Gå til innhold

Straffen for mobilbruk mens du kjører blir verre, fra 1. januar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag får du 1700 kroner i bot for mobilbruk mens du kjører. Fra 1. januar blir straffen mye verre. Da får du to prikker i førerkortet

Hva er deres tanker? 

Synes dette er kjempe bra :) Skulle vært to prikker, men også en bot på rundt 5000kr. Kanskje disse farlige sjåførene lærer noe

Anonymkode: 7e110...22e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den værste straffen ville jo være å kjøre utenfor å ta et menneskeliv fordi en skulle bare svare JA på den smsen så....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at mange bilulykker med døden til følge kommer av mobilbruk mens man kjører så syns jeg den boten man får ikke er noe å grine over. Man er fullstendig klar over konsekvensene, å enda så velger folk å gjøre det. 

Anonymkode: 19de3...49e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at mange bilulykker med døden til følge kommer av mobilbruk mens man kjører så syns jeg den boten man får ikke er noe å grine over. Man er fullstendig klar over konsekvensene, å enda så velger folk å gjøre det. 

Anonymkode: 19de3...49e

Jeg blir så provosert og forbanna på idioter som sitter konstant på mobilen mens dem kjører

Anonymkode: 7e110...22e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle mistet førerkortet på livstid.... Det er ingen menneskerett å kunne kjøre bil, er du så dum og risikerer andres liv har du ingen rett til å kjøre bil

Anonymkode: ae525...fd0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de burde miste lappen for noen mnd hver gang jeg

Anonymkode: 1772e...d11

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk tør. Det er like farlig som å fyllekjøre. 

Anonymkode: 1a8b1...4e9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke likestilles med å snakke i tlf uten headset mens du kjører er det vel ok.

 

Råkjøring og kjøring under rus er fremdeles de to som står for faktiske dødsulykker for privatbil om jeg husker riktig?

 

Anonymkode: c1990...1d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skulle mistet førerkortet på livstid.... Det er ingen menneskerett å kunne kjøre bil, er du så dum og risikerer andres liv har du ingen rett til å kjøre bil

Anonymkode: ae525...fd0

Nå tar du hardt i. I følge naturloven, er det ingenting som er en menneskerett.

 

Greit nok at man skal få kjenne at det ikke var lurt, men alle gjør noe dumt spesielt i ung alder. Bor du på landet f eks, er du nogså avhengig av bil for å kunne jobbe, dra til lege osv. Spesielt i dag, hvor alt sentraliseres. Ikke alle har mulighet til å ta trikken eller bussen for å få ungen til legevakt.

Anonymkode: c1990...1d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen menneskerett å kunne kjøre bil

Hvorfor bruker folk argumentet "det er ingen menneskerett..."?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå tar du hardt i. I følge naturloven, er det ingenting som er en menneskerett.

 

Greit nok at man skal få kjenne at det ikke var lurt, men alle gjør noe dumt spesielt i ung alder. Bor du på landet f eks, er du nogså avhengig av bil for å kunne jobbe, dra til lege osv. Spesielt i dag, hvor alt sentraliseres. Ikke alle har mulighet til å ta trikken eller bussen for å få ungen til legevakt.

Anonymkode: c1990...1d8

Er du avhengig av bil burde du hvertfall tenke lenger enn å bruke mobilen mens du kjører, og potensielt drepe et menneske.

Anonymkode: ae525...fd0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tar du hardt i. I følge naturloven, er det ingenting som er en menneskerett.

 

Greit nok at man skal få kjenne at det ikke var lurt, men alle gjør noe dumt spesielt i ung alder. Bor du på landet f eks, er du nogså avhengig av bil for å kunne jobbe, dra til lege osv. Spesielt i dag, hvor alt sentraliseres. Ikke alle har mulighet til å ta trikken eller bussen for å få ungen til legevakt.

Anonymkode: c1990...1d8

Er du avhengig av bil, gjør du hva som helst for å beholde lappen. Endel av dette er å ikke bruke mobil mens man kjører. 

Nei, at man gjør dumme ting som ung, er ikke et argument for at straffen er for streng osv.. 

Anonymkode: 06bff...a7c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag får du 1700 kroner i bot for mobilbruk mens du kjører. Fra 1. januar blir straffen mye verre. Da får du to prikker i førerkortet

Hva er deres tanker? 

Synes dette er kjempe bra :) Skulle vært to prikker, men også en bot på rundt 5000kr. Kanskje disse farlige sjåførene lærer noe

Anonymkode: 7e110...22e

Helt greit at de skremmer med såpass høy straff, jeg skjønner bare ikke at det fremdeles er voksne mennesker som tror at å tekste på mobilen mens en kjører er greit. Jeg fatter bare ikke at det er mulig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du avhengig av bil, gjør du hva som helst for å beholde lappen. Endel av dette er å ikke bruke mobil mens man kjører. 

Nei, at man gjør dumme ting som ung, er ikke et argument for at straffen er for streng osv.. 

Anonymkode: 06bff...a7c

Det er ikke et argument for at straffen er for streng slik den er nå. Men det er faktisk ett argument, hvis du hadde mistet lappen i evig tid. Hallo, vi snakker om folk og folk er kjent for å gjøre feil. Det er til og med en del av livet.

 

Blir litt som å si at en som en gang la en kjøkkenkniv på bordet, mens en 1 åring var til stede. Ikke har rett til å bruke kniv resten av sitt liv.

Anonymkode: c1990...1d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det JEG synes er rart, er at mobilbruk er ekstremt fy-fy, og det er greit nok, MEN moderne biler begynner å likne en Boeing 737 med alle innstillingsmulighetene, samtidig skal alt være minimalistisk og knappeløst, i motsetning til 737-en. 

Det kommer ikke til å forundre meg at vi ser flere ulykker fordi en stakkars faen skulle sette varmeapparatet på en høyere temperatur, men krasja, fordi han må ta øya fra veien pga ingen gjenkjennelige knapper å røre på. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tatt en sjåfør på et vogntog nå, som så på film mens han kjørte. Han ble fotgjenger der og da.

Er glad det blir strengere for å bruke mobiltelefonen mens en kjører. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et argument for at straffen er for streng slik den er nå. Men det er faktisk ett argument, hvis du hadde mistet lappen i evig tid. Hallo, vi snakker om folk og folk er kjent for å gjøre feil. Det er til og med en del av livet.

 

Blir litt som å si at en som en gang la en kjøkkenkniv på bordet, mens en 1 åring var til stede. Ikke har rett til å bruke kniv resten av sitt liv.

Anonymkode: c1990...1d8

Ja ikke sant, vedkommende burde selvsagt få bruke kniv resten av sitt liv. Bare ikke få ha omsorg for barn resten av sitt liv. 

Anonymkode: 2a995...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...