Gå til innhold

- Håvard Pedersens drapsmann er hverken afghaner eller mindreårig


ops2

Anbefalte innlegg

- I rettsaken mot «Afghaneren» som står tiltalt for å ha stukket ned og drept Håvard Pedersen (18), hevder statsadvokaten at drapsmannen hverken er fra Afghanistan eller mindreårig.

Han er en 20-åring som er født i Pakistan.

Quote

Han er registrert i Tyskland og tidligere Jugoslavia, og har oppgitt forskjellige navn og aldre samtlige steder, sier statsadvokaten.

Jeg har prøvd å finne artikkelen i iFinnmark, men den er bak betalingsmur. Document har lest artikkelen, og bringer videre opplysningene fritt til å lese for alle.

La oss se om dette blir mye omtalt i media.....

https://www.document.no/2018/11/26/statsadvokaten-havards-drapsmann-lyver-om-sin-identitet-er-en-20-ar-gammel-pakistaner/

 

Endret av ops2
Rettet overskrift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det gått tre timer, og jeg googlet dette.. Ingen dekker det i de vanlige store nettavisene. Nordlys og iFinnmark har det som betalingsartikkel.

Jeg googler statsadvokatens navn, Lars Fause, og filtrerer for å få resultatet fra de siste 24 timer.

Bistandsadvokaten vil reise sivilt økonomisk krav mot mannen som er tiltalt. Og hvor skal pengene komme fra, hvis han skal betale erstatning for drapet?

Jeg tror dere vet det, det blir nok staten, det vil si norske borgere, som går inn og dekker det.

Har vel ingen verdi for offentligheten å vite alle fakta i denne saken...

Heller ingen verdi at statsadvokaten vil at han skal dømmes til tvungen psykisk helsevern, og ikke fengselstraff.

Med andre ord, han er for syk til å sitte i fengsel, men når han er "behandlet ferdig" og kan slippes ut, er han vel for syk til å returneres til Pakistan.

Bistandsadvokat Edel Olsen ønsker ikke å kommentere at statsadvokaten vil føre bevis for at mannen er 20 år og pakistansk statsborger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 10 kroner for et prøveabonnent på Nordlys, så jeg kan gå god for at den avisen skriver at : "Statsadvokaten vil forsøke å bevise i retten at mannen egentlig er pakistansk statsborger, og var 20 år på drapstidspunktet ".

Det er med andre ord ikke bare Document som skriver dette. Det ville også vært veldig lett å avsløre det hvis det ikke var riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør sendes hjem til Pakistan for å få behandling der. Han er for syk til å bli værende i Norge. Blir det fengsel likevel, bør han sendes hjem til Pakistan for soning. Alt annet ville vært urettferdig og feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tuxy said:

La han bli og gi han den hjelpen han trenger i tillegg til soning. Det vil koste langt mindre for skattebetalerne enn en prisen de betaler for festingen til Forsvarsbygg.

https://www.aftenposten.no/norge/i/L9jP/Forsvarsbygg-bruker-millioner-av-statlige-kroner-pa-a-feire-seg-selv

Skjønner ikke helt, skal vi hjelpe alle i verden. Kan vi ta inn 30 millioner "ekte" flyktinger i Norge, eller 110 millioner økonomiske immigranter til Norge? Har du tenkt over at disse fylkingene ikke er barn eller kvinner men menn i militær alder, hvorfor blir ikke de sendt hjem med heimevern kurs for å kjempe for landet som de flykter ifra. Hvorfor tar ikke nabolandene inne disse flyktningene? hvorfor duker de opp i Europa og Norge. Norge er pliktige til å ta innflytninger ifra Russland, Sverige og Finland, de som kommer ifra andre land skal vi egentlig sende rett til det første sikre landet som de kom inn til. 

Skal norske folk betale for disse mennene og jeg sier at samtlige immigranter til Norge som kommer ifra Afrika og Mellom østen er menn i 20-40 alderen som 70-80% av dem ikke arbeider, kommer ifra en kultur som har holdinger mot kvinner og norske personer som ikke ligner grisen.

Hva har Forsvarsbygg med en sak om drapssak? Jeg ser ikke koblingen at staten kaster bort penger, derfor kan vi kaste bort mer penger på denne drapsmannen som drepte en norsk person som takk får være i Norge. Ta å snu på situasjonen jeg drar til Pakistan og dreper en ungdom på 18 år, hva tror pakistanerne om meg da? 

Nei dette er faktisk helt vanvittig at dette skjer i Norge og det skjer så ofte at det er på tur å bli normalt. Det er folk som deg som skapt denne tragedien ved å gi sympati for folk som ikke fortjener det og som har ingen sympati for deg og kulturen vår. Det folk som deg som forsaker at jenter og kvinner er mere utrygge nå, og dette kommer til å bli verre før det blir bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle vært dødsstraff i Norge for sånne folk. 

Ingen sympati fra meg til innvandrere som ikke kan oppføre seg ordentlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag står det i VG om saken. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p68k7E/politiet-mener-drapstiltalt-i-vadsoe-er-en-20-aar-gammel-pakistaner

Jeg kan fortelle dere litt mer om tvungent psykisk helsevern. Man kan bli dømt til MAKSIMALT tre år med dette i gangen. Blir man erklært frisk, og det ikke anses som noen gjentakelsesfare, kan man i teorien slippes ut i en drapssak etter tre år. 

Så hei, om tre år kan denne drapsmannen gå fri. Og noen idioter fra NOAS eller Antirasistisk senter vil sette himmel og helvete i bevegelse for at han skal få oppholdstillatelse i Norge. De har tre år på å finne på en eller annen sørgelig historie om at drapsmannen sikkert kommer til å brekke en negl hvis han kommer tilbake til Pakistan, eller noe lignende grusomt. :sarkasme:

For eksempel tok en mann livet av sin svigerfar julaften 2014. Retten kom til at han hadde paranoide vrangforstillinger, og dømte han til tvungent psykisk helsevern. Da mannens sak kom opp for ny vurdering etter tre år, ba mannen om å bli løslatt fra dette fordi han ønsker å få behandlingen på frivillig basis, og ikke være underlagt tvang.

Han ble løslatt tidligere i år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rolle spiller det egentlig om gjerningsmannen er 17 eller 20 år. Død er død. Det er en tragedie.

Nei, det er ikke gøy når folk søker asyl på manglende grunnlag. Men det er ikke det viktige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, T-Rex said:

Hvilken rolle spiller det egentlig om gjerningsmannen er 17 eller 20 år. Død er død. Det er en tragedie.

Nei, det er ikke gøy når folk søker asyl på manglende grunnlag. Men det er ikke det viktige her.

Hallo, sier "mindreårig" deg noe? Det er grunner til at mindreårige dømmes til mildere dommer. Mindreårige får også mildere behandling. Er han voksen, så skal han behandles som en voksen.

Jeg skulle gjerne sett at de dømte han som en voksen, og sendte han i retur til Pakistan for å sone der. Å sone på en institusjon i Norge er ikke straff nok. Han har brutt alle regler om asyl og utnyttet systemet og den grenseløse naiviteten til norske myndigheter og politikere.

Hadde vi gjort rett, skulle alle asylsøkere interneres straks de kom, blitt tatt fingeravtrykk av og sjekket mot hele registeret i Schengen. Da ville man kansje fått stoppet noen som er registrert i andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ops2 said:

Hallo, sier "mindreårig" deg noe? Det er grunner til at mindreårige dømmes til mildere dommer. Mindreårige får også mildere behandling. Er han voksen, så skal han behandles som en voksen.

Jeg skulle gjerne sett at de dømte han som en voksen, og sendte han i retur til Pakistan for å sone der. Å sone på en institusjon i Norge er ikke straff nok. Han har brutt alle regler om asyl og utnyttet systemet og den grenseløse naiviteten til norske myndigheter og politikere.

Hadde vi gjort rett, skulle alle asylsøkere interneres straks de kom, blitt tatt fingeravtrykk av og sjekket mot hele registeret i Schengen. Da ville man kansje fått stoppet noen som er registrert i andre land.

Hallo, sier psykisk ute deg noe?

Asylsystemet er modent for revisjon, men det er en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...