Gå til innhold

Kommer jeg til å gå ned i vekt og bli fit om jeg holder meg til dette per dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frokost: 1,5 dl havregryn, 3 dl melk, 1 ss lønnesirup, en neve blåbær
Mellom: En neve mandler
Lunsj: 2 wasa husmann knekkebrød med en liten avokado og 4 cherrytomater
Mellom: 2 gulrøtter
Middag: Salat med kikerter, mais, tomat, agurk, paprika, ananas og kylling eller laks. 
Kvelds: 3 dl gresk yoghurt med 2 ss chiafrø og en neve bringbær

Anonymkode: 4ddb0...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forskjell på tynn og fit. Tynn blir du av lav fettprosent, fit blir du av trening og muskelmasse. 

Anonymkode: 404bf...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du spise så ofte?

Det holder med 1-2 gode måltider om dagen, helst forholdsvis tett i løpet av våkentiden, med en god, lang periode uten mat i mellomtiden.

Anonymkode: 6eac7...3fa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye havregryn til frokost. Tre spiseskjeer holder. Også for mye yoghurt, du bør holde deg til 1-1,5 dl med lite sukker og fett.

Anonymkode: e3617...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du kommer gå ned i vekt med å spise det der kommer helt an på din genetikk, nåværende kropp og insulinsensitivitet. Men fit/sunn vil du ikke bli uansett. For det trenger du mer naturlig fett og proteiner. Havregryn, knekkebrød, lønnesirup, kikerter, mais, ananas på jevnlig basis er ikke gunstig. Konstant småspising likeså.

Anonymkode: 9624d...b50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt for mye havregryn til frokost. Tre spiseskjeer holder. Også for mye yoghurt, du bør holde deg til 1-1,5 dl med lite sukker og fett.

Anonymkode: e3617...41d

For mye ifølge hvem/hva? Jeg spiser 60 gr havregryn og 3dl mager kesam hver dag og  har gått ned nesten 10 kilo.  

Anonymkode: 449c8...29f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite proteiner, du går ned men blir ikkje FIT. Enklest er vell å bygge muskler og så slanke seg? Da muskler krever mye energi for å bygge 😊

Anonymkode: 0ec18...4e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du spise så ofte?

Det holder med 1-2 gode måltider om dagen, helst forholdsvis tett i løpet av våkentiden, med en god, lang periode uten mat i mellomtiden.

Anonymkode: 6eac7...3fa

Aldri skjønn meg på sånne folk som er meiner at det som funker for dem funker for alle 🙄 folk er inviduell 

Anonymkode: 0ec18...4e2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du kommer gå ned i vekt med å spise det der kommer helt an på din genetikk, nåværende kropp og insulinsensitivitet. Men fit/sunn vil du ikke bli uansett. For det trenger du mer naturlig fett og proteiner. Havregryn, knekkebrød, lønnesirup, kikerter, mais, ananas på jevnlig basis er ikke gunstig. Konstant småspising likeså.

Anonymkode: 9624d...b50

Det er ikke noe galt med kikerter, knekkebrød og havregryn. Ikke med de andre tingene heller, så lenge man er forsiktig med mengden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde droppet mandlene og chiafrøene.

Anonymkode: 836c6...51c

Hvorfor det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Tvist skrev:

Hvorfor det?

Hun vil ned i vekt.

Anonymkode: 836c6...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil ned i vekt.

Anonymkode: 836c6...51c

Mandler inneholder en del kalorier ja, men det gjør da ikke chiafrø? 

Anonymkode: dc691...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil ned i vekt.

Anonymkode: 836c6...51c

Det er ikke mange kalorier i maten hun skisserer, for lite bør man ikke spise. I mandler er det også sunne fettsyrer og proteiner, noe hun trenger hvis hun bil bli fit som hun sier. (hvis hun trener).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja du kommer til å gå ned i vekt på det der. Ellers blir man ikke fit av kosthold. Man må bruke kroppen for å bli sterkere og mer tonet. 

Anonymkode: aa9a6...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frokost: 1,5 dl havregryn, 3 dl melk, 1 ss lønnesirup, en neve blåbær
Mellom: En neve mandler
Lunsj: 2 wasa husmann knekkebrød med en liten avokado og 4 cherrytomater
Mellom: 2 gulrøtter
Middag: Salat med kikerter, mais, tomat, agurk, paprika, ananas og kylling eller laks. 
Kvelds: 3 dl gresk yoghurt med 2 ss chiafrø og en neve bringbær

Anonymkode: 4ddb0...5ba

helt umulig å svare på da vi fungere forskjellig. for min del hadde ikke dette kostholdet fungert i det hele tatt.  jeg trener og trenger mer mat enn det der.  har du tenkt å leve på det kostholdet hele livet for å holde vekta eller

Anonymkode: c18c6...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt for mye havregryn til frokost. Tre spiseskjeer holder. Også for mye yoghurt, du bør holde deg til 1-1,5 dl med lite sukker og fett.

Anonymkode: e3617...41d

Alt for mye havregryn? jeg lager selv havregrøt på 1,5 dl gryn, eller til og med 2 dl gryn dersom jeg f.eks. skal på skitur. Holder meg mett i evigheter og havregryn inneholder heller ikke spesielt mye kalorier selv om man spiser en god porsjon 

Anonymkode: 5d99b...592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

For mye ifølge hvem/hva? Jeg spiser 60 gr havregryn og 3dl mager kesam hver dag og  har gått ned nesten 10 kilo.  

Anonymkode: 449c8...29f

om du tror dette er et bra kosthold å ha resten av livet så javel.. jeg kan også gå ned 10 kilo av å spise lite men det er ikke særlig sunt

Anonymkode: c18c6...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...