Gå til innhold

Hvor mye burde ringen koste?


blomaden

Anbefalte innlegg

Kjæresten min slipper noen hint her og der ang. Forlovelsesringen, og spør gjerne da hvor mye jeg tenker den burde koste. Men jeg aner liksom ikke! Vi har jo helt OK med penger, men ikke mer enn at vi klarer å spare noen tusen i mnd.. hva tenker dere? Hvor mye kostet ringen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Mallefisk skrev:

Kjæresten min slipper noen hint her og der ang. Forlovelsesringen, og spør gjerne da hvor mye jeg tenker den burde koste. Men jeg aner liksom ikke! Vi har jo helt OK med penger, men ikke mer enn at vi klarer å spare noen tusen i mnd.. hva tenker dere? Hvor mye kostet ringen din?

Min kostet 34000kr. 

Anonymkode: 061c6...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal en forlovelsesring koste noe særlig i det hele tatt? :klo: Norske kvinner pr. 2018 har vel sin egen inntekt og formue og trenger ikke å "sikre seg" i form av dyre smykker som i realiteten har svært liten omsetningsverdi. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant! Men vil en ring som koster 250kr tåle daglig bruk i mange år? 

Endret av Mallefisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det finnes  ende tråder på dette og regner med svaret langt på vei faller på hva personene bak prioriterer.

 

Vi forlovet oss da vi var 27 år for ca 12 år siden.

Vi hadde grei økonomi da til å være i etableringsfasen, ikke enorme lønninger, kanskje rundt 7-800 000 tilsammen.

Jeg kjøpte ikke egen forlovelsesring da denne ville havnet i en skuff så fort gifteringen skulle erstatte den. Ringene tror jeg kostet ca 5000 for min og 8000 for hennes. Jeg hadde hatt langt mer penger jeg kunne brukt om jeg ville, men ingen av oss hadde sett fornuften i det.

Idag har vi veldig god økonomi, men jeg tror ikke noen av oss hadde sett fornuften i å bruke mer enn 20 000 totalt på begge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 10 000 vil jeg tro er vanlig, spesielt hvis man fortsatt er ung. Min lå på rundt den summen, og den er veldig flott. 

Anonymkode: d1ade...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mallefisk skrev:

Veldig sant! Men vil en ring som koster 250kr tåle daglig bruk i mange år? 

En enkel glatt gullring som koster under tusenlappen vil både tåle bruk i mange år (Min mor bruker fremdeles min oldemors giftering og den har da vært i daglig bruk i nesten nøyaktig hundre år). En dyr ring med en eller flere store edelstener vil være svært upraktisk i det som er/blir dagliglivet for de fleste og krever dessuten ettersyn og vedlikehold. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror våre koster under 4000 for paret, kjøpt for over ti år siden. Enkle i gull. 

Anonymkode: 8469a...d75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre kosta faktisk berre 4000 kr.

To enkle ringar i kvitt gull. Ein ring du kan laga mat med, driva med hagearbeid. I teorien er det vel forlovelsesringar og ikkje gifteringar, men eg veit ikkje forskjellen. Vi har ringar, det er godt nokk for oss.

Vi eide ikkje nåla i veggen når vi gifta oss for snart 8 år sidan.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i allefall at jeg IKKE vil ha en fryktelig dyr ring når jeg gifter meg/forlover meg.. 3000-4000 er mer en nok for meg

Anonymkode: cc478...e16

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den er av ordentlig materiale så kan den koste så mye eller lite som du/dere vil :) 

Anonymkode: a21bd...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den er pen: alt mellom 500-3000. Om det skal kjøpes giftering senere så kan det gjerne være billig. Selv med god økonomi ser jeg ingen grunn til å bruke masse penger på smykker om det er pent til 1000. Unntaket kunne vært om man fant noe unikt fint som avr litt dyrere

Anonymkode: cd26e...024

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet i allefall at jeg IKKE vil ha en fryktelig dyr ring når jeg gifter meg/forlover meg.. 3000-4000 er mer en nok for meg

Anonymkode: cc478...e16

Det er vel kanskje litt det jeg tenker.. blir jo nesten litt skummelt å gå med en ring til 20.000kr😱

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt under 20.000 Er for smålig. 

Så jeg ville sagt et sted mellom 20 og 30 for å ikke virke kravstor og håpt han leste mellom linjene og sikta på ti tusen høyere 

Anonymkode: c7791...a85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge den er pen: alt mellom 500-3000. Om det skal kjøpes giftering senere så kan det gjerne være billig. Selv med god økonomi ser jeg ingen grunn til å bruke masse penger på smykker om det er pent til 1000. Unntaket kunne vært om man fant noe unikt fint som avr litt dyrere

Anonymkode: cd26e...024

Kan like gjerne kjøpe noe juggel på HM som får sliteskader og går i stykker da 

Anonymkode: c7791...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min «forlovelsesring» var en enkel gullring med en liten sten til ca 1000 kr. Gifteringen våre kostet rundt 16000 til sammen, og er helt enkle ringer i hvitt gull. 

Anonymkode: d8070...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alt under 20.000 Er for smålig. 

Så jeg ville sagt et sted mellom 20 og 30 for å ikke virke kravstor og håpt han leste mellom linjene og sikta på ti tusen høyere 

Anonymkode: c7791...a85

Vet ikke om jeg kanskje hadde følt meg litt kravstor da, med tanke på at vi har samlet inntekt på litt under 25 tusen i måneden 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt under 20.000 Er for smålig. 

Så jeg ville sagt et sted mellom 20 og 30 for å ikke virke kravstor og håpt han leste mellom linjene og sikta på ti tusen høyere 

Anonymkode: c7791...a85

Noen av oss kjøpte ringene sammen, og satt ikke på ræv og ventet på å bli vartet opp. 😘

Anonymkode: 8469a...d75

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mallefisk skrev:

Det er vel kanskje litt det jeg tenker.. blir jo nesten litt skummelt å gå med en ring til 20.000kr😱

Tull. De dyre ringen er av så god kvalitet at de tåler alt😊

Jeg har to veldig pene til 14000 og 32 000. De er riktignok ikke forlovelsesringer. Synes de er feil å bruke mest mulig penger bare for å bruke mest mulig. Man må like ringen og det har ingenting med pris å gjøre.

Anonymkode: b733f...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...