Gå til innhold

Jeg og bekjent bakte julekaker sammen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos en bekjent i går og bakte julekaker. Det var hun som inviterte meg bort å spurte om jeg ville bake julekaker med henne. 

Så vi dro først på butikken for å handle inn ingredienser(noe hadde hun fra før), også dro vi hjem til henne. Da vi hadde laget alle kaketypene, og de var avkjølte så tok hun frem masse kakebokser og tok alt oppi, og satte de inni et skap.

"Så koselig dette var, vi må gjøre det igjen en dag :) " sa hun bare. Jeg dro hjem til slutt

Altså, er det ikke normalt at jeg skulle få med meg noe hjem? Vi gjorde jo dette sammen, og jeg betalte for ingrediensene også. Vi kjenner hverandre ikke så godt(jobber bare sammen), men synes det var utrolig smålig.

Anonymkode: 2cfa3...7d7

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos en bekjent i går og bakte julekaker. Det var hun som inviterte meg bort å spurte om jeg ville bake julekaker med henne. 

Så vi dro først på butikken for å handle inn ingredienser(noe hadde hun fra før), også dro vi hjem til henne. Da vi hadde laget alle kaketypene, og de var avkjølte så tok hun frem masse kakebokser og tok alt oppi, og satte de inni et skap.

"Så koselig dette var, vi må gjøre det igjen en dag :) " sa hun bare. Jeg dro hjem til slutt

Altså, er det ikke normalt at jeg skulle få med meg noe hjem? Vi gjorde jo dette sammen, og jeg betalte for ingrediensene også. Vi kjenner hverandre ikke så godt(jobber bare sammen), men synes det var utrolig smålig.

Anonymkode: 2cfa3...7d7

Du må jo si fra da, at du vil ha halvparten. Skjønner ikke hvorfor du ikke gjorde det? Eller ble du så paff at du mistet mål og mæle? Som alle pleier å unnskylde seg med, for så å sutre på KG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dævendøtte said:

mål og mæle

*munn og mæle

Ja ts, det var frekt.

Anonymkode: 60ca0...fdc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, skal du liksom kjøpe inn og bake julekaker bare for henne? Så sært.

Jeg hadde kontaktet henne, enten over telefon, Facebook, jobb, e.l., og på en hyggelig måte spurt om du kunne fått din del av kakene nå. Bare få det til å virke som at du forventer at halvparten er dine. Hvis hun prøver å si noe, så kan du jo bare si at siden du kjøpte inn og var med å bakte, går du ut ifra at du skal ha halve. Hvis hun nekter vet du iallefall å holde deg unna henne.

Også kan du hilse henne å si at du håper julebaksten setter seg i halsen hennes. :)

Anonymkode: 5bdf5...3df

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

5 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Du må jo si fra da, at du vil ha halvparten. Skjønner ikke hvorfor du ikke gjorde det? Eller ble du så paff at du mistet mål og mæle? Som alle pleier å unnskylde seg med, for så å sutre på KG ;)

Jeg ville i hvert fall mistet mål og mæle i en sånn situasjon! Høres helt merkelig ut.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG spesielt. Om jeg så hadde stått for alle ingrediensene og deiglagingen selv, og så invitert en venninne til å bake de ut, ville hun fått halvparten. Hallo. 

Anonymkode: 0f2ea...582

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Du må jo si fra da, at du vil ha halvparten. Skjønner ikke hvorfor du ikke gjorde det? Eller ble du så paff at du mistet mål og mæle? Som alle pleier å unnskylde seg med, for så å sutre på KG ;)

Unnskyldning ? Tror du folk finner det på ? At du mulig aldri har blitt sittende fast i følelsen av å bli så satt ut at en ikke får frem ett ord, betyr jo  bare du ikke vet hvordan det arter seg det der, ikke at et Ikk at det ikke er ett fenomen.

Jævlig plagsomme greier...Blir selv slik satt ut innimellom og kan ikke fordra det. Veldig ubehagelig faktisk og en føler seg som en dott og dust, men går ingenting sagt. Før en vet ordet av det er situasjonen passert og en tenker : « hva søren var det som hente nå?» og: « faen der skjedde det der igjen «

liten innføring 😉

Anonymkode: 59f32...bb2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*munn og mæle

Ja ts, det var frekt.

Anonymkode: 60ca0...fdc

Haha, takk! Var noe som ikke helt stemte da jeg skrev det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter henne til å bake masse kaker hos deg og gjør det samme mot hun

Anonymkode: 8bf2e...418

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dævendøtte said:

Haha, takk! Var noe som ikke helt stemte da jeg skrev det :)

:)

Anonymkode: 60ca0...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
5 minutter siden, Salvie skrev:

 

Jeg ville i hvert fall mistet mål og mæle i en sånn situasjon! Høres helt merkelig ut.

Jeg hadde sagt i fra med en gang, men er kanskje litt enklere når man er en sånn person som ikke er redd for å gi klar beskjed. For ti år siden hadde jeg ikke turt. Så jeg beklager ordlyden min, jeg var litt freidig, skulle skrevet det litt "snillere". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, hadde flirt og spurt om ikke jeg skulle få halvparten jeg når hun la det opp i sine bokser. Du er i en annen verden hvis du tror folk kommer og baker og spleiser og så går hjem uten så mye som en kakeboks... Er hun så fjern utenom og??😄

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dævendøtte
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyldning ? Tror du folk finner det på ? At du mulig aldri har blitt sittende fast i følelsen av å bli så satt ut at en ikke får frem ett ord, betyr jo  bare du ikke vet hvordan det arter seg det der, ikke at et Ikk at det ikke er ett fenomen.

Jævlig plagsomme greier...Blir selv slik satt ut innimellom og kan ikke fordra det. Veldig ubehagelig faktisk og en føler seg som en dott og dust, men går ingenting sagt. Før en vet ordet av det er situasjonen passert og en tenker : « hva søren var det som hente nå?» og: « faen der skjedde det der igjen «

liten innføring 😉

Anonymkode: 59f32...bb2

Nei, jeg tror ikke folk finner på det. Og jeg angret egentlig på ordlyden min med en gang jeg sendte svaret avgårde, jeg tør å si fra om sånt, men jeg vet jo at ikke alle får til det. 

Jeg beklager at jeg var så krass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Nei, jeg tror ikke folk finner på det. Og jeg angret egentlig på ordlyden min med en gang jeg sendte svaret avgårde, jeg tør å si fra om sånt, men jeg vet jo at ikke alle får til det. 

Jeg beklager at jeg var så krass. 

Du er flott.😊 «Beklager» er Ikke et ord som er mye i bruk på KG Og jeg da, som hoppet på deg gitt. Beklager for det... 

ha fin dag :smilyblomst:

Anonymkode: 59f32...bb2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si for all del fra til henne.

Neste gang dere skal bake julekaker går det også an å gjøre som meg og to venninner av meg gjorde over en periode på flere år. Jeg laget én deig, og de to andre laget hver sin deig. Vi laget halvannen, to-tre porsjoner, bakte ut og stekte. Etterpå fordelte vi det slik at vi fikk ca. like mye hver. For eksempel bakte jeg brune pinner, "Silje" bakte serinakaker og "Jannike" bakte havreflarn. Det varierte litt fra år til år hva vi bakte og hvem som bakte hva, men vi fordelte det så likt vi kunne, og vips hadde vi fått tre slag hver på kort tid samme dag :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig og sært. Men kunne du ikke bare spurt om du kunne fått med deg noen av kakene hjem? Og spar heller kruttet til de store hendelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...