Gå til innhold

Date i går; når er det "innafor" å sende melding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ! 

Var på en veldig hyggelig date i går. Vi ble enige om at vi skal møtes igjen, men ikke avtalt spesifikt dag enda. 

Lurer bare på når er det innafor å sende melding å for å si at jeg koste meg i går? Ila dagen? Dette med å vente så og så lenge som det står på enkelte nettsider har jeg ingen tro på. Kommunikasjonen mellom oss frem til nå har gått fort og ingen som har latt den andre vente "bare for å vente". Er rett over 30 begge to. 

Vil bare ikke mase eller virke desperat. Ønsker bare å gi en fin tilbakemelding på at jeg hadde det super trivelig i går og møtes igjen som vi snakket om. 

:) 

Anonymkode: f5319...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei ! 

Var på en veldig hyggelig date i går. Vi ble enige om at vi skal møtes igjen, men ikke avtalt spesifikt dag enda. 

Lurer bare på når er det innafor å sende melding å for å si at jeg koste meg i går? Ila dagen? Dette med å vente så og så lenge som det står på enkelte nettsider har jeg ingen tro på. Kommunikasjonen mellom oss frem til nå har gått fort og ingen som har latt den andre vente "bare for å vente". Er rett over 30 begge to. 

Vil bare ikke mase eller virke desperat. Ønsker bare å gi en fin tilbakemelding på at jeg hadde det super trivelig i går og møtes igjen som vi snakket om. 

:) 

Anonymkode: f5319...903

Huff, så trist at man må tenke sånn. Send en melding du, i dag. Som du sier selv, hvorfor vente for å vente? 

Kjør på! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har vært på date kommer meldingen mellom kl.12 og 13 ganske nøyaktig. 🤣

Du virker ikke desperat, det er en hyggelig gest. Eller, det kommer an på hva du skriver... 😋

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to mennene jeg har hatt de lengste forhold til ringte straks etter date. Tok meg på sengen, bokstavelig talt. Hadde knapt våknet, med god følelse av at jeg hadde hatt en svært hyggelig kveld, og så hadde jeg dem på øret, og fikk dele det. 

Man skal ikke være så forbaska redd for å si at man synes noe var hyggelig! Å være ærlig og frempå er bra! Det betyr jo ikke at man straks skal gifte seg, få barn og stasjonsvogn, men det er fint å følge tett opp. 

De hyggelige dater jeg har hatt som gled ut i ingenting var mye på grunn av dårlig oppfølging. Bare noen sms, og jeg mistet fort interesse igjen. 

Anonymkode: a8c98...170

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere ! :) 

Har vært i lange forhold selv og datet lite på den måten det dates i dag. Så er litt uerfaren her, som dere kanskje skjønner 😅 

Da sender jeg melding i lunsjen 😁 

Ts 

 

 

Anonymkode: f5319...903

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De to mennene jeg har hatt de lengste forhold til ringte straks etter date. Tok meg på sengen, bokstavelig talt. Hadde knapt våknet, med god følelse av at jeg hadde hatt en svært hyggelig kveld, og så hadde jeg dem på øret, og fikk dele det. 

Man skal ikke være så forbaska redd for å si at man synes noe var hyggelig! Å være ærlig og frempå er bra! Det betyr jo ikke at man straks skal gifte seg, få barn og stasjonsvogn, men det er fint å følge tett opp. 

De hyggelige dater jeg har hatt som gled ut i ingenting var mye på grunn av dårlig oppfølging. Bare noen sms, og jeg mistet fort interesse igjen. 

Anonymkode: a8c98...170

Er så enig i dette.

Anonymkode: b4e67...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringen dere 😀 

Melding er sendt og håper virkelig på svar utover kvelden 😊 

Vi satt oss ned i går, begynte å prate og første gang vi så på klokken var den langt over 23:30. Da hadde vi sittet i timesvis og bare pratet. Glemte helt ut tiden. Håper jo det er et godt tegn! 

Krysser fingrene her! 

Ts 

Anonymkode: f5319...903

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge ønsker du at han skal vente med å sende melding til deg etter en hyggelig date? 
Om han hadde sendt melding allerede i går, ville du sett på han som masete og desperat?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Hvor lenge ønsker du at han skal vente med å sende melding til deg etter en hyggelig date? 
Om han hadde sendt melding allerede i går, ville du sett på han som masete og desperat?  

Takk for svar! 

Ville absolutt ikke sett på han som masete og desperat om jeg hadde fått melding i går 😊 Du har et veldig godt poeng. Man blir bare usikker når man ikke har vært i dating verden på en god stund. Dating har også endret seg veldig. Derfor usikkerheten 😉

Ts 

Anonymkode: f5319...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

Ville absolutt ikke sett på han som masete og desperat om jeg hadde fått melding i går 😊 Du har et veldig godt poeng. Man blir bare usikker når man ikke har vært i dating verden på en god stund. Dating har også endret seg veldig. Derfor usikkerheten 😉

Ts 

Anonymkode: f5319...903

Fikk du svar?

Anonymkode: 5c16f...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du svar?

Anonymkode: 5c16f...acb

Oppdatering. 

Fikk svar i går, ja :) Snakket på meldinger utover kvelden, så det var veldig fint 😊 

Videre tenker jeg at vi, på daten, sa at vi ønsket å møtes igjen. Gå en tur eller evt finne på noe annet. Tenkte jeg skulle vente en dag eller to og kanskje foreslå noe i neste uke? Evt tidligere om jeg ser at det faller seg naturlig i en samtale? Han tok initiativ til første date og hva vi kunne finne på, så tenkte at da kan jo jeg være proaktiv i forhold til andre date. 

Har bare ikke lyst å skremme han her bort 😅 

Ts 

Anonymkode: f5319...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering. 

Fikk svar i går, ja :) Snakket på meldinger utover kvelden, så det var veldig fint 😊 

Videre tenker jeg at vi, på daten, sa at vi ønsket å møtes igjen. Gå en tur eller evt finne på noe annet. Tenkte jeg skulle vente en dag eller to og kanskje foreslå noe i neste uke? Evt tidligere om jeg ser at det faller seg naturlig i en samtale? Han tok initiativ til første date og hva vi kunne finne på, så tenkte at da kan jo jeg være proaktiv i forhold til andre date. 

Har bare ikke lyst å skremme han her bort 😅 

Ts 

Anonymkode: f5319...903

Om han har lyst å bli kjent med deg så skal en del for å skremme han bort.

Anonymkode: b4e67...a19

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han har lyst å bli kjent med deg så skal en del for å skremme han bort.

Anonymkode: b4e67...a19

Er nok mye sant i det 😊 

Takk! 

Ts 

Anonymkode: f5319...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe i dag, men er litt usikker på om det er normalt å snakke hver dag så tidlig i en dating fase? 🙈 

Tenkte jeg skulle skrive i morgen, høre hvordan helgen har vært og foreslå en konkret date neste uke og dag. Kunne ikke det vært en god idé? Når vi skulle gå fra hverandre etter daten spurte han om jeg ville møtes igjen å gå en tur eller noe. Det svarte jeg at jeg gjerne ville. Så da tenkte jeg at jeg skulle følge opp det 😊 

ts 

Anonymkode: f5319...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering her fra. 

Kjenner jeg er megausikker på meg selv (!). Har avtalt ny date denne uken 😊 Var jeg som tok initiativ og brakte det på banen ettersom vi begge ga uttrykk for at vi vil møtes igjen. Før vi gikk fra hverandre ga han meg to klemmer og fikk litt inntrykk av at han ikke ville gå. Noe jeg heller ikke ville. 

Det som kanskje gjør meg usikker er at han gjennom helgen har brukt lenger tid på å svare enn før første date. Han var travel i helgen, mye på farten og jobbet ekstra fredag. Kan det at han bruker lenger tid på å svare bare skyldes en travel helg? Og iom at andre date er avtalt, relasjonen er etablert og en framdrift så går det gjerne an å ta det litt mer "med ro"? 

Jeg tenker jo at om han ikke var interessert så ville han ikke ha ønsket å gå videre? Han er såpass voksen og oppgående at det tror jeg han hadde gitt beskjed om på en vennlig måte. 

Ja, jeg vet det; jeg overtenker nå !

Ts 

 

Anonymkode: f5319...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sorry, men denne tekstingen i starten av datingfasen er noe dritt. Det er bare en stor kilde til frustrasjon.

"Han brukte lang tid å svare, er han ikke interessert?"

"Da må jeg bruke minst like lang tid å svare sånn at jeg ikke virker desp"

"Han skreiv en mye kortere melding enn meg. Før så skreiv han lengre meldinger, har han mistet interessen?", osv

Jeg angrer veldig på at jeg dumpet en fyr pga. dette. Så plis, gjør deg selv en tjeneste å ikke gå i den samme fella.

Hvis du kjenner at tekstingen er en kilde til usikkerhet og overtenking, kan du foreslå for han at du kun ønsker å tekste med han for praktiske ting, også får dere heller bli kjent i virkeligheten.

Jeg hørte faktisk på en podcast med en samlivsterapaut som anbefalte dette. Den heter "the bustle huddle" med episoden "how do i manage my dating anxiety", hvis du har lyst til å sjekke den ut:)

Jeg skal hvertfall prøve dette når jeg kommer meg på datern igjen

Anonymkode: 733cb...b49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Oppdatering her fra. 

Kjenner jeg er megausikker på meg selv (!). Har avtalt ny date denne uken 😊 Var jeg som tok initiativ og brakte det på banen ettersom vi begge ga uttrykk for at vi vil møtes igjen. Før vi gikk fra hverandre ga han meg to klemmer og fikk litt inntrykk av at han ikke ville gå. Noe jeg heller ikke ville. 

Det som kanskje gjør meg usikker er at han gjennom helgen har brukt lenger tid på å svare enn før første date. Han var travel i helgen, mye på farten og jobbet ekstra fredag. Kan det at han bruker lenger tid på å svare bare skyldes en travel helg? Og iom at andre date er avtalt, relasjonen er etablert og en framdrift så går det gjerne an å ta det litt mer "med ro"? 

Jeg tenker jo at om han ikke var interessert så ville han ikke ha ønsket å gå videre? Han er såpass voksen og oppgående at det tror jeg han hadde gitt beskjed om på en vennlig måte. 

Ja, jeg vet det; jeg overtenker nå !

Ts 

 

Anonymkode: f5319...903

Jeg er mann og har vært/er i mange lignende situasjoner.

Jeg er ingen fan av for mye teksting, det fører som regel til kjipe og "tomme" samtaler som kun holdes igang for å "vise" at man er interessert. Dersom nytt møte er avtalt sender jeg som regel ingen meldinger i mellomtiden selv om det kan være en uke til.

Jeg her bedre face-to-face og føler at man trenger en relasjon før man har noe å tekste om?

Anonymkode: 31b3b...b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men denne tekstingen i starten av datingfasen er noe dritt. Det er bare en stor kilde til frustrasjon.

"Han brukte lang tid å svare, er han ikke interessert?"

"Da må jeg bruke minst like lang tid å svare sånn at jeg ikke virker desp"

"Han skreiv en mye kortere melding enn meg. Før så skreiv han lengre meldinger, har han mistet interessen?", osv

Jeg angrer veldig på at jeg dumpet en fyr pga. dette. Så plis, gjør deg selv en tjeneste å ikke gå i den samme fella.

Hvis du kjenner at tekstingen er en kilde til usikkerhet og overtenking, kan du foreslå for han at du kun ønsker å tekste med han for praktiske ting, også får dere heller bli kjent i virkeligheten.

Jeg hørte faktisk på en podcast med en samlivsterapaut som anbefalte dette. Den heter "the bustle huddle" med episoden "how do i manage my dating anxiety", hvis du har lyst til å sjekke den ut:)

Jeg skal hvertfall prøve dette når jeg kommer meg på datern igjen

Anonymkode: 733cb...b49

Tusen, tusen takk for svar ! 

Bare så det er klart; jeg har overhodet ingen planer om å avslutte med han pga dette altså. Det er min egen usikkerhet jeg bare må jobbe med her 😊 Han er en veldig fin mann. 

Jeg svarer i normalt tempo som før 😊 Så tenker jeg også at denne tekstingen nå blir litt unødvendig, og fokuset bør ligge på å tilbringe tid sammen og bli bedre kjent fremfor å bli kjent over meldinger. 

Tusen takk for råd og tips. Skal sjekke ut den podcasten.

Ts 

Anonymkode: f5319...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og har vært/er i mange lignende situasjoner.

Jeg er ingen fan av for mye teksting, det fører som regel til kjipe og "tomme" samtaler som kun holdes igang for å "vise" at man er interessert. Dersom nytt møte er avtalt sender jeg som regel ingen meldinger i mellomtiden selv om det kan være en uke til.

Jeg her bedre face-to-face og føler at man trenger en relasjon før man har noe å tekste om?

Anonymkode: 31b3b...b21

Tusen takk for dine råd ! Jeg synes alltid det er bra med en manns synsvinkel på slike ting. 

Andre date er avtalt, ja 😊 Så tenker jeg at jeg bare må slappe av i mellom tiden. 

Jeg liker egentlig ikke heller å skrive bare for å skrive. Da blir det fort "tomme" samtaler som du sier. Jeg har vel bare tenkt at det har vært viktig å vise etter daten at jeg er interessert i å ta dette videre. 

Skal prøve å roe nervene her 😅

Takk ! 

Ts 

Anonymkode: f5319...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...