Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2019


Revefrua

Anbefalte innlegg

4 timer siden, lysestake skrev:

Vi blir jo innbilske når vi er prøver, haha 😅 er ikke sikkert jeg er gravid heller. 

Har du prøvd lenge? Jeg vet det er vanskelig, men prøv å ikke tenke på det så mye, for det skjer når du minst venter det. 

Ja, ikke sant! Vi har prøvd siden sommeren, men ikke aktivt gått inn for å treffe de fruktbare dagene. Denne syklusen er den første hvor vi virkelig har lagt inn aksjer for at alt skal treffe bra. Jeg hadde ikke trodd at jeg var en av de som ville bli så manisk med symptomleting og testing i tide og utide, men møtte meg selv i døra, gitt. 

Men jeg skjønner jo at jeg må roe meg ned og prøve å ikke tenke så mye på det. :P 

Hvor er du i dpo-land? 

 

1 minutt siden, jenta98 skrev:

 Akkurat samme situasjon som deg! Bare 2 dager til ikm.. alle samme symptomer.. fikk denne testen idag, den er på 25mlu... ser ikke ut som om det er noe her heller..:///

D074143A-03B4-4E0B-A529-E34915B2ED9A.jpeg

Så spennende! Jeg ser dessverre ingenting på testen 😕 men man hører jo om de som ikke tester positivt før etter IKM også, så det er håp. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fader altså, tok en test i dag og den var hviiit :( ble litt skuffa, ikke fordi det haster å bli gravid nå men fordi ut fra symptomene var jeg nesten sikker på at noe hadde skjedd! Jeg forventer mens på søndag så kjøpte enn sånn tidlig test... jaja, det er jo første gang vi prøver etter p-pille slutt så skal ikke sutre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, lysestake skrev:

Fader altså, tok en test i dag og den var hviiit :( ble litt skuffa, ikke fordi det haster å bli gravid nå men fordi ut fra symptomene var jeg nesten sikker på at noe hadde skjedd! Jeg forventer mens på søndag så kjøpte enn sånn tidlig test... jaja, det er jo første gang vi prøver etter p-pille slutt så skal ikke sutre. 

Så kjipt! Men det er fortsatt en stund igjen til søndag, da! 

 

Jeg fikk også helt hvit test i dag og IKM er i morgen, så jeg regner med at løpet er kjørt. Jeg følte meg SÅ gravid i slutten av forrige uke, men nå har de fleste symptomene avtatt også. Hvis jeg ikke får mensen i morgen så kommer jeg nok til å teste igjen, men jeg prøver å innstille meg på at jeg ikke er gravid. Det er PP1 for vår del også og jeg var ikke forberedt på at skuffelsen skulle føles så sterk. 

Men nå har jeg i alle fall lært at jeg ikke skal gå amok med tester og leting etter symptomer etter IKM. Skal prøve å slappe mer av i neste PP. :) Håper det går veien for dere som fortsatt venter på mens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Viljaa skrev:

Så kjipt! Men det er fortsatt en stund igjen til søndag, da! 

 

Jeg fikk også helt hvit test i dag og IKM er i morgen, så jeg regner med at løpet er kjørt. Jeg følte meg SÅ gravid i slutten av forrige uke, men nå har de fleste symptomene avtatt også. Hvis jeg ikke får mensen i morgen så kommer jeg nok til å teste igjen, men jeg prøver å innstille meg på at jeg ikke er gravid. Det er PP1 for vår del også og jeg var ikke forberedt på at skuffelsen skulle føles så sterk. 

Men nå har jeg i alle fall lært at jeg ikke skal gå amok med tester og leting etter symptomer etter IKM. Skal prøve å slappe mer av i neste PP. :) Håper det går veien for dere som fortsatt venter på mens!

Du beskriver jo min situasjon, symptomene avtok nå de siste dagene så kanskje vi bare hadde sen EL og trodde vi var gravide? Haha.. Vi må regne med at det ikke klaffer med en gang nå, mulig det tar flere mnd. Men som du sier så skal jeg ikke teste nå før det har gått noen dager med uteblitt mens. Sist gang ble jeg gravid på første forsøk så var litt høy på pæra og trodde det skulle klaffe nå 😅

Men du? Det skal gå din vei snart skal du se, bare å ta det med ro, så kommer det når du (og jeg) minst venter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en liten sønn i juli, og jeg har ikke fått tilbake mens. Vi har lyst på to tette, og har derfor ikke begynt på prevensjon etter fødsel. Jeg fullammer enda, så sjansen er vel liten, men vi vet jo aldri. El kommer jo før mens. Så derfor har jeg testet med jevne mellomrom for å sjekke, og den jeg tok i går kunne jeg skimte to streker på. Skal teste igjen i løpet av uka for å se om den blir sterkere. Aner jo ikke hvor i syklusen jeg er, og om jeg testet alt for tidlig. Dette er så spennende 😁

7430A35B-F460-4AA5-AC48-CCBF53E43DE8.jpeg

Anonymkode: 6ebc6...4ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk en liten sønn i juli, og jeg har ikke fått tilbake mens. Vi har lyst på to tette, og har derfor ikke begynt på prevensjon etter fødsel. Jeg fullammer enda, så sjansen er vel liten, men vi vet jo aldri. El kommer jo før mens. Så derfor har jeg testet med jevne mellomrom for å sjekke, og den jeg tok i går kunne jeg skimte to streker på. Skal teste igjen i løpet av uka for å se om den blir sterkere. Aner jo ikke hvor i syklusen jeg er, og om jeg testet alt for tidlig. Dette er så spennende 😁

7430A35B-F460-4AA5-AC48-CCBF53E43DE8.jpeg

Anonymkode: 6ebc6...4ad

Hva slags test er det?  Ser jo positiv ut😄

Anonymkode: cdeb8...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke!! 😱 er det vanlig å få positiv ETTER ikm? Hadde ikm i går men kom ingenting. Testet idag, og den er vel blendahvit. Cb digital slo ikke ut. 

9CF604E6-8786-4900-B0CE-BA0AE4F2C968.jpeg

F8D1D0AC-21BA-45CF-8DFE-592B94F0F684.jpeg

Anonymkode: cc325...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke!! 😱 er det vanlig å få positiv ETTER ikm? Hadde ikm i går men kom ingenting. Testet idag, og den er vel blendahvit. Cb digital slo ikke ut. 

9CF604E6-8786-4900-B0CE-BA0AE4F2C968.jpeg

F8D1D0AC-21BA-45CF-8DFE-592B94F0F684.jpeg

Anonymkode: cc325...b4a

Jeg har aldri fått positive tester før ETTER ikm, men nå har jeg eggløsning sent :)  Det er frustrerende å verken få det ene eller andre 😕 

Anonymkode: fe3c6...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri fått positive tester før ETTER ikm, men nå har jeg eggløsning sent :)  Det er frustrerende å verken få det ene eller andre 😕 

Anonymkode: fe3c6...404

Hmm ja.. jeg er ikke 100% på når jeg hadde EL.. så dette er vanskelig. Jeg har bare ingen tegn på mens enda, noe jeg pleier 😱

Anonymkode: cc325...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags test er det?  Ser jo positiv ut😄

Anonymkode: cdeb8...04b

Dette er A1 😊

Anonymkode: 6ebc6...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2018 den 19.46, J1994 skrev:

Takk og takk for svar 😊 Fikk time hos legen på mandag, så merker jeg er veldig spent (og utålmodig) 🙉

Tenk igjennom hvilket sykehus du vil føde på. Jeg ble skikkelig overrasket over at man måtte søke fødeplass så tidlig ( jeg fikk spørsmålet på 1. Kontroll) greit å ha tenkt litt igjennom det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 år og singel og har et sterkt ønske om å bli mamma. Det har ikke klaffet helt med mennene jeg har datet/vært sammen med til nå, ingen av de har vært min sjelevenn… Men det å få barn er så viktig for meg og etter mange runder med meg selv har jeg landet på at jeg ønsker å bli mor uansett. Jeg har livet på stell, mye støtte rundt meg, ikke minst min egen mor som ønsker å hjelpe til.  I høst har jeg vært gjennom to forsøk med inseminering ved fertilitetsklinikk i DK. Jeg har ikke lykkes enda, og kjenner at det er tungt å vente, ønske og håpe så sterkt..  jeg har også kjent symptomer hver gang, murring/lette kramper i magen, kvalme, svimmelhet etc i dagene mellom inseminasjon og mens. Nå denne gangen hadde jeg murrende smerter og var småkvalm en uke før mensen kom for fullt i dag... 😔smertene har hver gang tiltatt når mensen har kommet (altså mer enn ellers). Kanskje har det vært det som kalles for kjemisk graviditet, at egget bare ikke har festet seg skikkelig? 

Jeg håper å bli gravid i 2019, planlegger neste forsøk i januar! Om det er flere her som går gjennom samme prosess som meg, vil jeg gjerne høre fra dere.

Og uansett metode og om man har partner eller ikke, ser jeg jo at det er mange som går gjennom mye av det samme. Ventingen, grublingen, følelsene, skuffelsene og håpingen har vi jo alle felles 😌 Godt å vite at jeg ikke er alene selv om jeg føler meg litt alene i prosessen jeg går gjennom nå ❤️ 

Endret av Krølltopp84
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.12.2018 den 18.22, lysestake skrev:

Fader altså, tok en test i dag og den var hviiit :( ble litt skuffa, ikke fordi det haster å bli gravid nå men fordi ut fra symptomene var jeg nesten sikker på at noe hadde skjedd! Jeg forventer mens på søndag så kjøpte enn sånn tidlig test... jaja, det er jo første gang vi prøver etter p-pille slutt så skal ikke sutre. 

Jeg har inntrykk av at mange får «symptomer» etter forsøk selv om testen blir negativ?  Det har jeg i hvert fall opp følt to ganger i høst… Følte meg gravid nå denne gangen, men mensen kom dessverre.  Håper det går bedre for deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i pp4 og er 21 år, sliter en del med cyster på eggstokkene, tror selv jeg har endometriose. I dag er det 5 dager til IKM og har testet med sensativ test, men den var 100% negativ. Med tanke på at jeg er så ung så blir jeg så redd for at jeg ikke er fruktbar/har vanskeligheter med å bli fruktbar.... 😭 mister nesten håpet når det har gått så lang tid, vet at det skal gå 1 år før man testet men dette er ganske depriserende. 

Anonymkode: 43788...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på tråden jeg også! Jeg og min samboer har planer om å begynne å prøve i Mai 2019- grunnen? Jo, fordi resepten på p-pilla går ut den måneden, og vi kjenner oss allerede klare for å ta ett steg videre. Vi har ingen barn fra før, så derfor er vi veldig spente på om vi får det til, det finnes jo ingen garanti på dette. Vi er 24 år begge to, og har snart vært sammen i 8 år. Flere som har planer om å starte prøvingen i Mai?

Så ny som jeg er i dette gamet, så må jeg faktisk tørre å spørre om disse forkortelsene som dere bruker, som "pp" og "IKM", slik at jeg henger med i tråden🙈 


 

Anonymkode: c73c5...29b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slenger meg på tråden jeg også! Jeg og min samboer har planer om å begynne å prøve i Mai 2019- grunnen? Jo, fordi resepten på p-pilla går ut den måneden, og vi kjenner oss allerede klare for å ta ett steg videre. Vi har ingen barn fra før, så derfor er vi veldig spente på om vi får det til, det finnes jo ingen garanti på dette. Vi er 24 år begge to, og har snart vært sammen i 8 år. Flere som har planer om å starte prøvingen i Mai?

Så ny som jeg er i dette gamet, så må jeg faktisk tørre å spørre om disse forkortelsene som dere bruker, som "pp" og "IKM", slik at jeg henger med i tråden🙈 


 

Anonymkode: c73c5...29b

Er selv ny på dette området, men prøver å hjelpe deg likevel. Så får noen rette på meg om jeg tar feil 😅 «pp» betyr prøveperiode, så pp1 vil si første prøveperiode osv. «IKM» betyr ikke kommende mens.

Morsomt at du blir med! Er selv 24, har ingen barn fra før og begynner prøvingen rundt juli/august. Blir en spennende tid, og syns det er fint med flere i samme båt 😄 blir gøy å følge med deg til våren/sommeren! 

Endret av Revefrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med på denne. Er 35, har ei jente på snart 3.

Vi ønsker oss et barn til og har prøvd siden oktober. Trodde vi hadde klart det i november men det var kun innbilning🙈

 

2019 da!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har klaffa for oss denne mnd, er første PP i denne omgang.. Tok ut p stav i slutten av oktober og tror jeg hadde EL i slutten av november etter en periode med spotting og kluss med syklus. Følte jeg hadde masse symptomer og syns jeg så skyggestreker i går på testene, men i dag er alt blenda😂 Jaja... Var så heldig at det klaffe i første PP med de to guttene jeg har nå, men kanskje ikke det er like lett nå som jeg er kommet i 30 årene. Men er jo fortsatt ung da i følge gynekologen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Catgirl skrev:

Tror ikke det har klaffa for oss denne mnd, er første PP i denne omgang.. Tok ut p stav i slutten av oktober og tror jeg hadde EL i slutten av november etter en periode med spotting og kluss med syklus. Følte jeg hadde masse symptomer og syns jeg så skyggestreker i går på testene, men i dag er alt blenda😂 Jaja... Var så heldig at det klaffe i første PP med de to guttene jeg har nå, men kanskje ikke det er like lett nå som jeg er kommet i 30 årene. Men er jo fortsatt ung da i følge gynekologen😊

Håper det går for dere snart 💕🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...