Gå til innhold

Diabetes type 2 - jul og kost. Vanskelig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er det største sludderet jeg noen gang har lest på KG. Dessuten er sludderet ditt livsfarlig for folk med diabetes (både type 1 og type 2). 

Du sier "løpet er kjørt" når disse pasientene begynner med medisiner. Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Uten medisiner så dør disse pasientene ganske raskt. For diabetes mellitus type 1 vil du bokstavelig talt sultes ihjel på noen måneder. For diabetes mellitus type 2 vil det la noe lengre tid siden kroppen produserer noe insulin selv.

Jeg skremmes av at KG lar slike innlegg stå!

Anonymkode: 3648c...c5b

Innlegget du siterte omhandlet DMT2, og ingenting som står der er sludder. Det som er skremmende her din mangel på kunnskap.

Anonymkode: 7d48f...f2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ab snakker om diabetes 2 og at det er for sent å gjøre noe med bedring av sykdom når man begynner på medisiner. Hun har rett i at kosthold kan for mange gjøre at de slipper gå på medisiner, det har man sett i forskning helt tilbake til 50-tallet. Men hun tar feil i at man ikke kan bli bedre vha kosthold når man har begynt på medisiner. Man har sett at ved godt kosthold er det mange som kan redusere eller kutte ut medisin etter noen uker på dette

Men det krever som regel god selvkontroll, kunnskap og disiplin, noe manne i gata ikke har. Det er en grunn at at majoriteten av nordmenn er overvektige. De fleste ville nok valgt å spise "normalt" med all den dårlige maten det innebærer, enn å alltid spise sunt og slippe medisiner. 

Skal sies at man ikke trenger gå på lavkarbo som det virker den boken handler om. Man har for eks sett at "høykarbo" vegansk kosthold hjelper på diabetes 2 (dette kostholdet har også betydelig redusert risiko for å utvikle diabetes 2 til å begynne med). Men her kommer det altså på helheten av kostholdet. Mulig det er noe vanskeligere med høykarbo dersom man spiser typisk norsk kosthold med mye kjøtt, brød, melkeprodukter osv. 

Anonymkode: 2f853...8cf

Det er nettopp "lavkarbo" som er nøkkelen til bedring av diabetes t2. Du kan lese mer på dr. Fungs web. 

https://idmprogram.com/reverse-type-2-diabetes-the-quick-start-guide/ 

Anonymkode: 7d48f...f2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"A low-carbohydrate, ketogenic diet to treat type 2 diabetes":

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1325029/ 

 

"Effectiveness and Safety of a Novel Care Model for the Management of Type 2 Diabetes at 1 Year: An Open-Label, Non-Randomized, Controlled Study.":

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29417495 

 

Anonymkode: 7d48f...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk leser det de vil. Jeg snakket om DMT2, en sykdom jeg har. Jeg kan forskjellen på disse 2 og har lest mye om min type diabetes.Jeg vet at diabetikere med type 1 trenger insulin uansett fordi de ikke klarer å produsere det selv. Vet at det finnes også MODY og LADA. Jeg har selv vært på kurs der du får "du må ta dine medisiner, men du blir ikke frisk. Diabetes type 2 er en progressiv sykdom (du blir verre med tiden)" OK. Det er sant når du kun tar medisiner og ikke gjør noe med kostholdet ditt. 

Mange diabetikere tenker at så lenge de tar medisinen, så er alt bra og sykdommen holdes i sjakk. Å ta insulin som diabetikere type 2 er ikke den rette behandlingen. 

Jeg er glad jeg fant mer info om dette  via Dr. Fung som er nefrolog, og har behandlet mange alvorlige syke diabetikere. Informasjon som er tilgjengelig for alle, gratis. Jeg fikk faktisk mer hjelp online enn fra min egen fastlege, som gav meg en brosjyre og that was it!.

Anonymkode: 6a674...b09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk leser det de vil. Jeg snakket om DMT2, en sykdom jeg har. Jeg kan forskjellen på disse 2 og har lest mye om min type diabetes.Jeg vet at diabetikere med type 1 trenger insulin uansett fordi de ikke klarer å produsere det selv. Vet at det finnes også MODY og LADA. Jeg har selv vært på kurs der du får "du må ta dine medisiner, men du blir ikke frisk. Diabetes type 2 er en progressiv sykdom (du blir verre med tiden)" OK. Det er sant når du kun tar medisiner og ikke gjør noe med kostholdet ditt. 

Mange diabetikere tenker at så lenge de tar medisinen, så er alt bra og sykdommen holdes i sjakk. Å ta insulin som diabetikere type 2 er ikke den rette behandlingen. 

Jeg er glad jeg fant mer info om dette  via Dr. Fung som er nefrolog, og har behandlet mange alvorlige syke diabetikere. Informasjon som er tilgjengelig for alle, gratis. Jeg fikk faktisk mer hjelp online enn fra min egen fastlege, som gav meg en brosjyre og that was it!.

Anonymkode: 6a674...b09

Dette er den ubehagelige sannheten om den medisinske industri som folk nekter å ta innover seg. Sannheten er at ingen tjener penger på friske folk, folk som ikke trenger medisiner. Ergo er det lav interesse for å promotere årsaksbehandling kontra symptombehandling, og i tillegg vanskelig å utfordre konsensus. Prisen betaler pasientene.

Jeg er glad på dine vegne for at du tok ansvar for egen helse og hadde vett til å stille spørsmålstegn ved 'standardbehandling'!

 

 

Anonymkode: 7d48f...f2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...