Gå til innhold

White liberals ‘patronize’ minorities while talking – but conservatives don’t, study says


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

White liberals tend to present themselves as less competent when speaking to minorities — while conservatives do not, according to a new study from Yale University scheduled to be published in the Journal of Personality and Social Psychology.

“Most Whites, particularly socio-political liberals, now endorse racial equality. Archival and experimental research reveals a subtle but reliable ironic consequence: White liberals self-present less competence to minorities than to other Whites — that is, they patronize minorities stereotyped as lower status and less competent,” says the study, written by Yale professor Cydney Dupree.

https://www.miamiherald.com/news/nation-world/national/article222424675.html

 

Jeg må innrømme at dette overrasker meg ikke i det helle tatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke overrasket over at denne tråden blir ignorert. Venstresiden vil jo ikke høre at det faktisk er de som er rasistene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eugene Onegin skrev:

Jeg er ikke overrasket over at denne tråden blir ignorert. Venstresiden vil jo ikke høre at det faktisk er de som er rasistene.

Det er vel heller at noen blir lei av disse internett lærde som kun bryr seg om hva internett sier om forholdene i USA? Folk som kaller velferdsordninger "sosiale program" og lignende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier ikke studien så mye om årsak. Det nevnes jo at det kan skyldes at de er så opptatt av hvor dårlig minoriteter behandles generelt at det er viktigere for dem å vise at de bryr seg enn å bruke "kompetanse"-ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...