Gå til innhold

Avvisning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"En bestemt måte" oppfattes som frekt nok av den som blir avvist. En vanlig reaksjon er "Så sur du er da!" I verste fall blir avvisningen sett som en provokasjon som må hevnes.

Jeg sier ikke det er galt av gutter å vise interesse, jeg sier bare at de må regne med avvisning også. Mange har problemer med å godta det, samme hvordan avvisningen fremføres.

Jenter blir også, i langt større grad enn gutter, utsatt for hele skalaen av overgrep; som regel begått av gutter og menn. Jenter blir da ofte kritisert - ikke minst av gutter og menn - for å ikke å ha vært tydelig nok i sin avvisning.

Mange jenter og kvinner har gjort flerfoldige dårlige erfaringer, og alt dette har ført til at flere er skarpe i sin avvisning.

 

Anonymkode: 98e30...44d

Enig. Jeg ignorerer, og kommer meg vekk. Kanskje ikke en fin måte, men effektiv. Har flere ganger opplevd at folk har fulgt etter meg hele veien hjem hvis jeg har pratet med dem litt, og selv etter jeg tydelig har sagt at jeg ikke er interessert og vil gå alene. Det er ekkelt!

Sier man at man ikke er interessert før en ev. samtale så er det tilsvar som "snerpete, prippen, bitch, eeh, jeg sa bare hei, ikke vær så godtroende osv"

Og noen ganger er jeg bare generelt frekk i fylla.

Skjønner det finnes mange flotte menn der ute, men det finnes mye rart også.

Anonymkode: 0510a...683

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes faktisk ut som meg.. Jeg er ikke noe overlegen person til vanlig, men byen er et sted jeg ikke liker å bli sjekket opp. Er bare på byen for å sosialisere meg med venninner og ikke være den kjedelige i gjengen. 

Det er mye henvendelser, ofte i raske komplimenter. Det er jo hyggelig, men mesteparten kommer fra menn med intensjoner jeg ikke er interessert i.

6 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Du går fram på feil måte.

Først må man skape en interesse, og så må man ikke være innpåsliten.

Hadde du gått forbi, smilt, fått øyenkontakt og sagt "for en fin frakk!" og gått videre hadde det vært bedre. Kanskje hadde du fått et smil, et takk, eller bare et overrasket blikk. Da er det bare å blunke lurt og gå vekk.

Da har du vist interesse og blitt lagt merke til. Kanskje skapt litt interesse. Og senere vil dere kanskje bumpe borti hverandre igjen og starte en samtale.

Man kan ikke gå bort til en jente, si "for en fin frakk!" Og stå der opp og ned, og forvente noe. Det er noe av det kleineste jeg vet, og fyren blir umiddelbart klassifisert som uaktuell. Svarer jeg takk da, blir jeg tvunget inn i en ubekvem, ufrivillig samtale, hvor jeg enten må være frekk, bli reddet av en venninne eller lyve om at jeg må på do for å slippe unna.

Vær kul. Ikke et slitsomt frimerke.

Kunne ikke sagt det bedre selv det fra personen over her, jeg ville ønsket å ta kontakt senere pga interesse. Også som skrevet lenger ned, ved at mannen står der opp og ned og forventer noe blir det klein, ubekvem samtale jeg blir tvunget inn i. Lyve seg vekk, bli reddet av venninne etc.. Prøv en ny strategi så skal du se det kanskje endres. Lykke til!

Anonymkode: 10586...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik er det da gjerne i Norge. Du går ikke bare bort til en fremmed og snakker. vi skal holde oss til de vi kjenner. Le høyt eller snakk med fremmede og du blir bare sett dumt på. 

Anonymkode: ee530...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her har ganske dårlige holdning mot menn. Skjerpings. Når du er på byen må man forvente at folk prøver seg og hvis å være uhøflig og ekkel er den mest effektive måten å komme seg vekk fra situasjonen er det fortsatt ikke en akseptabel måte å behandle folk på. Alle menn er ikke innpåslitne. Jeg kan ta et hint. Skal ikke mye til og det siste jeg er interessert i er å snakke med noen som ikke vil snakke med meg. Det blir feil å anta at alle menn er innpåslitne og ikke kan ta et hint og bruke det som unnskyldning til å behandle alle menn som prøver seg som dritt. Hun kunne for eksempel bare sagt «takk» eller noe og gått. Det hadde holdt i massevis. Jeg hadde skjønt at hun ikke ville snakke mer med meg. Så til deg som sa «ta hintet», jeg tok hintet. Det var brutalt tydelig hva hun syntes om meg. Ville du bare kommentere det for å gni det inn at jeg ble avvist? Avvist er overskriften på dette innlegget. Rart hvordan den kjipeste kommentaren til meg her er den med flest stemmer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2018 den 15.47, Kvinne87Rogaland skrev:

Du går fram på feil måte.

Først må man skape en interesse, og så må man ikke være innpåsliten.

Hadde du gått forbi, smilt, fått øyenkontakt og sagt "for en fin frakk!" og gått videre hadde det vært bedre. Kanskje hadde du fått et smil, et takk, eller bare et overrasket blikk. Da er det bare å blunke lurt og gå vekk.

Da har du vist interesse og blitt lagt merke til. Kanskje skapt litt interesse. Og senere vil dere kanskje bumpe borti hverandre igjen og starte en samtale.

Man kan ikke gå bort til en jente, si "for en fin frakk!" Og stå der opp og ned, og forvente noe. Det er noe av det kleineste jeg vet, og fyren blir umiddelbart klassifisert som uaktuell. Svarer jeg takk da, blir jeg tvunget inn i en ubekvem, ufrivillig samtale, hvor jeg enten må være frekk, bli reddet av en venninne eller lyve om at jeg må på do for å slippe unna.

Vær kul. Ikke et slitsomt frimerke.

Dette. Jeg takker alltid for kompliment, selv om det er de mest overfladiske komplimenter som bare spys ut for å få kontakt med kvinner. Etter å ha sagt "takk" står jeg bare og ser hvor mye fyren strever for å finne på noe annet å si. For dersom jeg ikke svarer med et oppfølgingsspørsmål eller introduksjon av meg selv, så er jeg faktisk ikke interessert. Jeg hater å være uhøflig, så jeg klarer ikke bare snu meg å gå, men jeg skulle ønske jeg hadde det i meg å bare overse folk som prater til meg. I stedet lider jeg meg gjennom verdens kleineste samtaler. Forrige gang jeg var på byen havnet jeg i denne samtalen:

Fremmed mann, 20 år eldre enn meg: "Det der var noen lekre negler!"

Jeg: "Takk."

Han: "Er de dine egne, eller sånne man setter på?"

Jeg: "De er mine egne."

Han: "Men de ser nesten litt sånn falske ut?"

Jeg: "Det kalles gellack, men de er fortsatt mine egne."

Han: "Ah..."

Jeg: "Du må ha en fin kveld videre."

Han: "..."

Jeg er ikke på byen for å snakke om negler, hår, sminke, klær eller sko. Jeg skjønner at menn tenker at komplimenter må gå på kvinners utseende, men det finnes SÅ mange andre måter å starte en samtale på. Ikke gå rett på å kommentere folks utseende.

Anonymkode: 7ba94...96a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/8/2018 at 3:49 PM, AnonymBruker said:

norske kvinner dømmer andre gutter, og de snakker stygt om alle - på utsiden virker dem veldig vellykket, men har ikke det bra inni seg fordi dem har ikke erfart å bli elsket.

Anonymkode: 38fe2...714

Dette forsto jeg ikke. Hva er det du prøver å si?

Anonymkode: f1731...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Norge....glem slikt i Norge. Å nærme seg noen på den måten i norge er litt kleint. 

Anonymkode: d4ba8...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forsto jeg ikke. Hva er det du prøver å si?

Anonymkode: f1731...d00

Kan du ikke lese?

Anonymkode: d4ba8...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/10/2018 at 2:36 PM, AnonymBruker said:

Kan du ikke lese?

Anonymkode: d4ba8...6b8

Jo?

Kanskje du kan forklare hva han vil frem til med innlegget sitt?

Anonymkode: f1731...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...