Gå til innhold

Du som har gått ned i vekt, hvordan gjorde du det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spiste mer animalsk fett og protein, mindre grønnsaker. Og ingen ris/potet/pasta/stivelse

 

 

Anonymkode: fffac...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg periodefaster, spiser ett måltid om dagen. Jeg spiser hva jeg vil, og så mye at jeg blir god og mett. Teller ikke kalorier, og trener ikke uten om å gå tur med hunden hver dag. Jeg har stort sett fri en dag i uka, der jeg spiser når jeg vil. Har gått ned litt over 6 kg på to mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig nådd målet og gått ned 80 kg. Har gått ned 80 kg siden 2014. Har 15-20 kg igjen. Veide på mitt tyngste 166 kg.

For meg har det handlet om en fullstendig opprydding i eget liv; jeg gikk fra min voldelige mann som var bakgrunnen for vektoppgangen. Jeg flyttet tilbake til hjembyen, fikk ny jobb, ny samboer og fullførte studiene. Valgte å kutte ut aktiviteter jeg kun drev med fordi jeg ikke klarte å takke nei. 

Jeg bestemte meg for å være lykkelig og kun gjøre ting som gjør meg glad; jeg elsker jobben min, har en fin samboer, jeg har tatt opp igjen hobbyer jeg er glad i (som tegning), og jeg velger å ikke ha dårlig samvittighet!

Jeg satte meg så enkle mål at de kan nås selv om jeg er sliten etter jobb. Enkle mål som er lavterskel;

* Gå minst 10 000 skritt daglig.

* Telle kalorier.

Førstnevnte er enkelt, for jeg har ikke bil. Går mye. I tillegg trener jeg nå mellom 4-5 dager per uke.

Sistnevnte gjør jeg fordi det er morsomt. Jeg elsker organisering og denne måte å ha kontroll på. Jeg gjør det ikke fordi jeg må.

Sistnevnte hjelper meg også å ikke få dårlig samvittighet, for holder jeg meg innen kaloribudsjettet spiser jeg hva vil. Jeg ligger mellom 500-1000 kalorier i underskudd i ukedagene og minus 250 kalorier i helgene.

Dette fungerer strålende for meg.

Et par ganger i året har jeg fråtsedager hvor jeg spiser det jeg vil, etter anbefaling fra lege. ;)

Jeg har aldri hatt det bedre. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften på å gå ned i vekt er i grunn relativt enkel: Sørge for at energiinntaket ikke overstiger energiforbruket. Så du må altså kutte ned på matinntaket og eventuelt trene. Personlig spiser jeg sjeldent mer enn 1000 kalorier til dagen, men det hender at jeg spiser litt mer, men aldri mer enn det jeg forbrenner. Jeg har nå gått ned 7 kilo på litt over to måneder, men jeg er svært lite aktiv og trener aldri. Sliter med lavt energinivå grunnet depresjon, så orker ikke så mye. Heldigvis har jeg gått fra 60kg til 53kg. 

Anonymkode: 08de3...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontinuerlig kalorirestriksjon, hva skjer egentlig med kroppen?

https://idmprogram.com/difference-calorie-restriction-fasting-fasting-27/ 

Anonymkode: fffac...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første barn veide jeg rundt 90 kilo. Gikk ned til 62 i løpet av et knapt år da jeg utviklet spiseforsyrrelser. Fikk behandling, ble gravid igjen og gikk opp til over 80 kg. Med barn nr 2. Var heldigvis kvitt spiseforsyrrelsene, men ville ned i vekt igjen. Startet med lavkarbo i mai i år, og innen desember nå var jeg nede på 62 igjen. Føler jeg har samme kontroll nå som jeg går på lavkarbo, som jeg gjorde når jeg hadde spiseforsyrrelser. Men denne gangen føler jeg meg mye friskere- både til kropp og sinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...