Gå til innhold

Det ligger en iphone i skapet som ingen eier....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud. Du slår den selvfølgelig på og finner eier. Hvor vanskelig kan det være?

Endret av ♥Missy♥
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo skikkelig paranoid! Herregud, det er bare å skru den på! Det er ikke farlig og alle normale folk skjønner at dere ikke har stjelt den, og at dere setter den på for en grunn. 

Anonymkode: 585a3...8b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg VET jo ikke hva som kan skje dersom jeg slår den på. Hvordan skal jeg forklare at jeg ikke har stjålet den??? Er da ikke sikkert de tror på det. 

Anonymkode: 5b73a...e4f

 

Hva er mest sannsynlig? At noen venner eller familie av deg har glemt den, eller at noen venner eller familie har stjålet den, for så å legge den i ditt hjem? 

Det høres jo mer ut som du har stjålet den, og er redd for å bli sporet opp av eieren om du skrur den på! 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kaffefrøken skrev:

 

Hva er mest sannsynlig? At noen venner eller familie av deg har glemt den, eller at noen venner eller familie har stjålet den, for så å legge den i ditt hjem? 

Det høres jo mer ut som du har stjålet den, og er redd for å bli sporet opp av eieren om du skrur den på! 

 

Hadde jeg stjålet noens mobil så hadde det vært fordi jeg selv så inderlig ønsket en iPhone men ikke hadde råd. Hadde jo ikke turt å bruke den. Hva er vitsen med å stjele da? Og fra hvor skulle jeg stjelt den? 

Det sannsynlige er at noen har plassert den i mitt skap. Kanskje de har stjålet den og desperat gjemte den i mitt skap så den skulle bli mitt problem. 

Anonymkode: 5b73a...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg stjålet noens mobil så hadde det vært fordi jeg selv så inderlig ønsket en iPhone men ikke hadde råd. Hadde jo ikke turt å bruke den. Hva er vitsen med å stjele da? Og fra hvor skulle jeg stjelt den? 

Det sannsynlige er at noen har plassert den i mitt skap. Kanskje de har stjålet den og desperat gjemte den i mitt skap så den skulle bli mitt problem. 

Anonymkode: 5b73a...e4f

 

Har du virkelig slike venner? Som stjeler og i tillegg lar deg ta skylda? 

Hvorfor ikke bare levere den hos politiet? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kaffefrøken skrev:

 

Har du virkelig slike venner? Som stjeler og i tillegg lar deg ta skylda? 

Hvorfor ikke bare levere den hos politiet? 

man vet ikke med folk, men jeg har ikke så mange jeg kan mistenke. Levere den til politiet så mange år etter virker litt rart synes jeg bare. er ikke sikkert politiet gidder å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 5b73a...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

man vet ikke med folk, men jeg har ikke så mange jeg kan mistenke. Levere den til politiet så mange år etter virker litt rart synes jeg bare. er ikke sikkert politiet gidder å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 5b73a...e4f

 

Dra på en gjenbruksstasjon og kast den, da vel! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaffefrøken skrev:

 

Dra på en gjenbruksstasjon og kast den, da vel! 

klarer ikke kaste noe som er såpass brukbart.

Anonymkode: 5b73a...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den med til en annen plass å slå den på der for å se om du finner ut hvem den tilhører. Når du er ferdig slår du den av igjen og drar hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kvartz skrev:

Ta den med til en annen plass å slå den på der for å se om du finner ut hvem den tilhører. Når du er ferdig slår du den av igjen og drar hjem.

ja jeg hadde tenkt noe sånn, men jeg må likevel forklare hvorfor jeg har den 😛 
Mest av alt vil jeg gjerne ta den i bruk om det er mulig, den er så gammel og vedkommende som eide den har garantert en annen mobil nå. 

Anonymkode: 5b73a...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hatt langfingrende venninner/kompiser på besøk etter en bytur eller lignende? Kanskje en slags anger eller panikk slo inn?

Om jeg var deg ville jeg bare levert den hos en politistasjon. Tviler på at de vil mistro deg.

Endret av Nappetass1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nappetass1 skrev:

Du har ikke hatt langfingrende venninner/kompiser på besøk etter en bytur eller lignende? Kanskje en slags anger eller panikk slo inn?

KAN så være, men det kan like gjerne var venner av mine søsken. Det kan være eksen til mamma, men han "kjenner ikke til det" han heller, så jeg kan jo ikke si noe. 

Anonymkode: 5b73a...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

KAN så være, men det kan like gjerne var venner av mine søsken. Det kan være eksen til mamma, men han "kjenner ikke til det" han heller, så jeg kan jo ikke si noe. 

Anonymkode: 5b73a...e4f

KAN være så mangt. Ville ikke ofret så mye bekymring over det var jeg deg.. Facebook, politi, begge deler evt. Skriv bare kort om hva du har oppdaget, ingen rare unnskyldninger som kan virke mistenkelige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Du har ikke hatt langfingrende venninner/kompiser på besøk etter en bytur eller lignende? Kanskje en slags anger eller panikk slo inn?

Om jeg var deg ville jeg bare levert den hos en politistasjon. Tviler på at de vil mistro deg.

som om ikke politiet har nok å gjøre, og mer alvorlige saker enn noen som kommer med en mystisk 5 år gammel iphone. Da er det kanskje mer effektivt å ringe operatøren. jeg fikk åpnet den, og det er et simkort inni der.

Anonymkode: 5b73a...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

som om ikke politiet har nok å gjøre, og mer alvorlige saker enn noen som kommer med en mystisk 5 år gammel iphone. Da er det kanskje mer effektivt å ringe operatøren. jeg fikk åpnet den, og det er et simkort inni der.

Anonymkode: 5b73a...e4f

Jeg sa ikke at de vil følge det opp, men da er du ferdig med saken og kan glemme hele greia. Da kan du anse det som noen andres problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg, det er jo bare en mobiltelefon, ikke en bag full av tusenlapper. Det er jo bare å si du har funnet den og slo den på for å se om du kunne finne eieren. Har funnet flere mobiler opp gjennom årene og ved å slå de på så har jeg funnet eier til to av dem. De andre ble levert til politiet fordi de var låste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir litt bekymret jeg, når jeg leser TS sine innlegg. Går det an å være så hjelpeløs? 

Anonymkode: 0ee5e...b08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt bekymret jeg, når jeg leser TS sine innlegg. Går det an å være så hjelpeløs? 

Anonymkode: 0ee5e...b08

hvis du blir veldig bekymret kan jeg berolige deg med at jeg går til psykolog for kanskje litt alvorlige angstproblemer :) mulig det ligger der. Jeg sliter med forfølgelsestanker. Er nok å kjøre forbi en fartsboks og jeg tror det skjer en teknisk feil med den slik at den regner seg frem til at jeg har kjørt i hundre og helvete. går liksom bare og venter på bot. 
 

Anonymkode: 5b73a...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru den på et annet sted enn hjemme, og skru den av igjen når du har sett skjermen. Alternativt kan du legge den i et Faraday-bur så ikke den kan sende signaler.

Anonymkode: 3ab66...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS dette er ikke normale tanker. Ser du skriver du går til psykolog, du kan godt ta opp dette der. Mener dette bare for å være hjelpsom, ikke for å være slem med deg! Men det er ikke normalt det du skriver her og du må forstå og overbevise deg selv om at disse tankene ikke er normale.. Det er sikkert bare noen som har glemt den, det er IKKE farlig å skru den på, ingen forsøker å få det til å se ut som du har stjålet en telefon og INGEN kommer til å tenke at du har stjålet den hvis du skrur den på. Det er heller ingen vanlige brukere her på forumet som kan se din ip-adresse. Og om du hadde skrevet en tråd her om at du hadde stjålet en iphone for 2 år siden så hadde ikke noen brydd seg og politiet ville ikke forsøkt å spore opp den personen med ip.

Anonymkode: b6bf9...654

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...