Gå til innhold

Avvisning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å få kontakt med en kvinne på et utested. Gikk opp til henne å sa «Du har så fin frakk» for å prøve å starte en samtale. Hun behandlet meg som luft. Sa ingenting. Hun bare så stygt på meg. Hun fikk meg til å føle meg liten og verdiløs. Det er ikke førse gang en kvinne har fått meg til å føle meg sånn. Jeg forstår ikke hvorfor hun behandlet meg på den måten. Hva gjorde jeg feil? Hvorfor synes flere kvinner at det er greit å behandle meg som dritt?

Anonymkode: 53c21...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Komplimenter er alltid hyggelig, men er du genuin når du sier det?
Eller er det bare forde dama er fin, så du finner noe annet med henne å kommentere?
Hvis du står i jakkekø, prøv heller  å si noe som "får håpe de finner riktig jakke nå" "hey, jakka de var skikkelig fin, skal vi bytte" Det er kleine kommentarer, men poenget er å få henne til å synes du virker morsom og hyggelig. Smil, det er superviktig, og smil med øynene. Vær selvsikker. 
Hvis dette skjer deg ofte at du føler det nedverdiget, kanskje du går for damer "utenfor din liga", det er en greie. Men når man blir kjent med en person så kan man komme innenfor. Det er der du må gå først. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et hint da. Hun likte deg ikke og ville ikke snakke med deg. 

Anonymkode: f0252...83c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde å få kontakt med en kvinne på et utested. Gikk opp til henne å sa «Du har så fin frakk» for å prøve å starte en samtale. Hun behandlet meg som luft. Sa ingenting. Hun bare så stygt på meg. Hun fikk meg til å føle meg liten og verdiløs. Det er ikke førse gang en kvinne har fått meg til å føle meg sånn. Jeg forstår ikke hvorfor hun behandlet meg på den måten. Hva gjorde jeg feil? Hvorfor synes flere kvinner at det er greit å behandle meg som dritt?

Anonymkode: 53c21...3c2

Kvinner i frakk er gjerne litt høye på seg selv.

Anonymkode: 35954...910

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde å få kontakt med en kvinne på et utested. Gikk opp til henne å sa «Du har så fin frakk» for å prøve å starte en samtale. Hun behandlet meg som luft. Sa ingenting. Hun bare så stygt på meg. Hun fikk meg til å føle meg liten og verdiløs. Det er ikke førse gang en kvinne har fått meg til å føle meg sånn. Jeg forstår ikke hvorfor hun behandlet meg på den måten. Hva gjorde jeg feil? Hvorfor synes flere kvinner at det er greit å behandle meg som dritt?

Anonymkode: 53c21...3c2

Gjennom et langt liv skal en treffe mange mennesker som får oss til å føle oss "liten og verdiløs".. men vet du hva, det betyr ingenting i det store og hele, så lenge du er trygg på deg selv og din egen verdi skal slike ting prelle av deg, for der betyr virkelig ingenting.

Slik adferd reflekterer mennesket, ikke deg. Og hva sier det? --mangel på vanlig høflighet, eller bare en dårlig dag? samme det, bare å gå videre rakere i ryggen.

Anonymkode: cd5e5...f6e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta et hint da. Hun likte deg ikke og ville ikke snakke med deg. 

Anonymkode: f0252...83c

Deg igjen, hvordan smakte bollen?

Anonymkode: cd5e5...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var teit. Du var hyggelig. Hadde jeg fått det komplimentet hadde jeg blitt kjempeglad, ikke oppført meg som et troll. De færreste er nok slik :) du er ikke verdiløs og du er mer enn luft. 

Anonymkode: 44b60...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt slemt å si det, men kvinner får så utrolig mye mer henvendelser enn menn gjør på byen. Derfor tillater noen seg å oppføre seg litt umodent. Jeg tror på det du skriver og vil i samme slengen påstå at slik reagerer ikke menn.

Anonymkode: 566fa...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? Kvinner eksisterer ikke for å tilfredsstille ditt ego. Det er heller ikke alle av oss som går ut på byen for å prate med fremmede, men for å feks lytte til musikk. Ingen skylder deg noe. Du er sikkert en hyggelig fyr til vanlig så ikke ta noe personlig fra en som ikke engang kjenner deg men respekter folks personal og mental space selvom de er i det offentlige rom. 

Anonymkode: e1a40...730

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde å få kontakt med en kvinne på et utested. Gikk opp til henne å sa «Du har så fin frakk» for å prøve å starte en samtale. Hun behandlet meg som luft. Sa ingenting. Hun bare så stygt på meg. Hun fikk meg til å føle meg liten og verdiløs. Det er ikke førse gang en kvinne har fått meg til å føle meg sånn. Jeg forstår ikke hvorfor hun behandlet meg på den måten. Hva gjorde jeg feil? Hvorfor synes flere kvinner at det er greit å behandle meg som dritt?

Anonymkode: 53c21...3c2

Hvordan ville du ha reagert om en mann gikk bort til deg og sa «Du har så fin frakk»?

Anonymkode: 120ea...d95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎12‎.‎2018 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Litt slemt å si det, men kvinner får så utrolig mye mer henvendelser enn menn gjør på byen. Derfor tillater noen seg å oppføre seg litt umodent. Jeg tror på det du skriver og vil i samme slengen påstå at slik reagerer ikke menn.

Anonymkode: 566fa...34c

Det har jeg aldri opplevd, som kvinne. 

Anonymkode: 0b681...309

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes hun var litt slem ja. Selv om man ikke er interessant, kan man være høflig og ikke frekk, jenter!  Du var jo bare hyggelig mot henne, det var jo ikke engang en ekkel eller vulgær kompliment, da kunne jeg forstått det bedre om hun var sånn. Men når du er hyggelig og har folkeskikk som du var er deg lavmål det hun gjorde, ja!

Anonymkode: 71204...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes hun var litt slem ja. Selv om man ikke er interessant, kan man være høflig og ikke frekk, jenter!  Du var jo bare hyggelig mot henne, det var jo ikke engang en ekkel eller vulgær kompliment, da kunne jeg forstått det bedre om hun var sånn. Men når du er hyggelig og har folkeskikk som du var er deg lavmål det hun gjorde, ja!

Anonymkode: 71204...e6e

Dessverre må kvinner være såpass tydelige i avvisningen når de ikke er interessert.

Hvis ikke, blir vi anklaget for å være vage, tvetydige, sende uklare signaler osv. osv.

Altfor ofte velger menn å tro at om en kvinne viser ham normal folkeskikk, er det ensbetydende med at hun er tiltrukket av ham - ihvertfall hvis hun er attraktiv.

 

Anonymkode: 98e30...44d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dessverre må kvinner være såpass tydelige i avvisningen når de ikke er interessert.

Hvis ikke, blir vi anklaget for å være vage, tvetydige, sende uklare signaler osv. osv.

Altfor ofte velger menn å tro at om en kvinne viser ham normal folkeskikk, er det ensbetydende med at hun er tiltrukket av ham - ihvertfall hvis hun er attraktiv.

 

Anonymkode: 98e30...44d

Man kan si høflig «neitakk! Jeg er ikke interessert» på en bestemt måte, men ikke på en frekk måte. Guttene gjør deg jo ingenting galt med å bare vise sin genuine interesse for deg. 

Sier du det samme dersom en gutt avviste deg frekt da?

Anonymkode: 71204...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville du ha reagert om en mann gikk bort til deg og sa «Du har så fin frakk»?

Anonymkode: 120ea...d95

Jo takk, jeg er naken under den... 

Anonymkode: 3df15...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan si høflig «neitakk! Jeg er ikke interessert» på en bestemt måte, men ikke på en frekk måte. Guttene gjør deg jo ingenting galt med å bare vise sin genuine interesse for deg. 

Sier du det samme dersom en gutt avviste deg frekt da?

Anonymkode: 71204...e6e

"En bestemt måte" oppfattes som frekt nok av den som blir avvist. En vanlig reaksjon er "Så sur du er da!" I verste fall blir avvisningen sett som en provokasjon som må hevnes.

Jeg sier ikke det er galt av gutter å vise interesse, jeg sier bare at de må regne med avvisning også. Mange har problemer med å godta det, samme hvordan avvisningen fremføres.

Jenter blir også, i langt større grad enn gutter, utsatt for hele skalaen av overgrep; som regel begått av gutter og menn. Jenter blir da ofte kritisert - ikke minst av gutter og menn - for å ikke å ha vært tydelig nok i sin avvisning.

Mange jenter og kvinner har gjort flerfoldige dårlige erfaringer, og alt dette har ført til at flere er skarpe i sin avvisning.

Gutter og menn har ikke i noen særlig grad disse problemstillingene å forholde seg til, og svarer som det passer dem å svare, høflig eller ikke. Sjansen for at de utsettes for seksuelle overgrep fra jenter og kvinner, og får skylden for det i tillegg, er minimal.

Skal noen kritiseres, så må det være de gutter og menn som nekter å respektere vanlig høflighet, som innbiller seg at "takk, men nei takk" ikke er noe å bry seg om, som ikke stopper før de blir kastet ut av lokalet(og ikke alltid da heller). Vanlig høflighet burde være nok, men er det dessverre ikke.

Til TS vil jeg si: Prøv å huske tilbake til aller første gang du følte deg mindreverdig. Der har du roten til ditt problem som du må jobbe med. det er din egen følelse skjønner du, og ikke noe som kvinner "gir deg". Det høres ut som du sliter med lav selvfølelse, og tar deg svært nær av at noen kvinner er sure mot deg. Når du har det bra med deg selv, kan du bare riste på hodet av et surt fjes eller en sur melding, og gå videre.

Anonymkode: 98e30...44d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går fram på feil måte.

Først må man skape en interesse, og så må man ikke være innpåsliten.

Hadde du gått forbi, smilt, fått øyenkontakt og sagt "for en fin frakk!" og gått videre hadde det vært bedre. Kanskje hadde du fått et smil, et takk, eller bare et overrasket blikk. Da er det bare å blunke lurt og gå vekk.

Da har du vist interesse og blitt lagt merke til. Kanskje skapt litt interesse. Og senere vil dere kanskje bumpe borti hverandre igjen og starte en samtale.

Man kan ikke gå bort til en jente, si "for en fin frakk!" Og stå der opp og ned, og forvente noe. Det er noe av det kleineste jeg vet, og fyren blir umiddelbart klassifisert som uaktuell. Svarer jeg takk da, blir jeg tvunget inn i en ubekvem, ufrivillig samtale, hvor jeg enten må være frekk, bli reddet av en venninne eller lyve om at jeg må på do for å slippe unna.

Vær kul. Ikke et slitsomt frimerke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norske kvinner dømmer andre gutter, og de snakker stygt om alle - på utsiden virker dem veldig vellykket, men har ikke det bra inni seg fordi dem har ikke erfart å bli elsket.

Anonymkode: 38fe2...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...