Gå til innhold

Straffen for mobilbruk mens du kjører blir verre, fra 1. januar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

dag får du 1700 kroner i bot for mobilbruk mens du kjører. Fra 1. januar blir straffen mye verre. Da får du to prikker i førerkortet

Hva er deres tanker? 

Synes dette er kjempe bra :) Skulle vært to prikker, men også en bot på rundt 5000kr. Kanskje disse farlige sjåførene lærer noe

Det er helt greit, farlig å fikle med telefonen når man kjører, få inn handsfree om man skal snakk i mobilen når man kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, abc123detvardet skrev:

Hvorfor bruker folk argumentet "det er ingen menneskerett..."?

Fordi det IKKE er en menneskerett

Anonymkode: 34812...bdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at folk tør. Det er like farlig som å fyllekjøre. 

Anonymkode: 1a8b1...4e9

Folk tør fordi de blir aldri tatt!

Her jeg bor, ser jeg mobil-kjørere hver eneste dag. 90% av de som kjører ser på mobilen. Jeg skulle så gjerne ha gjort noe for at de blir tatt. 5000kr er lommerusk for disse idiotene. En månedslønn eller årslønn burde det heller vært. Og hyppige kontroller.

De verste er foreldre som leverer ungene sine på skolen. 

En dag stod jeg og ventet på bussen og forbi meg var det en lastebil som kjørte vinglete i stor fart på motorveien. Han hadde den ene hånda på mobilen og fulgte halvveis med trafikken. 

Politiet hadde ikke tid til å følge opp. 

Anonymkode: 85654...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2018 den 15.31, Merricat skrev:

Jeg har kjøpt en liten bluetooth fjernkontroll til telefonen min som jeg har limt en magnet på så den kan festes på radioen min. Da kan jeg bytte sanger uten å ta øynene fra veien. Tror jeg betalte 40kr på ebay. 

Ååh, genialt! Har du fortsat linken eller søkeordet? 😄 😄 

Jeg har forresten telefonen hengende over skjermen i bilen, så det er ikke noe annerledes enn å skifte radiokanaler. Men denne fjernkontrollen kan kanskje holdes i hånden mens man holder rattet? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bring Me Back To Life - Extreme Music (Lyrics):

...This is what it's like when we collide
If this is how you bring me back to life

-I'm pumpin' blood, I'm runnin' dry
My heart's been beating overtime
To help this broken body live another night
Battle cry, is the damage done?
Who has lost and who has won?
Who will be there when my life's support is gone?

https://youtube/IztjWxOcouE

Det  ER  F a r l i g  !

( Hurtigfrigjøring: Norsk-utviklet metode for RASK frigjøring av fastklemte "Kunder" 👍 )

Ikke helt uvanlig att Hjertet rives løs fra Hovedpulsåra ved Høyenergi skader...

90 Km.t = 25 Meter, -  I Sekundet ..! 

https://www.metric-conversions.org/no/hastighet/kilometer-per-time-til-meter-per-sekund.htm

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Facts...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Tibbie skrev:

Ååh, genialt! Har du fortsat linken eller søkeordet? 😄 😄 

Jeg har forresten telefonen hengende over skjermen i bilen, så det er ikke noe annerledes enn å skifte radiokanaler. Men denne fjernkontrollen kan kanskje holdes i hånden mens man holder rattet? : )

Jeg er på telefonen så kan ikke poste linken, men her er søkeordet

 Bluetooth Media Button Remote Control Multimedia 

Det er den lille runde som kommer opp som viser den festet på rattet. Jeg kjøpte uten rattholderen. Det var mulig da jeg kjøpte den. Du kan helt sikkert finne den billigere om du søker litt. 

Den er så liten at jeg kan holde den i hånden, og jeg har små hender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/7/2018 at 7:34 PM, AnonymBruker said:

I dag får du 1700 kroner i bot for mobilbruk mens du kjører. Fra 1. januar blir straffen mye verre. Da får du to prikker i førerkortet

Hva er deres tanker? 

Synes dette er kjempe bra :) Skulle vært to prikker, men også en bot på rundt 5000kr. Kanskje disse farlige sjåførene lærer noe

Anonymkode: 7e110...22e

Veldig bra, måtte ifjor nappe tak i to unger for at de ikke skulle bli meid ned. I ett opplyst fotovergjengfelt!

Det var mørkt ute, men så at dama satt med nesa i mobilen som lyste opp ansiktet hennes. Hun enset ikke de to ungene (med blinkende refleks på), meg og to andre voksne som skulle gå over mot meg i det gangfeltet..og dette var ved busstasjon hvor det alltid er gående...

Endret av Lily_88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...