnene brukte litt tid på å fylle ut. Så mener jeg det gikk et par uker kanskje, så kom det Prøvingsattest i Altinn. 🙂 Da har man 4 måneder på å holde bryllup! Attesten må sendes vigsler så fort som mulig. 

Endret av Stina9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tok ca 5 uker totalt hos oss. Sendte inn papirer til kommunen, så ca 3 ukers behandlingstid der, før de sendte papirer til vielses sted 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...