Gå til innhold

Varmtvannstank på baderommet. Hvordan kan jeg "skjule" den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og en venninne flytta nettopp inn i et 70-talls hus som vi skal leie i et års tid. Har to bad (et i andre etasje med toalett og badekar, og et i hovedetasjen med dusj, toalett, vaskemaskin og varmtvannstanken).

Det sier seg vel nesten selv at badet i hovedetasjen er nokså lite, men foretrekker å bruke det fremfor å gå opp i andre etasje hver gang man skal på do. Men så har han som eier huset funnet ut at beste måten å skjule tanken på er ved å henge dusjforheng i taket.

Det ser mildt sagt jævlig ut, og det er liksom ikke hjelp i ta ned dusjforhengene heller fordi veggen rundt tanken står i stor kontrast til resten av badet.  Så, har noen forslag til hvordan vi kan gjemme bort tanken litt, uten at det skal ta noe særlig plass eller bli en stor utgift? Kanskje noen som har gjort lignende selv som kan komme med tips?

Anonymkode: d8fee...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere skal bo det ett år? Da blir du vant med det, eller kjøp ett annet dusjforheng. Hadde ikke brukt mange kronene om jeg skulle bo der ett år.

Anonymkode: f44ca...bf0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke orket å gjøre noe når dere bare skal være der et år 

Anonymkode: a0a3b...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må uansett  spørre om lov om du skal gjøre stort. Her står den i ett hjørne, vi satte opp en vegg og en skyvedør. Du kan ikke stenge den helt inne, må Være mulig å komme til ved en lekkasje eller varmegang.

Anonymkode: 92cbb...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sette opp en slik dekorativ skillevegg som man kan flytte på? Bytt forheng, heng en pen duk/teppe eller lignende som står i stil til badet? Høye potteplanter? 

Anonymkode: 0df36...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og en venninne flytta nettopp inn i et 70-talls hus som vi skal leie i et års tid. Har to bad (et i andre etasje med toalett og badekar, og et i hovedetasjen med dusj, toalett, vaskemaskin og varmtvannstanken).

Det sier seg vel nesten selv at badet i hovedetasjen er nokså lite, men foretrekker å bruke det fremfor å gå opp i andre etasje hver gang man skal på do. Men så har han som eier huset funnet ut at beste måten å skjule tanken på er ved å henge dusjforheng i taket.

Det ser mildt sagt jævlig ut, og det er liksom ikke hjelp i ta ned dusjforhengene heller fordi veggen rundt tanken står i stor kontrast til resten av badet.  Så, har noen forslag til hvordan vi kan gjemme bort tanken litt, uten at det skal ta noe særlig plass eller bli en stor utgift? Kanskje noen som har gjort lignende selv som kan komme med tips?

Anonymkode: d8fee...3f0

Skal du bare bo der et års tid så hadde jeg bare satt opp en flyttbar skillevegg. Selv bygget jeg inn min varmtvannsbereder i kjelleren. Laget nærmest en boks av våtromsplater https://megaflis.no/tetti-vatromsplate-50mm.html som jeg la flisla. La også inn inspeksjonsluker for å komme til berederen. Det er imidlertid litt mye jobb bare for et års tid.

Anonymkode: 6dbb7...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikk en "genser" til varmtvannsberederen? Da isolerer det i tillegg ekstra, så varmtvannstanken ikke varmer opp hele rommet. Om sommeren kan det være et poeng.

Anonymkode: 09c6f...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...