Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2019


Revefrua

Anbefalte innlegg

Slenger meg inn her. :) 

Vi er 29 og 31 år gamle og det er første gang vi prøver. Har brukt naturlig prevensjon/sikre perioder en stund nå, men dette er første syklus der vi har prøvd aktivt, så dette er spennende! 

Mannen er ironisk nok bortreist på to av de fruktbare dagene mine, men det får bare være. Har ikke brukt eggløsningstest eller noe, så det er ikke sikkert at det har så mye å si. Uansett så får vi prøve å ikke ha skyhøye forhåpninger på første syklus. 😜

Anonymkode: 65104...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! 

30 år, gift og har et barn på 3 år. Første barn satt på 1PP, luksus! Har nå prøvd igjen siden mai. Ble gravid 1.PP da og, men dette endte 4+4 (kjemisk) ble så gravid igjen etter 2 uker, men dette endte dessverre også i uke 10... Er nå i min 4.PP etter siste SA og er fryktelig utålmodig - er ikke vant til å prøve «så lenge»... 

håper på et julemirakel, har EL om ca 1 uke, men realisten i meg tror nok vi sees i 2019😒 fint å ha en gruppe da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om sæd kan ligne på elslim når det kommer ut igjen? 

Anonymkode: d521e...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Sluttet på p-piller for snart 5 uker siden og fikk mensen i går. Prøver for første gang. Både jeg og mannen jobber rotasjon for øyeblikket, men håper vi treffer eggløsning snart😄 spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, heipådeg11 skrev:

Hei! 

Sluttet på p-piller for snart 5 uker siden og fikk mensen i går. Prøver for første gang. Både jeg og mannen jobber rotasjon for øyeblikket, men håper vi treffer eggløsning snart😄 spennende!

Er også på 1 pp 😄 skal liksom ha eggløsning til uken. Men får se om syklusen er stabil da 🙈😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min samboer planlegger å prøve i løpet av sommeren 2019. Gleder meg til å følge denne tråden, lykke til alle sammen!

Har gått på prevensjon i snart 10 år, kjenner det blir uvant og nesten skummelt å skal slutte på dem. Hvor lang tid tok det for dere å komme tilbake i normal syklus etter dere sluttet med prevensjon?

Endret av Carro123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 år og håper og håper å bli gravid snart! jeg er veldig verpesyk og føler meg absolutt klar nå. Jeg og min sambo har prøvd  i over et halvår nå. Men har ikke sex annenhver dag.  Har sex i den mest fertile uka. Men ting tar tiiiiiid.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carro123 skrev:

Jeg og min samboer planlegger å prøve i løpet av sommeren 2019. Gleder meg til å følge denne tråden, lykke til alle sammen!

Har gått på prevensjon i snart 10 år, kjenner det blir uvant og nesten skummelt å skal slutte på dem. Hvor lang tid tok det for dere å komme tilbake i normal syklus etter dere sluttet med prevensjon?

3 sykluser

Anonymkode: 43788...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet nettopp positivt, 13dpo! En Letrozolspire som jeg håper graver seg godt inn i livmora mi de neste 9mnd! 😭 Blir tidlig ultralyd rundt uke 7 som blir rett før julaften. Håper å få se et sterkt bankende hjerte, det ville vært tidenes julegave ♥️🍀

Anonymkode: 94ed8...1fe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30, jeg og mannen har prøvd i fire år nå. Kommer til å skrive litt jeg også 😊 Masse lykke til folkens! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet nettopp positivt, 13dpo! En Letrozolspire som jeg håper graver seg godt inn i livmora mi de neste 9mnd! 😭 Blir tidlig ultralyd rundt uke 7 som blir rett før julaften. Håper å få se et sterkt bankende hjerte, det ville vært tidenes julegave ♥️🍀

Anonymkode: 94ed8...1fe

Gratulerer! Håper du får ønsket ditt oppfylt!  😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2018 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om sæd kan ligne på elslim når det kommer ut igjen? 

Anonymkode: d521e...9dc

Lurer jeg også på! 

Anonymkode: 0336a...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg også med her!  1pp og prøver på barn nr 2.   Nr 1 er 11mnd, og fikk menstruasjonen tilbake i går(!) 🤞🏻😄 Krysser fingrene for at vi treffer like raskt som med første.  Hun satt på første forsøk. Jeg er 25, mannen er 30.  :) 

Anonymkode: cdeb8...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager til ikm, og siste dagene har sneeeeglet seg avgårde. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for å ikke tenke så mye på det denne måneden og være litt avslappet til hele greiene. Men jo nærmere ikm, jo flere tanker kommer. Overanalyserer alle tegn og ting som skjer med kroppen. Bare tenk om det er en spire der?! Tenk om jeg slipper å bli med over i 2019-tråden? Tenk om jeg skal bli mamma? Tenk om jeg kan fortelle mannen at han skal bli pappa? Bare tenk hvor fin julegave det hadde vært! 

Krysser fingrene for at det blir SUPERtravelt på jobb hele uka, og at jeg klarer å la tankene ligge litt på julebordet på fredag. Bare tenk hvis...! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2018 den 21.32, månki skrev:

6 dager til ikm, og siste dagene har sneeeeglet seg avgårde. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for å ikke tenke så mye på det denne måneden og være litt avslappet til hele greiene. Men jo nærmere ikm, jo flere tanker kommer. Overanalyserer alle tegn og ting som skjer med kroppen. Bare tenk om det er en spire der?! Tenk om jeg slipper å bli med over i 2019-tråden? Tenk om jeg skal bli mamma? Tenk om jeg kan fortelle mannen at han skal bli pappa? Bare tenk hvor fin julegave det hadde vært! 

 Krysser fingrene for at det blir SUPERtravelt på jobb hele uka, og at jeg klarer å la tankene ligge litt på julebordet på fredag. Bare tenk hvis...! 

Så spennende! Jeg krysser fingrene! Jeg har IKM litt etter deg og kjenner at jeg begynner å bli ganske gira på å kunne teste. Men samtidig så er det nok lurt å prøve å legge tankene unna, så godt det går. 

Det er skikkelig baby boom i vennegjengen, så hvis jeg treffer nå vil jeg sannsynligvis ha termin omtrent samtidig som flere andre. Ikke at det er det viktigste i det store og hele, men det er jo veldig gøy om det skulle bli slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Henger meg på her. Er 30 år og gift i 2 år. Tenker å begynne å prøve på nyåret. Jeg har et pillebrett igjen og tenker ikke å fornye etter det brettet er brukt opp. Dette blir vårt første barn, veldig spennnde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her. Tok siste pillen på fredag så nå setter vi i gang prøvingen. Dette blir vårt første barn. Jeg er 28 og mannen 31 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! 👋

33 år og jeg og kjæresten er sammen på femte året. Prøver seriøst for første gang nå (pp1) og hadde eggløsning i dag. 😃Har lagt inn mange "aksjer" i disse dagene,  og hadde vært fantastisk med en blå strek ekstra til jul. 🙏 💝

 

Endret av Carma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg 24, samboeren er 35 år. Sluttet med prevensjon i Mai dette året.

Skulle egentlig hatt mensen 22.nov. Testet med strimmel fra Billige-tester på mandag som viste en svak strek i testsonen og testen fra CB idag viste Gravid 1-2 👏😇 Når er det "vanligst" å kontakte lege/jordmor?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...