Gå til innhold

Jeg er så innmari avhengig av sukker. Hvordan kan jeg slutte????


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ta et valg. Vanskelig men ganske så enkelt. Vi må kvitte oss med alle belønningen hele tiden tenker jeg, siden det er en uting... Kos bør ikke kobles opp mot mat på den måten mange gjør. Mat er godt men forsøk å se på det som et drivstoff. Velg smart mat som kroppen fungerer best på, ta vare på kroppen å forstå at alt kan føles så mye bedre med jevnt blodsukker og næringsrik mat. Jeg får ingen sug etter "noe godt" når jeg spiser bra mat hele dagen i riktig mengde til riktig tid hver dag. Følger jeg ikke dette starter sulten og "suget etter noe digg.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg føler jeg kan gi deg litt erfaring på tema. Jeg har alltid vært normalvektig hele mitt liv før jeg PANG! Ble overvektig selv. Har alltid vært glad i sukker. Men når jeg da var 10 kg overvektig hadde jeg økt sukkerinntaket. Klarte ikke å stoppe. Så da tok jeg av meg 15 KG med Grethe Roede! Supert, ikkesant? Nei! Så gikk jeg dobbelt opp igjen og ente opp som omtrent 15 kg overvektig! Enda en runde på Grethe Roede og jeg tok av meg drøyt 30 kg igjen. Derav har jeg lagt litt på meg igjen, men er endelig relativt normalvektig:0) 

Likevel vil jeg anbefale Grethe Roede kurs. Men er det enkelt? Nei. En ting jeg lærte av tilsammen 3-4 Grethe Roede kurs var at det var verdt det! Men det måtte mye, mye øvelse til. 

Jeg var sukkeravhengig og jeg spiste store iskrembokser, skjokoladeplater HVER eneste dag. Er jeg sukkerfri nå? NEI! Jeg skal si deg jeg spiser fortsatt for mye sukker, men MYE mindre enn før. Alt er en øvelse og du må nok beregne deg noen år for å komme ut av overvekten. Prøve. Feile. Prøve igjen. Faile igjen! Så klare det til slutt.

Jeg har lært at når man først har kommet inn i overvekten er det nesten som en narkoman å slutte med narkotika. Det må gjøres med kontinuerlig trening, øvelse og mål! 

NB . Skulle egentlig stå Grete Roede.

Anonymkode: 3b521...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg føler jeg kan gi deg litt erfaring på tema. Jeg har alltid vært normalvektig hele mitt liv før jeg PANG! Ble overvektig selv. Har alltid vært glad i sukker. Men når jeg da var 10 kg overvektig hadde jeg økt sukkerinntaket. Klarte ikke å stoppe. Så da tok jeg av meg 15 KG med Grethe Roede! Supert, ikkesant? Nei! Så gikk jeg dobbelt opp igjen og ente opp som omtrent 15 kg overvektig! Enda en runde på Grethe Roede og jeg tok av meg drøyt 30 kg igjen. Derav har jeg lagt litt på meg igjen, men er endelig relativt normalvektig:0) 

Likevel vil jeg anbefale Grethe Roede kurs. Men er det enkelt? Nei. En ting jeg lærte av tilsammen 3-4 Grethe Roede kurs var at det var verdt det! Men det måtte mye, mye øvelse til. 

Jeg var sukkeravhengig og jeg spiste store iskrembokser, skjokoladeplater HVER eneste dag. Er jeg sukkerfri nå? NEI! Jeg skal si deg jeg spiser fortsatt for mye sukker, men MYE mindre enn før. Alt er en øvelse og du må nok beregne deg noen år for å komme ut av overvekten. Prøve. Feile. Prøve igjen. Faile igjen! Så klare det til slutt.

Jeg har lært at når man først har kommet inn i overvekten er det nesten som en narkoman å slutte med narkotika. Det må gjøres med kontinuerlig trening, øvelse og mål! 

NB . Skulle egentlig stå Grete Roede.

Anonymkode: 3b521...44b

Kalorirestriksjon fungerer ikke i lengden, og du legger på deg igjen + litt mer fordi forbrenningen senkes:

https://idmprogram.com/difference-calorie-restriction-fasting-fasting-27/

i tillegg resulterer karbohydrater i den anbefalte "sunne" kosten i hormonell ubalanse som påvirker sult&søtsug.

Ketogent ("lavkarbo") kosthold er det som faktisk hjelper. 

Anonymkode: 22987...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har hjulpet meg mest, og som jeg tror jeg fikk tips om her inne var å ta KROM-tabletter! Begynte med 2 piller, og deretter ned på 1... Fortsatt lyst på søtt, men ikke i like stor grad. Samt å holde stabilt blodsukker. Kunne spise opptil 2 hele sjokoladeplater om dagen, nå er jeg fornøyd med noen biter... Så selvom jeg ikke har klart å kutte det helt ut, så hjelper det veldig på mengden... Og det er jo det slanke-folka sier; man kan spise alt, men i moderate mengder :)

Andre ting som hjelper meg, er økologiske røde epler, av merket royal gala, gulerøtter/agurk/søtpotet i dip (bruk lett yoghurt naturell istedenfor rømme å blande dipen i), banan til frokost (og ved behov) og yoghurt (yoplait double 0%).. Alle disse tingene er søte og fjerner de verste sukkersugene, samt mer kalorivennlig enn å stappe i seg sjokolade/smågodt ;) 

Anonymkode: 5705d...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...