Gå til innhold

Hvilke søvnmedisiner tar dere?


Gjest Kjærlighetsbarn98

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Regner med legen min skrev ut Imovane til meg fordi hun mener det passer best til meg og min situasjon. Synes ikke smaken er grusom heller, bare rar.

Anonymkode: 03222...84a

Mulig. Men for de fleste leger så er Imovane, eller Zopiklon, det første de tenker på når de skriver ut innsovningstabletter. Det har mest med vanger å gjøre. Zolpidem, altså Stilnoct fungerer helt likt. Og da slipper man den smaken. 

Anonymkode: 8fa4b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zopiklone funker greit men virker ikke om en tar det for ofte.  Har også god effekt av 6 mg melantonin. Remeron blir jeg kjempeslapp av dagen etter.  Sobril virker ikke på meg. Føler meg helt lik, men har bare prøvd 10 mg da. 

Endret av Peonjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en stilnoct og to truxal fast når jeg legger meg. Har gjort det i mange år. Stilnoct er ute etter 4 timer men da virker ennå truxalen slik at jeg får mellom 5 og 6 timers søvn pr natt.

Anonymkode: 11d1d...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 mg quitapin (bipolar/søvn)

7,5 mg imovane eller 10 mg stilnoct 

Anonymkode: 9b0d9...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fungerer best for meg å skifte på ulike c-preparater for å unngå det du opplever nå: ingen virkning+tilvenning/høyere dose. Jeg holder meg på laveste dose, unngår å gå fast noe som helst, og bytter preparat når det virker dårlig.

Anonymkode: 0099d...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den beste sovemedisinen heter, tidlig opp, hardt arbeid hele dagen og dårlig samvittighet tor alt tiden ikke strakk til å få gjort, alt du glemte og at nå må du legge deg for å komme deg opp før hanen galer, enda en morgen. Den medisinen finnes ikke å få kjøpt noe sted i pille eller pulverform.

Anonymkode: 3e044...9a3

Tydelig at du ikke vet nok om søvnproblemer, selv om jeg er enig i at en må være i aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

300 mg quitapin (bipolar/søvn)

7,5 mg imovane eller 10 mg stilnoct 

Anonymkode: 9b0d9...eaf

Jeg fungerte også best (angående søvn) med 300 mg quetiapin, men fikk så utrolig ulvehunger og innimellom kramper/urolige bein at jeg måtte gå ned til 100 mg quetiapin. Sovner vanligvis lett, men våkner som regel etter 2 timer og da er jeg propell i hue igjen. Bruker innimellom 5 mg imovane også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, emilie123 skrev:

Jeg fungerte også best (angående søvn) med 300 mg quetiapin, men fikk så utrolig ulvehunger og innimellom kramper/urolige bein at jeg måtte gå ned til 100 mg quetiapin. Sovner vanligvis lett, men våkner som regel etter 2 timer og da er jeg propell i hue igjen. Bruker innimellom 5 mg imovane også

Jeg har ikke ulvehunger, men er livredd for å gå opp i vekt.. så vipper mellom å være undervektig/ normalvektig. så quitapin fungerer... men jeg liker ikke medisiner, så noen ganger ligger jeg våken flere dager/ uker... men da blir jeg dårligere psykisk igjen.. og legen blir oppgitt...

Anonymkode: 9b0d9...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke ulvehunger, men er livredd for å gå opp i vekt.. så vipper mellom å være undervektig/ normalvektig. så quitapin fungerer... men jeg liker ikke medisiner, så noen ganger ligger jeg våken flere dager/ uker... men da blir jeg dårligere psykisk igjen.. og legen blir oppgitt...

Anonymkode: 9b0d9...eaf

Ja, quetiapin virker godt på tankekjør og uro.  Er også lei alle medisinene, men uten de så blir jeg for dårlig....veldig dårlig.  Så for meg er medisinene et nødvendig onde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg har behov, men tar Zyrtec pga turnusjobbing noen ganger i året. Sovner stående etter trekvarter om jeg ikke er i seng til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...