Gå til innhold

Handleliste i tilfelle krise


altflyter

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Gasellen skrev:

Da har du klart tykke klær og ullpledd:) 

Det har jeg. Kanskje vi kan dra på besøk til noen som har vedovn også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Joni123 skrev:

Det har jeg. Kanskje vi kan dra på besøk til noen som har vedovn også. 

Ta med noen favner ved! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer meg såvidt med det lille jeg får i måneden fra før av, så jeg har ikke økonomi til å kjøpe inn alt det der for så å bare la det stå uten å bruke det.

Men jeg er faktisk veldig interessert i sånn "prepping", og håper når jeg en dag får bedre økonomi så kan jeg lage meg et lite nødlager med diverse, samt ferdigpakket ryggsekker o.l. Bare for moro skyld, for jeg tviler sterkt på at vi kommer til å trenge noe sånt i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, UncommonSense skrev:

Kjæledyr blir etterhvert kjeledyr i en langvarig krise ;) 

Og hvis det er ekstra ille og vi har spist opp hunden og katten, så  har vi jo naboer... :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mann i forsvaret så jeg tror allerede vi har mesteparten faktisk, bortsett fra ekstra drivstoff. Men liste i forhold til beredskap er ikke noe nytt da, det har bare kommet mer fokus på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UncommonSense
1 time siden, Honey Dew skrev:

Og hvis det er ekstra ille og vi har spist opp hunden og katten, så  har vi jo naboer... :spise:

Jepp, og når de er fortært satser vi på at atomkrigen tar oss før kuru'n setter inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.12.2018 den 21.47, slask skrev:

I krisetider må også kjæledyr ofres til mat.

 

Jeg henter fram rifla jeg, og stikker til skogs og henter en elg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skywalker skrev:

Jeg henter fram rifla jeg, og stikker til skogs og henter en elg.

Det er det sikkert ingen andre som tenker på i en krise...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2018 den 10.29, Marissa skrev:

Jeg har god økonomi og kommer ikke til å kjøpe en batteridrevet dab radio jeg aldri bruker i hverdagen, det er bortkstede penger (den billigste jeg fant på nett kostet for øvrig 270 kr). Dersom en krise inntreffer og blir langvrig kommer ikke dab til å være en god løsning heller, radiomaster kan ikke gå uten strøm i evigheter. 

Så lenge folk har mat og drikke for et par dager (og det trenger ikke koste allverden og er folk som regel allerede har), lommelykt med batteri, stearinlys, fyrstikker, varme klær og medisiner så kommer man langt. Dette er noe de fleste har hjemme uavhengig av økonomi og størrelse på bolig. Blir det krise får du alliere deg med naboer, familie eller venner. Og NAV bør ikke støtte med en krone ekstra, dette er en "tenk over hva du har og hvordan du skal klare deg hvis om atte noe skjer" prosess, ikke en uttømmende liste med krav. Nav bør ikke sende ut masse penger for å kjøpe ting folk stuer bort i en bod, da er det mange mer nyttige ting de pengene kan brukes på.  

Batteridrevet dab er jo noe man kan ha behov for under kortere strømbrudd også. Kjipt å ikke ha noe å høre på. Mobilen går fort tom for strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...