Gå til innhold

Pusse før man oljer benkeplate?

Anbefalte innlegg

Skrevet

MÅ man pusse benkeplata før man oljer overflaten? Har en benkeplate som har topplag av valnøtt (sponplate under) fra IKEA. Tok en enkel utvei med å pusse delene av plata som var stygg, og lot resten være, før jeg oljet den inn. Skal ta er nytt lag i morgen. Burde jeg helst pusse alle overflatene før jeg oljer på nytt? 

Anonymkode: 79825...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å pusse lett over med fint sandpapir. Da får du det rent og jevnt og oljen trekker jevnt inn. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MÅ man pusse benkeplata før man oljer overflaten? Har en benkeplate som har topplag av valnøtt (sponplate under) fra IKEA. Tok en enkel utvei med å pusse delene av plata som var stygg, og lot resten være, før jeg oljet den inn. Skal ta er nytt lag i morgen. Burde jeg helst pusse alle overflatene før jeg oljer på nytt? 

Anonymkode: 79825...181

Det finnes egne pusse/oljesvamper som er ypperlige til bruk. Husker ikke hvor vi har kjøpt disse. Mulig det var hos Møbelringen. Bruker dem på eikemøbler når vi oljer.

Anonymkode: 2aee2...5fd

Skrevet

Jeg har heltre kjøkkenbenk. Pleier å pusse over med fint sandpapir, rense med Liberon møbelrens, og så bruker jeg Liberon møbelolje. Møbelrensen er veldig skånsom, men du aner ikke hvor skitten benken er før du se hva den får frem på kluten ! 

Anonymkode: d9394...741

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...