Gå til innhold

Hvor mye burde ringen koste?


blomaden

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Mallefisk skrev:

Blir bare enda mer usikker etter å ha fått alle disse ulike svarene.. det er jo alt fra 30.000kr til 1000kr😂 men det er helt sikkert at en ring til 30k har vi ikke råd til! Så blir vel noe i prisklassen mellom 1-3000kr. 

Noen som har erfaring med brukt forlovelsesring? Er jo så mange fine brukte ringer på Finn.no osv😍

Det hender det legges ut ubrukte ringer også på Finn. Ofte ringer kjøpt til friere som ikke har blitt noe av. Uansett ville jeg bedt om ekthetsbevis fra en seriøs gullsmed. Det kan man få både på nye og gamle smykker. Jeg har arvet smykke og ring som jeg skal levere inn for rens og vurdering av verdi. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før ville jeg ha sagt at 10.000 hadde vært fint.

Nå derimot, som jeg har vært gift og er skilt, vet jeg at det kan være irriterende å gå med en diamantring. Den hekter seg fast, man er redd for den.

Jeg og kjæresten har snakket løst om det, og jeg ønsker ikke en ring jeg er redd for å bruke. Hvis han frir med ring (diamant eller stein) så foretrekker jeg at den i alle fall ikke koster mer enn 5.000, men egentlig hadde det greieste vært å bare gå rett på glatt ring som man kan bruke som giftering også. Jeg har blitt mye mer minimalistisk med årene, og jeg ser ikke helt poenget med å gå med en diamantring hver dag. Ville kanskje brukt den til fest, men da føler jeg poenget blir litt borte.

Anonymkode: 677cc...57c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er vanlig å signalisere at man skal gifte seg ved å sende ut bryllupsinvitasjoner. Om det ikke skal feires bryllup, er det jo bare å gifte seg med en gang.

Folk må selvsagt få gjøre som de vil, men jeg må innrømme at jeg får litt fnatt av at amerikansk kultur fra 50-tallet skal få innpass i dagens Norge (når det ikke dreier seg om dans og musikk).

Du signaliserer gjerne over for andre at du skal gifte deg ved å sende ut innbydelser. Men du signaliserer overfor hverandre at du skal gifte deg ved å inngå forlovelse. 

Syns mange nordmenn er utrolig kjedelige og molbo med sin tankegang, som tviholder på nøkterne kjedelige liv uten feiring. Mens man sitter i vinduet og dømmer naboens liv.

Fnatt er forresten en betegnelse på skabb i underlivet fyi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hverdagsfrue skrev:

 

Syns mange nordmenn er utrolig kjedelige og molbo med sin tankegang, som tviholder på nøkterne kjedelige liv uten feiring. Mens man sitter i vinduet og dømmer naboens liv.

 

Jahaja.. det er vel helst slike som du som dømmer naboens liv. Du som har skjønt hvordan ting bør være og kan heve deg over andre.

 

vi brukte 5000 på våre ringer. Hadde ingen forlovelsesring og hadde ingen problemer med å forsvare det. Vi hadde heller ikke råd til et kjempestort bryllup men fikk samlet mye familie og venner i den lokale kirka og feiret med koldtbord og kaker etterpå. 

Anonymkode: a3ece...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hverdagsfrue skrev:

Du signaliserer gjerne over for andre at du skal gifte deg ved å sende ut innbydelser. Men du signaliserer overfor hverandre at du skal gifte deg ved å inngå forlovelse. 

Syns mange nordmenn er utrolig kjedelige og molbo med sin tankegang, som tviholder på nøkterne kjedelige liv uten feiring. Mens man sitter i vinduet og dømmer naboens liv.

Fnatt er forresten en betegnelse på skabb i underlivet fyi.

Og derfor blir fnatt brukt om noe som irriterer😏

Anonymkode: b733f...42f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Hverdagsfrue said:

Du signaliserer gjerne over for andre at du skal gifte deg ved å sende ut innbydelser. Men du signaliserer overfor hverandre at du skal gifte deg ved å inngå forlovelse. 

Syns mange nordmenn er utrolig kjedelige og molbo med sin tankegang, som tviholder på nøkterne kjedelige liv uten feiring. Mens man sitter i vinduet og dømmer naboens liv.

Fnatt er forresten en betegnelse på skabb i underlivet fyi.

Fnatt er et synonym til skabb, som vel for det meste går på hender og føtter.

Det er greit når folk avslører seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Jahaja.. det er vel helst slike som du som dømmer naboens liv. Du som har skjønt hvordan ting bør være og kan heve deg over andre.

 

vi brukte 5000 på våre ringer. Hadde ingen forlovelsesring og hadde ingen problemer med å forsvare det. Vi hadde heller ikke råd til et kjempestort bryllup men fikk samlet mye familie og venner i den lokale kirka og feiret med koldtbord og kaker etterpå. 

Anonymkode: a3ece...aa7

Det er ingenting galt med å være fornuftig og økonomisk. Jeg har ikke "skjønt hvordan ting bør være" for noen andre en meg selv. Alle har sine prioriteringer, drømmer og gleder. Det viktigste er å gjøre det som gjør deg lykkelig.

Det jeg reagerer på er hvordan noen kan sitte å mislike andres måte å leve på. Den dømmingen, de hevede øyenbrynene og nedsettende kommentarene vi nordmenn er kjent for.

At folk må bry seg så utrolig mye om hva andre gjør er en uting. Viss en person har lyst å bruke 40 000 på forlovelsesring, eller om noen bruker 700. Om noen ønsker å forlove seg, eller om noen ikke ser poenget med noe annet enn en rask tur på tinghuset. Uansett hva folk velger, så bør ingen måtte forsvare seg. Hva som er rett for meg kan være feil for deg. Det betyr ikke at en av oss har rett og en av oss har feil. 

At jeg ønsker en diamantring til forlovelsen, betyr ikke at du ikke kan ønske deg en potetåker eller en sydentur eller en klem. Mennesker er forskjellige og det er helt Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, T-Rex skrev:

Fnatt er et synonym til skabb, som vel for det meste går på hender og føtter.

Det er greit når folk avslører seg sånn.

Når folk avslører seg sånn?

Ooops jeg avslørte at jeg er wiki-bruker.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Fnatt

 

Slike kommentarer er et dårlig forsøk på hersketeknikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnatt.

Vi som har levd en stund, og folk som løser kryssord, trenger ikke å google for å vite at fnatt er et synonym til skabb.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Fnatt.

Vi som har levd en stund, og folk som løser kryssord, trenger ikke å google for å vite at fnatt er et synonym til skabb.

Gratulerer for at du er eldre enn meg?

Er selv kun 37år, og har ingen erfaring selv med verken kryssord eller skabb. Men nysgjerrig nok til å Google ord jeg ikke kan definisjonen på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre forlovelsesringer ble også gifteringer. Det er enkle, glatte gullringer som har inngravert Din Xxxx, forlovelsesdato og bryllupsdato. Egen forlovelsesring var ikke vanlig da vi giftet oss, det var noe som vi bare hadde hørt om i «Utlandet».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 3.000,- for min. Gifteringene kostet rundt 10.000,- for begge, men de var arveringer og trengte en liten fiks for å kunne vare over tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig så viktig at ringen er dyr da? Fikk riktig nok en meget pen diamantring i hvitt gull. Han kjøpte den i fjor på Black Friday, tror han gav 10 000 kr, og det syntes jeg var MYE penger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet vel rundt 40 000 kr, men hadde aldri forventet at han skulle kjøpe en så dyr ring. Jeg tenker at man må bruke det man har råd til og ellers så er vel symbolikken rundt forlovelse viktigere enn ringen i seg selv. 

Anonymkode: 81adb...59b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

100.000 kr

Anonymkode: 119b2...a14

Med fest som koster ti tusen og folk må ha med brennevinet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 hours ago, O.G. said:

Med fest som koster ti tusen og folk må ha med brennevinet selv?

?

Null problem med en ring til 100,000 og et bryllup til millionen om man tjener 5m+ i året?

Endret av SM30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjøpte vi ringene våre sammen. Forlovelsesringene kostet 8000 til sammen, da hadde min en bitteliten diamant og de hadde gult og hvitt gull. Gifteringene våre er helt enkle gullringer og kostet 4000 til sammen. Man kan se at mannen sin er brukt, siden han holder på med mer harde ting, min ser man ikke er brukt engang. 

Er det en typisk amerikansk forlovelsesring du tenker på? Med stor diamant? For da snakker man fort flere titalls tusen.

Anonymkode: 8552f...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringen bør kosta det du har råd til å bruka utan at det går ut over økonomien elles. I Noreg er det relativt nytt med separat forlovelsesring og at den skal vera veldig dyr.

 

Sjølv har eg lyst på ein enkel, "vanleg" forlovelsesring som kan brukast som giftering. Har skjønt at dei er dyre nok. Eg er glad i dyre smykke og sånn, men dette er noko eg skal gå med kvar dag resten av livet. Den skal stå til alle antrekk og alle gjeremål.

Anonymkode: 7d45b...4f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 1.12.2018 den 18.09, blomaden skrev:

Kjæresten min slipper noen hint her og der ang. Forlovelsesringen, og spør gjerne da hvor mye jeg tenker den burde koste. Men jeg aner liksom ikke! Vi har jo helt OK med penger, men ikke mer enn at vi klarer å spare noen tusen i mnd.. hva tenker dere? Hvor mye kostet ringen din?

Min forlovelsesring kostet 1200 kr. Men jeg bruker ikke ringer, så like greit at den ikke var dyrere. Har ikke giftering, vi droppet det og tok en måneds luksusferie i stedet for. 

Men, skulle jeg virkelig kjøpt den ringen jeg har mest lyst på, så må vi nok opp i prisklasse mot 40 000 kr eller mer. Enkel ring i hvitt gull med en diamant, me like 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...