Gå til innhold

Er denne genseren grei å strikke for en nybegynner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var litt vanskelig å se mønsteret, men om det går i rette og vrange masker vil jeg tro at du kan klare det!
Men mulig denne er litt enklere https://www.garnius.no/strikkepakker/1810-12-rogn-genser
Å gå i en fysisk strikkebutikk kan være veldig lurt når du er en fersk strikker, det er mye gode råd og veiledning i det!😊

Anonymkode: ae0d5...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er ganske ny ville jeg gått til en garnbutikk og spurt om hjelp. Fordelen med å handle i fysisk butikk er at da er det så enkelt å be om hjelp hvis du ikke klarer oppskriften. Strikker en del selv og kjøper alt garnet i butikk pga den gode servisen jeg får da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre, gå til en butikk istedet :)

Jeg må si at det er ganske dårlig av Garnius å ikke skrive noe som helst om genseren. Ikke hvilken teknikk som brukes, eller hvilken pinnestørrelse man skal bruke. Da hadde det vært litt enklere å gi råd. Det ser ut som en slags halvpatent, kanskje på pinnestørrelse 6? Da er det i tilfelle ikke særlig nybegynnervennlig. Men hvem vet 🤷‍♀️

Anonymkode: ba159...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette mønsteret er fra Garnstudio. Et tynt, fluffy garn fra Drops. Finn oppskriften og legg den ut her.

Anonymkode: 12d59...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mønsteret er fra Viking:

https://www.viking-garn.no/kataloger/1618-06-une-genser

Synes den ser helt ok ut, men kanskje litt vanskelig om det er raglan (jeg klarer ikke helt å se)? Det er også greit å vite at garnet kan være litt vanskelig å rekke opp igjen om du gjør feil, så kanskje ikke det beste garnalternativet for en nybegynner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...