Gå til innhold

Hvilke søvnmedisiner tar dere?


Gjest Kjærlighetsbarn98

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg har tidligere gått på melatonin, men den mistet effekt, så fikk jeg skrevet ut Seroquel. Denne fungerte greit i begynnelsen, men virkningen har begynt å dabbe av. Hvilke andre søvnmedisiner kan funke for innsovningsvansker som følge av urolighet/anspenthet/tankekjør?

Tar opptil 100mg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seroquel funker bra mot tankekjøret etc. (Tar1-2 tabl, kan ta opptil 3)

Om jeg tar fx 1/2-1 innsovning (Stillnoct) i tillegg, sovner jeg som bare det. Etter avtale med legen

Kommer an på min tilstand og hva jeg skal neste dag. Har jeg planer må jeg dempe litt på inntaket, men risken er da å ikke få sovne... valgets kvaler.. 🙄

Endret av Blackbird
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, Blackbird skrev:

Seroquel funker bra mot tankekjøret etc. (Tar1-2 tabl, kan ta opptil 3)

Om jeg tar fx 1/2-1 innsovning (Stillnoct) i tillegg, sovner jeg som bare det. Etter avtale med legen

Kommer an på min tilstand og hva jeg skal neste dag. Har jeg planer må jeg dempe litt på inntaket, men risken er da å ikke få sovne... valgets kvaler.. 🙄

Er ikke Stilnoct veldig sterkt? Er det vanedannende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke,opplever ikke den som sterk iallefall. All sånn medisin er vel vanedannende. Jeg er veldig forsiktig med medisiner, også nå som legen nærmest beordret meg så jeg får sove.

Må legge til at jeg ALDRI har hatt problemer med søvn tidligere. Kunne legge hodet på puta og sovne innen 1 minutt etter. Så det siste året har vært veldig rart, og særlig de siste ukene. Er på utprøvingsstadiet på medisiner da.

Endret av Blackbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel er det eneste som funker litt på meg og jeg har prøvd haugevis av medisiner. Selv om jeg er våken nå midt på natta da. Men jeg synes den er det beste for meg uansett. Men i tabletter da og ikke i depot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
4 minutter siden, Blackbird skrev:

Vet ikke,opplever ikke den som sterk iallefall. All sånn medisin er vel vanedannende. Jeg er veldig forsiktig med medisiner, også nå som legen nærmest beordret meg så jeg får sove.

Må legge til at jeg ALDRI har hatt problemer med søvn tidligere. Kunne legge hodet på puta og sovne innen 1 minutt etter. Så det siste året har vært veldig rart, og særlig de siste ukene. Er på utprøvingsstadiet på medisiner da.

Ja, jeg skjønner. Tror jeg også må prøve ulike alternativer kanskje. Har hatt søvnvansker siden jeg var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
4 minutter siden, Zaga skrev:

Seroquel er det eneste som funker litt på meg og jeg har prøvd haugevis av medisiner. Selv om jeg er våken nå midt på natta da. Men jeg synes den er det beste for meg uansett. Men i tabletter da og ikke i depot.

Så bra at du har funnet noe som hjelper for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker seroquel/quetiapin og stilnoct ved behov. Jeg kan også bruke ritalin som sovemedisin. 

Anonymkode: d6e05...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilnoct fungerer supert, men er svært vanedannende, så det ønsker jeg ikke å bruke lenger og det er legen enig i .

Prøvde Remeron. Sov godt på det, men ble helt zombie dagen etterpå og fikk en ulvehunger som var skummel, la på meg en god del. Fikk også mye merkelige drømmer, det er visstnok en vanlig bivirkning. 

Vallergan, sovnet av det også, men fikk også hangover. Orker ikke det.

Nå tar jeg Atarax. Det får jeg ikke hangover av. 

Anonymkode: 8fa4b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg også får skikkelig hangover av Vallergan. Derfor bruker jeg det så å si aldri, kommer nok aldri til å bruke det igjen nå som jeg har Imovane.

Imovane er jeg svært fornøyd med. Får dyp og sammenhengende søvn og rask innsovningstid. Men det er ikke noe man skal bruke ofte. Jeg fikk resept i juli (Imovane 5mg), og har brukt det tre ganger siden det. Bruker det kun når det er «krise». 

Får ikke hangover av Imovane engang. Eneste negative er at jeg får skikkelig metallsmak i munnen dagen etterpå, som er en vanlig bivirkning. Alt jeg spiser/drikker smaker liksom litt rart. Men det er verdt det. 

Anonymkode: 03222...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan legge til at jeg også får skikkelig hangover av Vallergan. Derfor bruker jeg det så å si aldri, kommer nok aldri til å bruke det igjen nå som jeg har Imovane.

Imovane er jeg svært fornøyd med. Får dyp og sammenhengende søvn og rask innsovningstid. Men det er ikke noe man skal bruke ofte. Jeg fikk resept i juli (Imovane 5mg), og har brukt det tre ganger siden det. Bruker det kun når det er «krise». 

Får ikke hangover av Imovane engang. Eneste negative er at jeg får skikkelig metallsmak i munnen dagen etterpå, som er en vanlig bivirkning. Alt jeg spiser/drikker smaker liksom litt rart. Men det er verdt det. 

Anonymkode: 03222...84a

Men om du bytter ut Imovanen med Stilnoct så slipper du den grusomme smaken. Det er noen som får den bivirkningen, jeg gjør også det. 

Anonymkode: 8fa4b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg har tidligere gått på melatonin, men den mistet effekt, så fikk jeg skrevet ut Seroquel. Denne fungerte greit i begynnelsen, men virkningen har begynt å dabbe av. Hvilke andre søvnmedisiner kan funke for innsovningsvansker som følge av urolighet/anspenthet/tankekjør?

Tar opptil 100mg nå. 

Den beste sovemedisinen heter, tidlig opp, hardt arbeid hele dagen og dårlig samvittighet tor alt tiden ikke strakk til å få gjort, alt du glemte og at nå må du legge deg for å komme deg opp før hanen galer, enda en morgen. Den medisinen finnes ikke å få kjøpt noe sted i pille eller pulverform.

Anonymkode: 3e044...9a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den beste sovemedisinen heter, tidlig opp, hardt arbeid hele dagen og dårlig samvittighet tor alt tiden ikke strakk til å få gjort, alt du glemte og at nå må du legge deg for å komme deg opp før hanen galer, enda en morgen. Den medisinen finnes ikke å få kjøpt noe sted i pille eller pulverform.

Anonymkode: 3e044...9a3

Prøvde den medisinen, virket ikke på meg.

 

Jeg bruker stilnoct i de periodene som er uutholdelige. :)

Anonymkode: 57e86...a49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vin funker fint, dog ikke for mye og ikke hver dag. 

Har prøvd ,1) seroquel som funker fint men tiltakslysten dagen derpå er liten, 2) valerina natt fungerte bare et par dager, 3) melatonin ingen virkning, 4) imovane der det å stå opp før lunsj faktisk var helt umulig selv om jeg virkelig ville, 5) valium og 6) sobril men det må brukes sjelden siden man lett øker toleransen på benzopreparater. Det er dessuten ikke bra for REM søvnen. 

I pilleform er seroquel best. 

Anonymkode: c6ede...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men om du bytter ut Imovanen med Stilnoct så slipper du den grusomme smaken. Det er noen som får den bivirkningen, jeg gjør også det. 

Anonymkode: 8fa4b...776

Regner med legen min skrev ut Imovane til meg fordi hun mener det passer best til meg og min situasjon. Synes ikke smaken er grusom heller, bare rar.

Anonymkode: 03222...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den beste sovemedisinen heter, tidlig opp, hardt arbeid hele dagen og dårlig samvittighet tor alt tiden ikke strakk til å få gjort, alt du glemte og at nå må du legge deg for å komme deg opp før hanen galer, enda en morgen. Den medisinen finnes ikke å få kjøpt noe sted i pille eller pulverform.

Anonymkode: 3e044...9a3

Jeg brukte å drive på slik i et par døgn i ett. Jeg syntes det gikk kjempefint, jeg hadde særdeles gode resultater, helt til jeg ble alvorlig kronisk fysisk syk. Søvnproblemet bør tas på alvor.

Anonymkode: 06f56...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan gi skikkelig hangover i starten, eller heletiden. Heldigvis klarte jeg å finne tilbake til søvnen med annen hjelp.

Dere bør heller løse søvnproblemet, mange i dag sliter med dette. Pga livet de lever rett og slett. Et lite tips bare: stå opp til samme tid hver dag, UANSETT! 🙂 Glem alt som heter alkohol.

Anonymkode: 100e9...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...