Gå til innhold

Høysensitivt barn


Gjest Autofyll

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Nettvenn skrev:

Det er jo virkelig et godt råd,gi blaffen i ungen og hva barnet evt. sliter med.:roll:

Ja dette var jo også saklig for tråden, ikke sant?

1 minutt siden, Nettvenn skrev:

Saklig og veloverveid svar får man si. Ts skriver TROR....og da passer det fint med ordet evt. Ha en fin dag! 😄 

Ok.

Anonymkode: 2bf34...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Autofyll
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så jævla privat, hvorfor skal du flagge det på et forum da? 

Anonymkode: 47b29...344

Du har missforstått hele veien og det ser ut som du ikke akkurat har tenkt å ombestemme deg.. Nei, jeg la ikke ut dette emnet fordi jeg ville flagge hvor spesielt barn jeg har. Det var for å få råd og tips iforbindelse med høysensitivitet og de som tror på det- spesielt i henhold til barn. itillegg ville jeg vite om noen hadde tanker om boken etter å ha lest den.. 

Det du gjør er at du lager en personlig debatt om høysensitivitet finnes- eller ikke. Det er en interessant debatt dét, men da syns jeg du skal lage en egen diskusjon om dette. 

 

Endret av Autofyll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste man kan gjøre, er isf å late som hele høysensitiviteten er ikkeeksisterende. Da får barnet en normal oppvekst og blir utsatt for akkurat det samme som andre barn blir utsatt for. Om de er høy-eller lavsenitive.

Anonymkode: 2bf34...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Autofyll
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det beste man kan gjøre, er isf å late som hele høysensitiviteten er ikkeeksisterende. Da får barnet en normal oppvekst og blir utsatt for akkurat det samme som andre barn blir utsatt for. Om de er høy-eller lavsenitive.

Anonymkode: 2bf34...6c1

Fra www.HSPerson.no: 

«Fenomenet (høysensitivitet) er lett å overse, regulere bort eller til og med trampe på og forsøke å slette ut. Disse kvalitetene blir muligens sett på som svakhet, og dermed som noe uønsket.»

AB, ser du det som en svakhet å være høysensitiv? Mener du at det skal bli sett på som noe uønsket, at det skal slettes bort? Må bare spørre - for jeg oppfatter det slik? I så fall hvorfor? 

«Arons forskning mener at et høysensitivt nervesystem er medfødt» 

Endret av Autofyll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 6.12.2018 den 19.17, Autofyll skrev:

Jeg tror jeg har et høysensitivt barn. 

Denne må kjøpes: 

https://www.cappelendamm.no/_sensitive-barn-elisabeth-nordeng-prinsesse-martha-louise-9788202590550

Noen som har lest den? Jeg merker at barnet mitt er høysensitivt fordi h*n fort trekker seg tilbake når ting blir for bråkete rundt h*n. 

 

Jeg har ikke lest boka, men jeg har kjøpt boka til Elaine Aron og jeg synes den har gode poeng. Det viktigste er å la barnet få være det det er, legge til rette for hvile og ro om det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...