Gå til innhold

Kombinert vaskemaskin og tørketrommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har det? Er dere fornøyd? Blir klærne ordentlig tørre? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dette, endelig(!), og har hatt den i omlag et år. En Electrolux.

Den tørker aldeles utmerket. Jo mer som er lastet i den jo lengre tid bruker den på å tørke selvsagt.
Men jeg pleier å sette den på omlag 2 timer på tørk og det pleier å holde.

Skrevet (endret)
19 minutter siden, Emmelise skrev:

Jeg har dette, endelig(!), og har hatt den i omlag et år. En Electrolux.

Den tørker aldeles utmerket. Jo mer som er lastet i den jo lengre tid bruker den på å tørke selvsagt.
Men jeg pleier å sette den på omlag 2 timer på tørk og det pleier å holde.

Hvor mye koster den? Og blir klærne tørre nok til å legges i skapet? 

Vi har hatt en som nå begynner å synge på siste verset. Tørketrommel delen har aldri fungert ordentlig. Før kunne man kanskje tørke en fleece genser eller et dynetrekk. Hadde man mer klær enn det, ble det ikke tørr samme hvor lenge den holdt på. Ønsker en ny. Pga plassmangel er det jo praktisk med kombimaskin. Om den bare virker ordentlig. 

Endret av Thyra
Skrevet

Jeg har en AEG 8000 serie kombi og jeg er stort sett fornøyd. Veldig fornøyd med maskinen, men det å vaske 2 maskiner + tørk tar jo omtrent hele dagen da jeg bruker maskinen til begge deler. 

Jeg savner å ha 2 enkle maskiner, da kunne de gå parallellt.

Skrevet (endret)
23 minutter siden, Thyra skrev:

Hvor mye koster den? Og blir klærne tørre nok til å legges i skapet? 

Mener vi ga omkring 5000 for den. Jeg sjekket sidene til Elkjøp og den står der ikke lenger dessverre.

Er det mye tøy i maskinen så er det fortsatt litt fukt igjen i tøyet etter 2 timer. Da pleier jeg enten å ta det ut og la det lufttørke litt eller gir det en halvtime til i maskina. Det er litt avhengig av hvor lat jeg er akkurat da.
Er den ikke stappa og det ikke er tungt tøy så er det knusktørt etter 2 timer, så den fungerer så det jomer.

Det eneste som irriterte meg da jeg gikk over anmeldelser om de forskjellige kombimaskinene var at mye av det folk klagde på ble forklart i brukermanualen til maskinen. Det gjaldt også maskinen vi kjøpte. Noen dømte den nord og ned fordi de ikke a) fant lofilteret og b) dermed ikke fikk rensa lofilteret. I brukermanualen forklares det at det ikke er lofilter på maskinen og at man bare trenger å ta en klut rundt døra for å plukke det opp eller kan sette den på 30-min skyll. Avhengig av hva man gidder liksom.

18 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg savner å ha 2 enkle maskiner, da kunne de gå parallellt.

Jeg er litt enig, men ettersom vi kun er to voksne og ikke har plass til to maskiner så går det helt fint. Har man barn f. eks. og mye klesvask så er det fort mer stress tenker jeg.

Endret av Emmelise
Skrevet
1 minutt siden, Emmelise skrev:

Mener vi ga omkring 5000 for den. Jeg sjekket sidene til Elkjøp og den står der ikke lenger dessverre.

Er det mye tøy i maskinen så er det fortsatt litt fukt igjen i tøyet etter 2 timer. Da pleier jeg enten å ta det ut og la det lufttørke litt eller gir det en halvtime til i maskina. Det er litt avhengig av hvor lat jeg er akkurat da.
Er den ikke stappa og det ikke er tungt tøy så er det knusktørt etter 2 timer, så den fungerer så det jomer.

Det eneste som irriterte meg da jeg gikk over anmeldelser om de forskjellige kombimaskinene var at mye av det folk klagde på ble forklart i brukermanualen til maskinen. Det gjaldt også maskinen vi kjøpte. Noen dømte den nord og ned fordi de ikke a) fant lofilteret og b) dermed ikke fikk rensa lofilteret. I brukermanualen forklares det at det ikke er lofilter på maskinen og at man bare trenger å ta en klut rundt døra for å plukke det opp eller kan sette den på 30-min skyll. Avhengig av hva man gidder liksom.

Jeg er litt enig, men ettersom vi kun er to voksne og ikke har plass til to maskiner så går det helt fint. Har man barn f. eks. og mye klesvask så er det fort mer stress tenker jeg.

Nå er vi bare 2 voksne, men noe vaskemaskiner blir det i uka likevel.

Hadde jeg visst det jeg visste idag så hadde jeg kjøpt en av hver. Maskinen jeg har kostet nesten 13 000, men pga avtale med power fikk jeg den for 8500.

Nå er jo valget tatt og innen denne ryker så er det bare min vask og da blir det ikke så ofte vask som nå.

Skrevet

Tror man får litt hva man betaler for..,.

Haddde tenkt å kjøpe en Samsung som var på tilbud i går til 10000, vanlig pris 18000 på Elkjøp, som jeg vet flere er fornøyde med.  Men jeg tenkte ikke over at det nok var cyber monday tilbud, var litt treg å skulle bestille i morges, da var den tilbake på 18000..... Irritert på meg selv, kan ikke bruke så mye på en maskin. 

Så får vente å se om den eller en annen god kommer på tilbud igjen.....

Skriv gjerne her om du vet om en som er god, den samsungen kjenner jeg flere som er veldig fornøyde med. Men tar imot alle tips, jo billigerer jo bedre

Anonymkode: 69fc9...f71

Skrevet

Har Miele, kostet flesk, men veldig fornøyd. De har utvidede garantier også, så man vet man har en god maskin lenge.

Anonymkode: ee5bd...505

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...